Mestno električno kolo Askoll eB1 je k meni prišlo v idealnem trenutku: v času julijske vročine, ko so stopinje šle krepko nad 30. Poletna vročina in kolo sta zame, do večernega hladu, "no go" kombinacija. V vročini se v službo vozim z avtom, s klimo in slabo vestjo.
Če se hočete premikati, je treba poganjati
Z Askollo, ki so mi jo dali na test pri Španu, sem v poletni vročini uživala. V dveh tednih sva naredili dobrih 300 kilometrov, zjutraj, popoldne, zvečer ... In če kaj drži, drži, da se na električnem kolesu ne boste prepotili.
Drži pa tudi, da električno kolo ne pelje samo od sebe, treba ga je poganjati. Motorček na sprednjem kolesu pomaga, da je poganjanje lažje in hitrejše. Kolo ima štiri stopnje pomoči, stopnja 4 je najmočnejša. Pri stopnjah tri in štiri je tudi kolesarjenje v hrib gladko in brez napora.
Pri hitrosti 25 km/h se motorček ustavi
Na vzpetinah sem seveda prehitevala običajne kolesarje, na ravnini in pri spustih pa je tudi mene prehitel marsikateri kolesar.
Motorček pri hitrosti 25 km/h, ki je najvišja hitrost, predpisana za kolesa, neha delovati. Bistveno večje hitrosti tudi s silovitim poganjanjem po hribu navzdol nisem uspela doseči, najbolj sem kršila cestno prometne predpise, ko sem peljala 29 km/h.
Za polnjenje baterije 5 centov
Kolo je možno peljati tudi brez, da bi vključili motorček, a se mi to ni zdelo najbolj zabavno. Askoll eB1 tehta 22 kilogramov, od tega tehta dva kilograma in pol baterija. Ta je zaklenjena s ključavnico na ključek, za polnjenje pa jo je treba odkleniti in sneti ter priključiti na polnilec, povezan z elektriko. Nobena znanost.
Če je baterija precej prazna, za polnjenje potrebuje okoli pet ur, v 15-ih minutah pa se bo napolnila toliko, da z njo lahko naredite okoli pet kilometrov. Eno polnjenje naj bi se pri računu za elektriko poznalo za 5 centov. Optimalno naj bi bilo, da je baterija vedno polna med 20 in 80 odstotkov.
Baterija me ni izdala
Z baterijo nisem imela niti težav niti skrbi. Po vožnji od doma do službe, kakih devet kilometrov, nato na sestanek v mesto in nazaj, nato nazaj iz BTC v Šiško, po torej prevoženih cca. 30 kilometrih, je bila baterija izpraznjena šele na pol.
Podatki proizvajalca pravijo, da ima baterija dosega 80 kilometrov. Doseg pa je seveda odvisen od tega, katero stopnjo pomoči uporabljate. Ko je bila na mojem testnem kolesu baterija polna 60 odstotkov, bi tako s stopnjo 4 lahko prevozila še 31 kilometrov, s stopnjo 3, 33 kilometrov, s stopnjo 2, 42 kilometrov, in če bi se vozila z najmanjšo možno pomočjo motorja, stopnjo 1, bi baterija vzdržala še 49 kilometrov.
Bistveno hitreje, ko se cesta vzpenja
Veliko hitrejša z električnim na poti v službo, ki je dolga cca 9 kilometrov in traja cca pol ure. Če se z navadnim kolesom vozim dobre pol ure, sem se z električnim slabe pol ure. Precej hitreje in pa seveda lažje kot z običajnim kolesom pa je bilo na poti nazaj, ko se cesta v zadnjem delu precej časa vzpenja, kar me na običajnem kolesu kar zdela in upočasni. Električno kolo sem v tem delu poti res cenila.
Design: Italijani znajo
Askoll eB1 izdelujejo v dveh velikostih, M za kolesarje strdnje velikosti in L za višje kolesarje. Večje kolo je za kilogram težje in tehta 23 kilogramov. Izbirate lahko med osmimi barvnimi kombinacijami. Bel ali črn okvir kolesa kombinirajo z zelenimi, rjavimi ali modrimi blatniki, z barvno kombinacijo pa se ujame tudi baterija. Italijani znajo.
Elegantno tudi v krilu
Meni zelo všečne kombinacije "mojega" kolesa, pink-bela, očitno ne prodajajo več.
Proizvajalec poudarja, da je kolo oblikovano tako, da omogoča enostavno vožnjo v hrib tudi, ko ste v krilu ali elegantnih oblačilih. Drži.
Lep in koristen detajl na kolesu so usnjene ročke, jakost na zavorah, ki so obrnjene na zunanjo stran, je mogoče regulirati.
Skratka, gre za mestno, zelo žensko in hudo seksi kolo. Z eno malo pomanjkljivostjo. Kolo originalno nima prtljažnika in zato seveda ne košare ne torbe, ki pa jo boste dobili, če kolo kupite. Cena kolesa je 1.389,99 evrov, ob nakupu pa prejmete še BOO pack nahrbtnik, ki je izdelan prav za to kolo. V nahrbtnik lahko pospravite baterijo kolesa, so sporočili iz podjetja Špan.
Več fotografij v galeriji.
sergeja.hadner@zurnal24.si
PREBERITE ŠE OSTALE TESTE ELEKTRIČNIH KOLES: