Kaj storiti pred začetkom vožnje
V parkiranem avtu lahko temperatura naraste na za telo zelo obremenilne temperature. Razlika med zunanjo in notranjo temperaturo v parkiranem avtu je že po eni uri lahko tudi več kot 25 stopinj Celzija.
Zimzelen nasvet je, da avto parkirate v senci. Ker te ni nikoli dovolj, imejte v vročih dneh vsaj armaturno ploščo oziroma vetrobransko steklo prekrito, saj bo to bistveno zmanjšalo učinek žarilnega telesa, ki med vožnjo oddaja vročino.
Preden speljete, si obvezno vzemite minutko, da dobro prezračite avto. Ta ukrep je bistven tudi za učinkovitosti klime. Hitri trik pri zračenju je, da na eni strani odprete stekla, nato pa na drugi nekajkrat zamahnete z vrati. S tem ustvarjate nadtlak in podtlak za hitro izmenjavo zraka v avtu.
Nikoli ne vozite dehidrirani, saj je to zelo nevarno! V avtu morate še posebej poskrbeti za redno uživanje pijač, ki odžejajo.
Nikar ne puščajte v avtu na vročini otrok ali živali, niti za "minutko" ne!
Kaj storiti na začetku vožnje
Ključna tipka na začetku vožnje je tista za vklop notranjega kroženja zraka. Njena vloga je, da zapre dostop zunanjemu zraku. S tem kompresor klime hladi le že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega.
Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala.
Kako pravilno uporabljati klimatsko napravo, da se ne prehladite
Klimatsko napravo nastavimo na temperaturo, ki je v primerjavi z zunanjo od pet do sedem stopinj nižja. S tem preprečimo temperaturni šok in prehladna obolenja. Mrzel zrak ne sme pihati naravnost v telo voznika in ostalih potnikov.
Zrak naj piha v obrnjeno smer, še najbolje, da kroži znotraj kabine. Lastniki samodejnih klimatskih sistemov naj uporabijo stikalo za avtomatsko delovanje klime, ki s pomočjo elektronike in senzorjev prilagaja pravilen dotok in kroženje ohlajenega zraka, pri ročni klimatski napravi, pa je priporočljivo izbrati nižje stopnje pihanja.
Okna ali klima?
Za delovanje kompresorja pri klimatski napravi vozilo porabi okoli pet kilovatov motorjeve moči. Nekoliko višja je tudi poraba. V litrih je to med vožnjo povprečno dobrega 0,5 na 100 kilometrov, pri mirovanju vozila pa je poraba višja za okoli 0,3 litra na uro delovanja motorja. Bolje je tudi, da je med vožnjo klima prižgana, kot da varčujemo in imamo okna odprta. Odprta okna namreč bisteno pokvarijo aerodinamiko vozila in zvišajo porabo.
moj nasvet klimo nastavimna položaj "prednje steklo in spustim senčnike pred voznikom in sovoznikom. vklopim klimo in se odpeljem, ko se peljem spustim par curkov vode na prednje steklo in to ponavljam ko se posuši, akšno minoto. ker se takosteklo… ...prikaži več ohladi, se tud krožeči zrak in včasih sploh ni potrebno vklapljat klime. je pa res trema pa je imet poln rezervoar vode. pa še šipa je lepo čista.
5 do 7 stopinj nižja, koz zunaj? Se pravi ko je zunaj 37, nastavimo na 30 ali 32 v avtu? A kdo od teh piscev kdaj sploh pomisli, kaj je napisal?
Takoj na začetku dam(o) na zunanji zrak, ki ima npr. 32° in ne na notranji, ki ima vsaj 40°C (danes bo verjetno že 48°) - merjeno z dodatnim notranjim termometrom in ne avtomobilskim v ogledalu! Šele, ko začne hladno pihati… ...prikaži več preklopimo na notranjega!