"V primeru zamrznitve ročne zavore moramo sprostiti vzvode na samih kolesih. Ker pa je konstrukcijsko veliko različnih sistemov, je za samega voznika brez poznavanja to lahko tudi nevarno. Odsvetujem vožnjo po sistemu saj se bo segrelo in odmrznilo," pravi neodvisni mehanik Primož Rožnik iz avtoservisa Avto Rožnik. V tem primeru se torne površine zavornih ploščic ali čeljusti pregrejejo do te mere, da zgubijo večinski del učinkovitosti. V vsakem primeru pa je po sprostitvi zamrznjene zavore potrebno v čim krajšem času obiskati mehanika, da ugotovi vzrok in ga tudi odpravi. Najpogostejši vzrok je vdor vlage v bovden žične potege.
Pozimi se je zategovanju ročne zavore sicer bolje izogibati, če je nujno ne potrebujemo in nismo prepričani v njeno brezhibnost. "Pri dobro vzdrževanemu vozilu s tem ne sme biti težav. Drži, da več kot se jo uporablja, manj je težav z njo, oziroma se težave zaznajo že ko so manjše," pojasnjuje strokovnjak in dodaja: "Več težav je sicer pri malo starejših vozilih, zaradi že načetih zaščitnih gumic žične potege."
Elektronske ročne zavore
Elektronske ročne zavore z motorjem in žičnimi potegami imajo lahko enake težave zaradi enakih vzrokov. "Praviloma so konstrukcijsko in kakovostno malo bolj izpopolnjeni sistemi. Elektronske ročne zavore z motorjem na samih zavornih kleščah pa teh težav praviloma nimajo, ker so veliko bolje zatesnjeni in imajo manj gibljivih delov," pravi Rožnik.
Nizke temperature in zavore
Nizke temperature povečajo zavorni učinek saj je zaviranje pretvarjanje kinetične energije v toplotno. Boljše kot je odvajanje toplote z elementov zavornega sistema, večji je učinek. "Tako teorija," pravi mehanik, ki pojasnjuje, kako je v praksi: "V praksi se zaradi soli pospeši rjavenje diskov in zaradi tega lahko pride do poslabšanja učinka zavor. Vendar se ob redni vsakodnevni vožnji ta rja mehansko očisti med zaviranjem. Načeloma bi morala biti zavorna pot pozimi krajša, če bi bil oprijem gum vedno enak. Zaznavne razlike pa ni, ker je zavorni učinek, oziroma torni koeficient največji pri delovni temparaturi zavornih diskov med 200°C in 600°C. In še med tema dvema temparaturama je razlike samo nekje do pet odstotkov."
Za ročno zavoro velja enako. Zaradi mraza in posledično povečanega trenja med vzvodi in žičnimi potegami lahko pride do izgub v prenosu sile z ročice ročne zavore do zavornih čeljusti ali ploščic. Potrebno je le malo bolj potegniti ročico.
Nimam pojma kako to ljudem uspe, čez 30 let parkiram na klancu in vedno jasno z ročno in NIKOLI nisem imel zaradi tega problema. Enako prijatelj, ki pa je enkrat imel problem z zamrznjeno ročno, vendar je bil tik pred… ...prikaži več tem zvečer v avtopralnici. Ampak po drugi strani, če voziš po dežju, bi moralo bit enako.
"V praksi se zaradi soli pospeši rjavenje diskov in zaradi tega lahko pride do poslabšanja učinka zavor. Vendar se ob redni vsakodnevni vožnji ta rja mehansko očisti med zaviranjem."a je to tud mišljeno za ročno zavoro? al je to… ...prikaži več mišljeno za navadno zavoro?
Uporabljaj jo vedno ali pa nikoli in nebo nobenega problema.