Avto
4461 ogledov

Focus namerava biti kot mercedes, a ne kot audi

Chris Bird Saša Despot
Iz prve roke o tem, kako nam prihodnje avtomobile določajo vegani in velikost koles.

Ko je treba z imenom neposredno pohvaliti avto druge znamke ali pa kar način pristopa konkurenčne znamke do nekega vprašanja, Chris Bird iz Forda s tem nima težav. Je pač že zelo dolgo aktiven v kolesju avtomobilske industrije in je doživel že marsikatero spremembo v razmišljanju kupcev, v nihanju priljubljenosti posameznih tipov karoserij in v tehnologijah izdelave avtomobilov. Pa tudi v načinih, kako kupca na koncu prepričati, da kupi ravno njihov avto. Po njegovem bo pri novih avtih počutje med vožnjo postalo veliko bolj pomembno kot nekoč.

Bird je bil vodja vplivnega Fordovega evropskega oblikovalskega oddelka v Kölnu, zadnja leta pa je tudi šef globalnega razvoja notranjih materialov in barv pri eni največjih avtomobilskih znamk na svetu. Ob robu salona v Ženevi, ki ga zaradi številnih premier in predstavljenih vizij zadnja leta smatra za enega najbolj vplivnih na svetu sploh, si je vzel čas za pogovor z Žurnalom24 in veliko zanimivih stvari povedal o bodočem focusu, o tem, katera znamka je že serijsko predstavila "zmagovalno" obliko prihodnjih avtov, o tipu avta z najtemnejšo prihodnostjo in kako se znamke prilagajajo novim življenjskim slogom, kot je veganstvo.

Gotovo ste bili že velikokrat na salonu v Ženevi, kaj se je spremenilo v tem času v avtomobilskem dizajnu?

Predvsem imamo danes neprimerno več različnih oblik avtomobilov kot pred 20 leti.

Ford Mustang Bullitt Na premieri Avto Na premieri: Ford nam je pripravil hollywoodsko presenečenje

Kaj je danes pri oblikovanju avtov drugače, kar si pred kakimi desetimi leti še nismo mogli niti predstavljati? 

Zelo veliko. Če pomislimo samo na barve, notranje materiale in oblikovanje notranjega prostora ... Ta področja so v silovitem porastu. Znamke danes tudi veliko bolj poudarjamo obliko kot nekaj, kar utrjuje našo širšo identiteto. 

Ogromno sprememb je doživel način, kako nek nov model predstavimo na salonu kot del neke širše zgodbe. Povsem drugače se lotevamo tudi obveščanja javnosti, ko je premiera novega avta blizu. Oblikovalci imamo na vseh teh področjih zelo pomembno vlogo.

Chris Bird | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kakšen bo prihodnji focus?

Focus bo prinesel precejšnjo spremembo, imel bo lasten stil in bo še precej bolj dinamičen kot doslej. Pri njegovem razvoju neprimerno več truda vlagamo v razumevanje, kaj so dejanske prioritete voznikov. Razvoj focusa smo praktično začeli v potniški kabini, že v zelo zgodnji fazi smo pričeli sodelovati s strankami, da bi razumeli njihove dojemanje in zahteve glede počutja v notranjosti, kajti to postaja kupcem vse pomembnejše pri izbiri naslednjega avta. Seveda ne trdim, da zunanja oblika avta ni več pomemebna, pa vendar je notranjost lahko danes veliko bolj prilagojena dejanskim potrebam kupca, kot nekoč. In to je kupcem zelo všeč.

"Razvoj focusa smo praktično začeli v potniški kabini."

Je pa tako, da danes vse tri najpomembnejše premijske znamke Audi, Mercedes in BMW izdelujejo tudi manjše modele, zato smo se morali odločiti, kam bomo umestili novega focusa - ali bomo še naprej konkurirali modelom, kjer je bistvena predvsem cena, ali pa bomo z njim stopili v segment, kjer želimo kupcu dati občutek premijske vsebine. To pa prinese s seboj tudi zahtevo po visoki kakovosti izdelave.

Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Avto Pet avtov, zaradi katerih se splača obiskati Ženevo

In v katerem od obeh razredov bo torej focus?

Na vsak način gremo v smer premijskega izdelka. V zadnjih letih smo namreč pri Fordu postali zares "brihtniFord postane podoben Mercedesu, noče pa biti kot Audi." glede doseganja občutka boljše vrednosti avta, kar gre zasluga tudi oblikovalskim ekipam v naših centrih, ki ločeno vsak na drugem koncu sveta iščejo odgovore na iste zahteve.

Pravzaprav ni nobenega pravega razloga, zakaj ford focus ne bi imel premijskega učinka na isti ravni kot recimo mercedes A. Nisem sicer prepričan, če je focus lahko na istem nivoju kot audi, saj pri znamki Audi v resnici močno presegajo klasične kakovostne standarde, na tem praktično bazira njihova znamka in so nam lahko pri marsičem za zgled. A v takšnem razmišljanju pa nas lahko tudi zapelje predaleč glede na dejanske potrebe oziroma pričakovanja kupcev, zato pri novem focusu resda zasledujemo premijski vtis, ni pa naš namen ustvariti “perfektnega” avta.

Bo skratka odslej po kakovosti na ravni golfa?

Prav gotovo, a bo zasledoval tudi občutek športnosti, veselja do vožnje, medtem ko kakšna druga znamka, kot je recimo Citroën, bolj poudarja luksuz.

Koncepti na avtomobilskem salonu v Ženevi 2018 Fotogalerija Avto Tako si avtomobilski proizvajalci predstavljajo bližnjo prihodnost

Do kdaj mislite, da bo trajala manija kupcev za suvi in križanci?

