Novinar Auto Bilda Andreas May je prvopodpisani pod peticijo, ki Nemce poziva, naj s podpisom od nemškega združnja avtomobilskih proizvajalcev (VDA) zahtevajo vrnitev klasične ročne zavore v avtomobile. Kot trdijo zagovorniki peticije, je namreč električna ročna zavora precej manj prijazna do voznika.
Peticijo, ki jo lahko privrženci podpišejo do aprila, je doslej elektronsko podpisalo nekaj več kot 3.600 ljudi in je s tem že dosegla minimalni prag uspešnosti. Kaj bodo na to rekli proizvajalci in koliko jo bodo upoštevali, pa je povsem drugo vprašanje.
Zakaj je nočejo
Kot primer, v katerem se klasična ročna zavora z ročko bolje obnese, zagovorniki navajajo premikanje z majhnimi hitrostmi v ozkih prostorih, kot so parkirne hiše, kjer z blago zategnjeno ročno zavoro lahko voznik preprosto nadzoruje hitrost avtomobila, ne da bi pri tem moral nenehno stiskati sklopko in jo s tem pretirano obremenjevati.
Kot drug primer prednosti ročne zavore May in preostali navajajo izpraznitev akumulatorja, saj zategnjena električna zavora takrat ne bo želela popustiti, tako da je premikanje avtomobila nemogoče. Tu je tudi tretji dejavnik, za katerega so krivi proizvajalci sami, saj niso poenotili principa, kako deluje ročna zavora. Tako pri različnih modelih pritisk na tipko navzdol zavoro sproži, pri drugih pa jo sprosti; tu so še različni zamiki delovanja, ki spravljajo voznike v obup, tipko pa različni proizvajalci umeščajo v različne predele notranjosti in jo novega avta nevajen voznik lahko težko najde.
Niso zgolj minusi
A tudi zagovorniki elektronske ročne zavore imajo svoje adute. Proizvajalci opozarjajo, da ta sistem v primerjavi s klasično zavoro precej prihrani na masi avtomobila, saj je precej manj sestavnih delov, tudi okvar je malo. Dodaten adut je, da tipka potrebuje zelo malo prostora, tako da je prostor med sedežema izkoriščen za druge potrebe. Veliko izvedb elektronske zavore pozna tudi sistem samodejnega delovanja: avtomobil zavoro samodejno aktivira, ko voznik ugasne motor, zavora pa se samodejno sprosti, ko voznik želi speljati. Sistem pomoči speljevanja v klanec sicer nima neposredne povezave s tipom zavore, saj ga poznajo tudi avtomobili s klasično ročno zavoro.
če še kljub temu, da se vsaki dan voziš čez isti klanec, vedno rabiš ročno za speljevanje v klanec, potem očitno nisi dober voznik.
Da na VW kaj crkne pa skoraj ne moreš verjet, vsaj po pisanju na takšnih straneh.
Meni je prav vredu. Bolj problem je, ko se vsedeš v drug avto, pa pozabiš odtegnit ročno ali jo pritegnit. Ne vem kako imajo drugje, pri Renaultu deluje super, pa tudi odtegnit je ni prav težko, ko je avto ugasnjen.… ...prikaži več Res pa je, da ne moreš obračat avta z ročno zavoro, ampak za takšne stvari so namenjeni tako drugi avti, ki pa najbrž nimajo takšne zavore.