Skupaj s spletnim portalom DoberAvto.si smo našli pet družinskih SUV-jev s porabo goriva manjšo od petih litrov in so hkrati mlajši od petih let. Morda niso prvi, ki pridejo na pamet morebitnemu kupcu, vendar sta njihov nakup in uporaba razmeroma ugodna hkrati pa so tudi dovolj prostorni za štiričlansko družino.
Tudi večji avtomobili, z večjimi pnevmatikami so s pomočjo moderne tehnologije in rednega vzdrževanja lahko dober nakup, ko izbiramo rabljeno vozilo. Športnim terencem še vedno raste priljubljenost in skoraj vsak drugi avtomobil, ki ga prodajo v Evropi, je SUV (45m5 %). Vozniki kot vzrok za nakup športnega terenca najpogosteje navajajo dober razgled, lahko vstopanje, občutek varnosti in prilagodljivosti ter večjo oddaljenost dna od tal. Vendar pa večja višina pomeni tudi večji zračni upor in višjo porabo goriva, kar je pri trenutnih cenah goriva pomemben faktor.
Iskali smo družinske SUV-je
V izboru se zato niso znašli manjši športni terenci, kakršna sta peugeot 2008 ali škoda kamiq, ampak so v poštev prišli križanci in SUV-ji spodnjega srednjega razreda. Kar se tiče porabe, izbor vključuje avtomobile, ki porabijo 5 litrov goriva na sto kilometrov. Večina jih je bila sicer homologirana še po starem in bolj prizanesljivem kriteriju NEDC, zato imajo v resnici malce večjo porabo, vendar so kljub temu še vedno med najbolj gospodarnimi.
Vsem, ki so v procesu nakupa rabljenega avtomobila pri Doberavto svetujejo, da najprej pogledajo oglase z oznako OBETAVNO kar je že zelo dober prvi signal, da je avto vreden ogleda saj mu sistem dodeli to oznako avtomatsko. Vsi avtomobili, ki imajo znano zgodovino lastništva in so starejši od štirih let ter registrirani v Sloveniji, pri čemer iz javno dostopnih baz podatkov ni zaznati anomalij pri prevoženih kilometrih, bodo avtomatsko dobili značko OBETAVNO vozilo in so takoj izpostavljeni. Nekaj avtomobilov pa ima celo značko AMZS Preverjeno, kjer je oglasu priloženo tudi podrobno poročilo o pregledu, ki so ga na tem avtomobilu opravili neodvisni strokovnjaki pri AMZS. Preverili so tudi če je na štirikolesnem pogonu kaj sumljivega, oziroma če vse deluje tako kot mora.
Majhna poraba je pogojena z ustreznim rednim vzdrževanjem
Vsak avto zahteva redno vzdrževanje, ne glede na znamko in starost. V resnici gre za osnovni pogoj, da lahko avto še naprej deluje, tudi ko prevozi večje število kilometrov. Če predvidene servise s strani proizvajalca namerno izpuščamo, pa bo slej ko prej tehnika nekje zatajila. "Zato je redno in ustrezno servisiranje temelj varčne, varne in udobne vožnje. Pa s tem ne mislimo samo na menjavo olja in filtrov Tudi to ali redno čistite jesensko listje, ki se nabere v odtočnih kanalih avtomobila dolgoročno vpliva na dobro stanje. Izkušnje kažejo, da je redno vzdrževanje cenejše kot popravila, ki nastanejo zaradi pomanjkljivega ali slabega vzdrževanja. Servis, oziroma odprava napak na sistemu vbrizga goriva lahko hitro stane od enega do dveh tisočakov kar je seveda velik nepredviden strošek za presenečenega novega lastnika," pojasnjujejo pri Doberavto, kjer svetujejo, da vedno najprej pregledate zgodovino servisa, če ima avto, servisno knjigo in VIN številko, s katero lahko preverite kilometre ter opravljene tehnične preglede, če so ti že bili opravljeni v Sloveniji.
Lahko pa se prepričate o tehnični brezhibnosti za manj kot 40 evrov s preprostim obiskom tehničnega pregleda v najbližjem AMZS centru, kjer vam avto pregleda neodvisni strokovnjak.
