Avto
8067 ogledov

Aditivi za motor - kaj pravita mehanika?

Motorno olje Profimedias
Aditivi za avtomobilske motorje, da ali ne? Tudi mehaniki imajo o tem včasih nasprotujoča si mnenja. Najbolj smiselni so pri dizelskih motorjih.

Proizvajalci aditivov za avtomobilske motorje svoje pripravke pogosto oglašujejo kot čudežne eliksirje, ki da bodo iz vašega bolehnega kljuseta na štirih kolesih v hipu spremenili v iskrivega vranca.

A strokovnjaki, ki se s takšnimi "kljuseti" srečujejo vsak dan in jim pomagajo znova na cesto, so do marsikaterega motornega aditiva precej skeptični.

Uroš Kalan iz kranjske avtohiše Vrtač in tretjeuvrščeni na našem izboru Mehanik leta, pravi, da je podati nasvet glede aditivov precej težko, v primeru VW koncerna je denimo tako, da sta uradno odobrena le dva. "Gotovo pa imajo aditivi za gorivo lahko vpliv na izboljšano delovanje motorja. Če so ventili 'zapacani', so aditivi zagotovo dobrodošli, da očistijo vžigalni sistem. Da pa bi v vozilo, ki nima težav, dodajal aditive, to pa odsvetujem."

Tudi neodvisni mehanik Janez Krajnčič, drugouvrščeni na izboru Mehanik leta, opozarja na previdnost pred uporabo aditivov, pri čemer je namembnost bistvenega pomena. "Kar se tiče aditivov za motorna olja, je večinoma vse 'lari-fari'. Primerno olje mora imeti vse potrebne aditive že vključene," uporabi dodatkov za motorno olje nasprotuje Kranjčič. 

Drugače pa je pri aditivih za gorivo. "Zaradi okoljskih zahtev imajo sodobni dizelski motorji veliko dodatnih delov, denimo dvojni EGR ventil ali filter trdih delcev, tako da pridejo izpušni plini lahko nazaj skozi sesalni kolektor. Tu so še zahteve, da mora biti običajnemu dizlu primešan biodizel ..."

"To je lahko velika težava, saj se umaže vbrizgalni sistem. Z določenimi aditivi je mogoče pomagati, recimo da razgradijo usedline od goriva na šobah, ki se nabirajo od biodizla. Usedline gredo na ta način počasi ven iz vozila in ne zapacajo sesalnega dela turbine," vidi Krajnčič smiselnost uporabe za dizelske motorje.

Gorivo sicer ustreza standardom, kaj pa motorjem?

"Slišimo tudi za afere z gorivom. To kar kupimo, nikoli 'ni to to.' Vsak lahko naredi mali preizkus in nafto natoči v prozoren kanister. Če ga pustite tri dni na soncu, boste dobili 'pomije'. To pa ni logično," na okoljevarstvene zahteve glede goriva, ki ne gredo vedno vštric s sodobnimi motorji, dodaja Krajnčič.

Kako pravilno uporabljati aditiv

Aditiv, ki se ga uporablja kot redno pomoč za povečanje mazalnih sposobnosti goriva, je potrebno dodajati pred polnjenjem rezervoarja, v skladu z navodili proizvajalca. Namenski čistilni aditiv pa se uporablja le redko, ponavadi ob rednem servisnem intervalu. Takrat naj bo rezervoar čim bolj prazen, doziranje aditiva naj bo navodilih. Mehaniki priporočajo tudi redno menjavo filtrov za gorivo. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.