Množični preboj električnih avtomobilov na slovenski trg za zdaj omejujeta visoka cena in pomanjkljiva infrastruktura, ki večjega števila teh vozil ne bi prenesla.
K cenovni primerljivosti bi veliko pripomogle subvencije, ki jih namerava država s pomočjo sredstev Evropske unije ponuditi kupcem. “Subvencije predstavljajo veliko priložnost za Slovenijo. Z višino okoli sedem tisoč evrov, kolikor znaša prvotni predlog, bi glede višine subvencioniranja nakupa vozil na električni pogon namreč postali vodilni v Evropi,” je povedal Alberic Chopelin, direktor Peugeota Slovenija.
“Čeprav bo na trgu kmalu več modelov tovrstnih vozil, pa zaradi višje cene bolj kot nakup potencial predstavlja operativni lizing vozila. Strošek tega za vozilo peugeot ion ali mitsubishi i-miev, ki bosta na trgu marca, naj bi po prvih ocenah znašal manj kot 500 evrov. To je blizu strošku najema avtomobila na klasični pogon, a s to prednostjo, da ni izpustov v okolje,” je zadevo komentiral Dejan Boštjančič iz podjetja Elektro Maribor.
Izračun. Poslovni najem vozila srednjega razreda stane okoli 300 evrov, za gorivo pa povprečen uporabnik odšteje okoli 200 evrov na mesec. Najem električnega vozila stane okoli 500 evrov. Če k temu prištejemo stroške za gorivo, ki so štirikrat manjši, pa razlika znaša le okoli 50 evrov.
Omrežje je treba posodobiti
Še bolj kot cena pa je problematična infrastruktura, saj je še občutno za tisto v razvitejših članicah Evropske unije, kjer je število polnilnih postaj mnogo večje kot pri nas.
Do leta 2020 naj bi bilo na evropskem trgu pet odstotkov električnih avtomobilov. Če bi samo v Nemčiji zamenjali vseh 42 milijonov avtomobilov z električnimi, bi se poraba električne energije povečala za 17 odstotkov. Igor Papič s fakultete za elektrotehniko je k temu dodal: “Problem so ravno zmogljivosti obstoječega omrežja, saj to ob množičnem vstopu električnih vozil na trg ne bi preneslo, če bi se v nekem trenutku vsi uporabniki istočasno priključili na omrežje.”
Podjetja se morajo povezati
“Trenutno je v pripravi več scenarijev, kako rešiti problem infrastrukture. Mi si prizadevamo za izgradnjo mreže polnilnih postaj, za kar pa niso dovolj zgolj napori posameznih družb, ampak se morajo povezati različni ponudniki električne energije in druga podjetja. Do tega že prihaja, saj naj bi pri projektu sodeloval tudi Holding Slovenske elektrarne,” je še dejal Papič.
Že zdaj zadosten doseg
Chopelin pa v pomanjkanju polnilnih postaj ne vidi večje težave, saj vozila, ki bodo kupcem kmalu na voljo, že ponujajo tolikšen doseg, ki zadosti dnevnim potrebam večine uporabnikov. Dovolj bi bilo že, če bi v vsakem mestu imeli nekaj polnilnih postaj.