Kriterije smo vnesli v iskalnik Doberavto, ki prikazuje rezultate in izbrali pet avtomobilov.
Moč: 110 kW/150 KM
Poraba: 4,3 l/100 km
BMW ima zelo učinkovite motorje, ki v resničnem prometu dosegajo nizke porabe, če le preveč ne pritiskate plina. Avtomobili v izbrani cenovni kategoriji niso v stanju »kot nov« in nimajo veliko dodatne opreme, vendar pa je izbira še vedno povsem spodobna. Če vam zadostuje tudi manjša moč, je 18d zelo gospodaren (4,3 l/100km) in s 110 kW (150 KM) tudi povsem zmogljiv. Ne pozabite pa, da gre za premijski avtomobil, kar pomeni, da bodo nekateri rezervni deli ali delovne ure servisov lahko dragi.
Moč: 110 kW/150 KM
Poraba: 5,0 l / 100 km
Pri Mazdi stvari radi delajo po svoje, zato denimo niso sledili trendu zmanjševanja bencinskih motorjev in vgradnje turbin. Raje imajo bolj zanesljive atmosferske motorje. I zato ima tudi dizel v naši primerjavi delovno prostornino 2,2 litra. Mazde sicer veljajo za zanesljive avtomobile, ki se tudi udobno peljejo. Po drugi strani morate pri Mazdah računati na majhne spodrsljaje, ki niso napake v pravem pomenu besede. Dotični zaslon ima med vožnjo le omejeno funkcionalnost, saj, kot pravijo Japonci, sicer ni varen.
Moč: 85 kW/ 115 KM
Poraba: 3,8 l/100 km
Pred leti je bil japonski proizvajalec prvi, ki je spoznal, da SUV-ji ne potrebujejo štirikolesnega pogona in terenskih zmogljivosti, saj jih ljudje kupujejo iz čisto drugačnih nagibov. Qasqai so zato predstavili kot »urbani SUV« in postal je evropska uspešnica. Danes se sooča z močno konkurenco in ni ga več med desetimi najbolje prodajanimi. Vendar pa je vseeno še vedno priljubljen predvsem na jugu Evrope. Znotraj iskanega območja porabe bi se uvrstil tudi s samodejnim menjalnikom (4,4 l/100 km). Trenutna tretja generacija v ponudbi nima več dizla, vendar pa je še razmeroma nova in je med rabljenimi avtomobili še ni.
Moč: 96 kW / 130 KM
Poraba: 4,2 l / 100 km
Tako kot manjši 2008 in večji 5008 tudi ta peugeot ne ponuja štirikolesnega pogona. V Evropi je velika uspešnice in lani je premagal celo VW tiguana. Zato je pestra tudi ponudba rabljenih. Leta 2020 je doživel prenovo. Njegova notranja zasnova i-cockpit z majhnim volanom se sprva morda marsikomu zdi neudobna, vendar je tako le, dokler se je ne navadite. 1,5-litrski dizelski motor je dinamičen, njegova poraba pa se ne poveča močno niti s samodejnim menjalnikom.
Toyota RAV4 2.5 hybrid
Moč: 145 kW / 197 KM
Poraba: 4,9 l / 100 km
Našim kriterijem je ustrezala tudi različica s turbodizelskim motorjem, vendar je prednost tega modela sofisticiran hibridni pogon. Po cenovni kriterij se uvrščajo primerki prejšnje generacije, ki je bila v ponudbi do leta 2018. Hibrid ima lahko tudi štirikolesni pogon z dodatnim elektromotorjem na zadnji premi, osnovna različica pa ima le sprednji pogon. Ta tip pogona morda ni najbolj primeren za levi pas na avtocesti ali gorske ceste, zelo učinkovit pa je v mestu, kjer se v igro pogosto vključi elektromotor. Ko kupujete takšen avtomobil, torej upoštevajte predvsem, kje in kako se najpogosteje vozite. Na dolgih razdaljah je namreč dizelski motor boljša izbira.
Potem pa svizec zavije čokolado.
Od teh sigurno pijejo vec kot 5l,kia, Hyundai pijeta kot tile našteti,pa se nekaj jogi 190x90 gre v santa fe z lahkoto,tudi ta ima raven poden ko podrete sedeže.
Kje je Kia, Hyundai, .... pa hibridi....