Pred letom 1959 je bil v uporabi le dvotočkovni pas, ki si ga je potnik pripel preko pasu. Izkazalo se je, da tako pripenjanje voznika prej poškoduje, kot obvaruje. Volvov inženir Nils Bohlin je sistem izboljša, ter dodal še en pas, s tretjo točko priklopa, pas pa potegnil diagonalno prek telesa in tako zaščiti tudi zgornji del telesa.
Pas so takoj začeli vgrajevati v takrat predstavljeni model amazon, hitro pa so ga prevzeli tudi drugi proizvajalci.
Kot da bi na vas padlo 12 ton
V primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kilogramov, pritisne sila 150 G. To je kar 150-kratnik človekove teže oziroma okoli 12 ton. Ni človeka, ki bi se lahko uprl takšnim silam.
Tudi na pripasanega človeka deluje sila do 2,4 tone, a je to še vedno neprimerljivo manj. Prav tako ni umestno zanašanje na zračne blazine, opozarjajo pri švedskem proizvajalcu, ki ima dolgo in uspešno zgodovino pri razvoju varnostnih elementov, ter ima enega najsodobnejših centrov za preizkušanje varnosti na svetu. Pri nepripasanem človeku namreč nevarnost poškodb v primeru sprožitve blazine ni nič manjša.