Največ udeležencev se prijavni na program za izbris kazenskih točk (Program dodatnega usposabljanja za varno vožnjo) prostovoljno, zaradi storjenih prekrškov, kjer je najpogostejši razlog prekoračena hitrost. Taki udeleženci so dosegli najmanj štiri in ne več kot 17 kazenskih točk.
Prostovoljni izbris je mogoč enkrat v dveh letih. Če je bila katera koli izmed kazenskih točk pridobljena zaradi alkohola ali drugih prepovedanih prepovedanih drog, psihoaktivnih zdravil in drugih psihoaktivnih snovi, morajo najprej opraviti kontrolni zdravstveni pregled in se po napotilu zdravnikov koncesionarjev udeležiti rehabilitacijskega programa, na katerega jih napotijo. Če voznik v času dveh let doseže ali preseže 18 kazenskih točk v cestnem prometu, mu sodišče izreče prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja. Udeleženec ima možnost, da sodišče zaprosi za odložitev prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja.
Za vložen denar zahtevajte kakovost
Okoli 250 evrov vas bo stala udeležba v programu za izbris kazenskih točk. Cena programa ni nizka, zato se izplača za vložen denar dobiti največ. Obiskali smo eno od skupin udeležencev programa za izbris kazenskih točk v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. „Na začetku je večina prijavljenih slabe volje. To jih je drago stalo. Na udeležbo gledajo kot na kazen. A s strokovnostjo in pozitivnim pristopom jim pomagajo spoznati, zakaj so prišli na zakonsko predpisan program,” pravi AMZS inštruktor varne vožnje Peter Smrekar in doda, da to velja ne glede na to, ali je kandidate na program napotilo sodišče, na podlagi ugotovitev kontrolnega zdravniškega pregleda ali so prišli po lastni odločitvi.
Brez teorije ni prakse
Program sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu se s kandidati dotaknejo temeljnih sklopov varne vožnje, prepoznavanja nevarnosti na cestah, kako se pravilno odzvati, seznanijo se z novimi tehnologijami, ki so vgrajene v vozila, kako sistemi in tehnologije delujejo ali jih znajo pravilno uporabljati. Govorijo tudi o tehnikah oziroma reševanju, ko se znajdemo v kritičnih položajih na cesti.
V drugem delu preidejo na poligonski del, kjer, kar so spoznali v teoriji, potem tudi izvajajo v praksi. Praktični del je sestavljen iz osnovnih elementov, od pravilnega sedežnega položaja, do pravilnega pripenjanja, skrbi za vse potnike v vozilu, vodenje vozila, zaviranje v sili, vožnje skozi ovinek in vožnje v ovinek, tehnike reševanja, umikanje oviram, spoznajo manever reševanja, ko zanese zadnji del vozila. Največji poudarek pa je na razumevanju pojma hitrosti.
"Prakse ne smemo zanemarjati, a najprej moramo poznati pomen hitrosti in z njo povezanih nevarnosti ter to, kakšna tveganja za seboj potegne prevelika hitrost in ostala tveganja, ki jih vozniki počnejo. Na začetku večina misli, da so izkušeni vozniki. 30 km/h ni nobena hitrost, saj lahko vozim hitreje. Na treningu spoznajo, da imajo že pri hitrosti 30 km/h lahko velike težave za samo obvladovanje vozila. To je zelo pomembno,” je pomen hitrosti poudaril Smrekar.
In kaj pravijo udeleženci programa?
Skupna točka vsem je bila, da je program zanimiv in poučen, še posebej praktični del. “Predavanje in praktično izvajanje se mi je zdelo zanimivo, psihologija pa nujno zlo,” je povedal Andrej, s katerim se je strinjala večina od desetih udeležencev programa. Cmok v grlu so imeli le glede cene tečaja. Globa za prehitro vožnjo res ni majhna (denarno in časovno), zato po opravljenem programu večina spozna, da zaradi nekaj minut hitrejšega prihoda na cilj ni vredno tvegati in zmanjšajo oziroma prilagodijo hitrost.
Zanimivo je bilo razmišljanje Brankota, ki je povedal: "Tovrstni programi so zelo dobri. Kljub temu da sem izkušen voznik z velikim številom prevoženih kilometrov, sem se naučil nekaj novega. Tovrstni programi bi morali biti obvezni za vse voznike in voznice, na primer na pet let. Sofinancirati bi jih morala država.”
In kaj opažajo, ko kandidati zaključijo program in dosežejo izbris štirih kazenskih točk? Načeloma jih prepričajo. To je pomembno, saj je to osnovni namen programa. Program je dober, če ga pravilno predstaviš. In ljudje, ko gredo od nas, spoznajo in dojamejo, da je hitrost zelo nevarna in da je vsak voznik odgovoren za svojo vožnjo.
Na Agenciji za varnost v prometu (AVP) so nam odgovorili, da se večina voznikov in voznic za izbris kazenskih točk odloči šele takrat, ko jim grozi odvzem vozniškega dovoljenja. V AMZS Centru varne vožnje pa temu dodajajo, da kandidati največkrat pokličejo, ko pričakujejo nove kazenske točke, s katerimi bi presegli 17 doseženih, in s prijavo na program “prehitijo” pravnomočnost novih, tako da znižajo število prejšnjih kazenskih točk.
Če končam nek poklic a bom za 5 let moral it nazaj spet v sš. oz. študij? Mislim kake butaste imajo ti v avto šolah. Ko sem izpit naredil je to to in mi ostane do pač starejših let. Mi… ...prikaži več smo izpit za avto naredili pri 40 in še več urah vožnje. Danes pa samo, da ima ta mladina 20 ur vožnje in hop že dobijo izpit. Zato pa je tako na cestah, kot je. Problem je najbrž v denarju kako bi še lahko pocecali nas že itak tako revne državljane!
predvsem bi tebe morali dati na psihotest
Zdravniku neseš kakšno klobaso in ti napiše potrdilo, da nisi kronik in da nisi zmešan. To potrdilo (izvid) pošlješ na Ministrstvo za pravosodje na evidenco kazenskih točk, kjer ti 4 točke brez vrašanja izbrišejo.