Dva tedna pred salonom v Parizu so pri Hondi napravili izdatno predstavitev serijskega kombilimuzinskega civica naslednje generacije, s katerim si bo znamka skušala utrditi svoj položaj v Evropi. Civica bodo v tej obliki nespremenjenega prodajali na 70 trgih sveta.
Serijski avto se od koncepta, predstavljenega pred pol leta v Ženevi, oblikovno skorajda ne razlikuje, tudi sicer smo njegove fotografije v preteklih mesecih že videli. Je malce daljši in širši ter nižji od predhodnika, s 4,5 metra dolžine pa je bržkone najdaljši tekmec v golfovem razredu.
Zaradi uporabe naprednih materialov so Japonci precej izboljšali vzvojno togost, a hkrati oklestili maso za 16 kilogramov. Zadnja prema je večvodilna, v bogatejših opremah bodo blažilniki nastavljivi v štirih korakih. Inženirji trdijo, da se bo civic peljal zelo športno, a hkrati udobno. Pri opremi sport bosta zadaj na sredini dve športni izpušni cevi, najbolj podivjani type-R pa je bil v mislih inženirjev že od začetka razvoja, zato bo tudi veliko prej kot običajno prišel na trg.
Znotraj civic ostaja zvest nekoliko posebnemu in digitaliziranemu kokpitu, zaradi elektronske ročne zavore so pridobili prostor za drseči sredinski naslon. Infotainment deluje znano, a naj bi bil precej izboljšan glede delovanja, pozna pa povezovanje z Apple CarPlay in Android Auto. Brezžično polnjenje telefona ne izostaja.
Serijski celo radarski tempomat!
Pri asistenčnih sistemih je civic močno preskočil konkurenco, saj veliko večino ponuja serijsko: zaviranje v sili AEB, opozorilo za mrtvi kot in asistenta za menjavo pasu. Prepoznava znake in ima funkcijo inteligentnega uravnavanja hitrosti, torej samodejno prilagaja hitrost trenutni omejitvi. Vsak civic bo imel radarski tempomat! V boljših opremah bo svetil polni LED.
Za začetek dva zmogljiva turbomalčka
Honda je malo revolucijo uvedla pri motorjih, saj prvič nudi le še s turbino podprte bencinske motorje. V ponudbi sta 1,0-litrski trivaljnik s 95 kW (129 KM) in najvišjo hitrostjo 200 km/h ter 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 134 kW (182 KM), ki vleče vse do 220 km/h.
Morda bo kakšen evropski kupec razočaran, ker bo moral na dizla čakati še vsaj kakšno leto, ko naj bi predstavili močno spremenjeni 1,6-litrski motor, a pri Hondi odkrito pravijo, da so se iz Volkswagnove afere Dieselgate sami veliko naučili. Tako zelo resno razmišljajo tudi o hibridni izpeljanki.
Prodaja v Evropi se bo pričela na začetku prihodnjega leta, za tukajšnje trge bodo glede na navedbe Auto Expressa izdelani v Veliki Britaniji.
Neznanka pa ostaja cena, a tudi zaradi bogate serijske opreme bo verjetno kar visoka.
dezurni@zurnal24.si