Avto > Iz druge roke
15334 ogledov

Zakaj vaš avto enkrat na mesec samodejno zavira

Elektronska ročna zavora Žurnal24 main
Verjetno niste vedeli za ta samodejni protokol med vožnjo pri tistih avtih, ki so jih izdelali v zadnjih nekaj letih.

Električna ročna zavora je praktično že izrinila klasično ročico iz avtomobilov, saj je na cenikih le še pešica novih modelov, ki vztrajajo pri takšni rešitvi. Vozniki so se novosti že dodobra navadili, prednosti aktiviranja ročne zavore prek tipke je namreč več kot pa slabosti.

Pri Helli, ki številnim avtomobilskim znamkam dobavlja mehatronske elemente, so pojasnili zanimivo podrobnost elektronske ročne zavore, ki se je lastniki povečini ne zavedajo. Da bi avto preprečil korozijo na zavornih diskih in ploščicah ter da bi zagotavljal enakomerno obrabo skozi celotno življenjsko dobo, se vsake toliko časa med vožnjo izvede aktivacija ročne zavore.

Ročna parkirna zavora NASVET MEHANIKA Avto Velika napaka voznikov avtomobilov z ročno parkirno zavoro

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Takšna rutina se avtomatsko ponovi nekako na mesec dni ali na vsakih 1.000 prevoženih kilometrov, voznik pa je sploh ne zazna, saj se parkirna zavora aktivira le z 20 odstotki od maksimalnega oprijema. 

Pri Helli poudarjajo, da je obraba ploščic pri teh rutinskih zaviranjih zelo majhna. Po 300 protokolih bi na ploščicah pobralo do največ 0,5 milimetra zavorne obloge. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • slemarko 23:58 05.junij 2022.

    In če se med vožnjo ne da nekoliko zavirati z el. ročno zavoro, da bi posušili obloge, pač moramo čakati na tisti mesec oz 1000 km. V tem času je seveda že zarjavelo.

  • slemarko 23:55 05.junij 2022.

    Enkrat na mes. oz, 1000 km seveda ni najboljše. Dodati je potrebno ročno zaviranje tudi po vsakem pranju, ker takrat pri pranju platišč res dodobra zmočimo skrite obloge ročnih zavor (klasične, elektro, ročne, nožne, ni pomembno). Izjema so samo nekateri ...prikaži več šibkejši oz. starejši avtomobili, ki imajo na zadnji premi samo bobnaste zavore in ročna uporablja iste obloge kot delovna zavora in se posuši že med vožnjo. Kako se med vožnjo zavira s sodobno el. ročno, pa mi ni znano, če je sploh mogoče.