Kia, ki sicer spada v skupino Hyundai Motor Group je razvila tehnologijo s časovno spremenljivim krmiljenjem odpiranja ventilov (Continuously Variable Valve Duration - CVVD), ki jo bodo kmalu začeli množično uporabljati pri svojih vozilih. Prvi motor s to inovacijo bo bencinski motor Smartstream G1.6 T-GDi.
CVVD za 4 odstotke izboljša zmogljivosti in za 5 odstotkov zniža poraba goriva, emisije pa so nižje za 12 odstotkov, trdijo pri Kii.
Kaj je bistvo nove tehnologije
Skrivnost tehnologije krmiljenja ventilov je, da uravnava čas trajanja odpiranja in zapiranja ventilov v skladu z voznimi pogoji. Do zdaj je motorne zmogljivosti in porabo goriva uravnavala tehnologija s spremenljivim krmiljenjem ventilov, ki je prilagajala trajanje in globino odpiranja ventilov, z močjo motorja, ki ga poganja cikel sesanje goriva-kompresija-širjenje-izpust.
Tipična tehnologija spremenljivega krmiljenja ventilov določa čas odpiranja in zapiranja ventilov (npr. CVVT) ali nadzira količino vstopnega zraka (CVVL). Prejšnje in obstoječe tehnologije krmiljenja ventilov niso mogle uravnavati trajanja delovanja ventilov, saj je bilo zapiranje ventilov podrejeno njihovemu odpiranju, zato se ni moglo odzivati na različne situacije med vožnjo.
CVVD pa s prilagajanjem časa odpiranja ventilov v skladu z zahtevami motorja popelje tehnologijo v novo smer. Ko vozilo vozi pri nespremenjeni hitrosti pri nizkih vrtljajih, CVVD odpira sesalne ventile od sredine do konca kompresijskega takta. To pomaga pri zmanjšanju porabe goriva z zmanjšanjem odpora, ki nastane zaradi kompresije.
Ko motor deluje pri visokih obratih, na primer pri visokih hitrostih, se sesalni ventil zapre na začetku kompresijskega takta, da maksimalno izkoristi količino zraka, potrebno za eksplozijo. To izboljša navor, ki vpliva na boljši pospešek.
Novi Kiin motor Smartstream G1.6 T-GDI je štirivaljni turbo bencinski motor z močjo 132 kW (180 KM) in navorom 265 Nm. Gre za prvi motor v skupini, pri katerem bodo uporabili CVVD tehhnologijo, poleg tega pa prinaša tudi nizkotlačni ventil za reciklažo izpušnih plinov, ki optimizira izkoristek goriva.
Da se razvoj bencinskih motorjev še ni ustavil, dokazuje tudi Mazdin serijski motor skyactive-X, ki zaradi kompresijskega razmerja omogoča dvojno delovanje - pri visokih vrtljajih klasično po ottovem ciklu z vžigalno svečko, med manjšimi obremenitvami pa kot dieselski motor s samovžigom mešanice.
dezurni@zurnal24.si
Le kje so časi, ko je z novimi tehnologijami prednjačila nemška avtomobilska industrija? Očitno smo res zaspali, medtem ko nekateri lepo predstavljajo novost za novostjo. Naj gre za EV ponudbo ali pa očitno tudi staro klasiko na nov način.