Zanimivo je, da je elektronska ročna zavora na trg prišla šele leta 2001. A je do danes pri novih avtomobilih danes že izrinila klasično mehansko ročno zavoro s potezno ročico. Glede na starost voznega parka v Sloveniji je na naših cestah še vedno večina vozil s klasično mehansko ročno zavoro.
Zanimalo nas je, kakšne so razlike pri vzdrževanju mehanske ročne zavore in elektronske. Tehnični inštruktor pri skupini GMT Primož Rožnik, sicer trikratni Mehanik leta pri nas, nam je dejal, da se vozniki ne bi smeli bati elektronske ročne zavore. Njeno vzdrževanje je za mehanike sicer nekoliko bolj zahtevno, predvsem zamenjava zavornih plošč in diskov je bolj zahtevna, saj je potrebno dodatno orodje oziroma tester.
Sistem naj miga
»Pri ročni zavori so vedno problematične žične potege. Če do njih prodre voda, pozimi prihaja do zmrzovanja in posledično pregrevanja zavornih ploščic,« pravi Rožnik, ki svetuje, da bolj, kot »miga« tak sistem, boljše bo deloval. »Na vodilih se manj nabira prah, zato je okvar manj, če več uporabljamo ročno zavoro. Navadno pa jo vozniki uporabljajo malo,« pravi Rožnik in dodaja, da naj vozniki uporabljajo parkirno zavoro, le pozimi je treba biti pazljiv z zategovanjem.
Rožnik pravi, da je pozimi manj težav z električno ročno zavoro, ki se stalno vklaplja in izklaplja, ko parkiramo vozilo. To sicer še ni zagotovilo, da ne pride do okvare, še posebej, če vozilo v mrzlih dneh dalj časa stoji parkirano. Električna parkirna zavora je sicer prednastavljena do določene moči. Če avto na osnovi senzorja ABS, ki ga ima danes že vsak avto, zazna premikanje vozila, se moč zategovanja zavore samodejno poveča. Tudi, če je ugasnjen avto, senzorji sistemu v hipu sporočijo, da še dodatno zategne zavoro.
»Še vedno je popravil ročnih parkirnih zavor veliko. Več pri tistih vozilih, ki se manj vozijo, kot pri vozilih, ki se vozijo več,« še pravi Rožnik.
Le še vsak tretji novi avto z ročico
Najnovejša raziskava kaže, da imajo samo še trije od desetih novih avtomobilov klasično ročno zavoro z ročico, medtem ko so vsi ostali že prešli na elektronsko ročno zavoro. Kako hiter je padec mehanske različice, pove podatek, da je še lani med podobno raziskavo mehansko zavoro imelo 37 odstotkov novih avtomobilov v ponudbi.
Znamke, kot so Mercedes, Porsche, Lexus ali Jaguar, so že popolnoma prešle na elektronsko zavoro in nimajo več nobenega modela s klasično ročico.
Znamki, ki se najbolj držita dobre stare ročice, sta Dacia in Suzuki.
Prvi serijski avto z elektronsko ročno zavoro je bil BMW serija 7 (E65) leta 2001.
Pohod elektronske zavore je odraz smeri, v katero gredo avtomobili, ko elektronski sistemi prevzemajo vse več nalog klasičnih ročnih in mehanskih sestavnih delov. Pogled na takšen razvoj bo verjetno vedno deljen, ugotavljajo pri Autoexpressu. Nekateri se bodo z nostalgijo spominjali, kako je bilo mogoče nekoč avto obrniti za 180 stopinj ob pomoči ročne, drugi pa nimajo nič proti, da jim elektronska zavora olajša delo in sprosti nekaj prostora v notranjosti avta.
Tudi življenja s "čokom" za vžig hladnega avtomobilskega motorja si danes v modernih avtih ne predstavljamo več.
dezurni@zurnal24.si
Z ročno zavoro se da tudi speljati iz ozkega zaparkiranega prostora. V suhem vremenu, dežju, najlaže v snegu. Volan skrajno levo, zategniti ročno in speljati. Avto se pri zategnjeni ročni za zadnja kolesa, odmakne s pogonskima prednjima kolesoma v levo.… ...prikaži več Enako je za desni manever :) KB