To je vprašanje, ki si ga vsi proizvajalci neprestano zastavljamo. Pri Fordu se moramo učiti iz naših napak, ko smo kakšnih sedem let nazaj mislili, da bodo enoprosotrci še vedno zelo pomembni na trgu. Karkoli se bo že zgodilo v prihodnjih letih, mislim da bo višji položaj sedenja nekaj, kar bo ostalo v naslednji generaciji vozil, saj je ta lastnost zelo popularna pri modernih avtomobilih. A hkrati ni nujno, da bodo avtomobili še naprej dajali vtis takšne velikosti kot danes. Gotovo bo še naprej zelo pomembna njihova funkcionalnost.

"Karkoli se bo že zgodilo v prihodnjih letih, mislim da bo višji položaj sedenja nekaj, kar bo ostalo v naslednji generaciji vozil."

Razmah trga električnih vozil bo oblikovalcem dal veliko novih možnosti in morda bo prav to ključ do oblikovno povsem novega tipa vozil, ki ne bodo več križanci v pomenu, kot jih poznamo danes. Da pojasnim, kaj imam v mislih, vam dajem primer serijskega avta, za katerega se mi zdi, da je v tem trenutku že  močno usmerjen v prihodnost. V mislih imam jaguarja i-pace, ki mi je zelo pri srcu, pa čeprav ni ford. Ta avto kaže, kakšen bi lahko bil trend - zelo aerodinamična oblika, ki pa je hkrati zelo emocionalna in privlačna.

Avtomobilski salon v Ženevi 2018 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hkrati i-paca ni mogoče uvrstiti v noben trenutni razred - ni limuzina, niti karavan, tudi križanec ni - je nekakšna mešanica aerodinamične oblike in velikih koles. Prav pri kolesih se je zgodil velik premik naprej, saj so lahko avti na njih danes veliko cenejši, kot so dali zgled pri Renaultu s scenicom in njegovem dizajnu visokih, a ozkih pnevmatik. Morda se sliši noro, da kolesa določajo, v katero smer se obrača avtomobilski oblikovalski slog, ampak do neke mere to drži. Zelo pomembni bodo v prihodnosti tudi pravi oblikovni proporci, pri čemer bo električnim avtomobilom lažje, saj nimajo klasičnega prostora za motor.

"Morda se sliši noro, da kolesa določajo, v katero smer se obrača avtomobilski oblikovalski slog, ampak do neke mere to drži."

Ali torej klasični enoprostorci, kot jih poznamo s C-maxom ali S-maxom, izumirajo?

Sploh ni nujno, še posebej S-max je tip avta, ki bo še naprej ostal v trendu, kupci za tak tip avta pa bodo še dolgo obstajali. Bomo pa imeli v prihodnosti pri Fordu bolj "pravi" spekter izdelkov. Naši inženirji bodo v ta namen izdelali fleksibilne platforme, ki bodo lahko služile za najraznovrstnejše tipe vozil, vključno za povsem avtonomne "pode".

Če pa me že sprašujete, kateri tip današnjega avta je v tem trenutku najbolj vprašljiv za prihodnost, je to klasična štirivratna limuzina. Zato sem bil presenečen, ko sem videl novega peugeota 508, saj so pri znamki zelo močni v suv segmentu, a so kljub temu vložili veliko napora v ta tip nizkega, seksi avta. Vidite torej sami, da sploh ni nekakšnega jasnega trenda glede oblik, temveč je raznolikost v tem hipu edini trend.

Hostese in hostesniki na avtomobilskem salonu v Ženevi Avto Kako se reče moškemu, ki je hostesa?

Kako se proizvajalci odzivate na povsem nove potrebe, kar se tiče notranjih materialov glede na porast različnih trendov, kot je veganstvo, ali bolezenskih stanj, kot so alergije in respiratorne težave?

Gotovo da imamo vsi težave pri celostnem razumevanju glede tovrstnih sprememb in potreb ljudi. Sami že sedaj tesno sodelujemo z našimi dobaviteljvi, ki imajo na razpolago zelo širok spekter materialov. Če vzamemo veganstvo: naravno usnje je bilo vedno prisotno v avtomobilih kot izraz najvišjega prestiža in udobja, pa vendar ga bomo pri Fordu v prihodnje umaknili iz ponudbe in ga nadomestili z materiali iz naravnih vlaken. Že danes imamo v naših ST line opremah material, ki deluje na otip skoraj kot pravo usnje alkantara, v resnici pa gre za sintetičen material, skoraj identičen pravemu usnuju. In s to opremo imamo velik komercialni uspeh pri kupcih.

Ford kuga | Avtor: Ford Ford

Zelo pomembno je tudi okolje, ki znotraj avta ne povzroča alergij. Morda pa še najbolj glede notranjosti me navdušuje možnost personalizaije, pri čemer kupec lahko sestavi avto, ki bo kar najbolj v skladu z njegovimi željami. Recimo, da je mogoče odstraniti prevleko sedežev in jo nadomestiti z nečim drugim. To je zelo očiten trend in pri Fordu vam bomo kmalu predstavili novost v tej smeri.

"Ni nekakšnega jasnega trenda glede oblik, temveč je raznolikost v tem hipu edini trend."

Kaj bodo glavni izzivi za avtomobilsko industrijo v naslednjih letih?

Glavni izzivi bodo, kako uravnovešeno nasloviti vse tehnologije glede varnosti in emisij, ki se oblikujejo v ozadju, in ali bo zaradi njih sploh še na voljo dovolj denarja za oblikovanje lepih avtomobilov. Vse to je oblikovalce v zadnjem času postavilo pod izredno hude pritiske.

Krožišče Slovenija Ostali ujeti v krožnem križišču

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.