Avto
11 ogledov

Dve turbini za boj s premium nemci

Opel insignia biturbo
1/18
Anže Petkovšek
Preizkusili smo povsem nov in trenutno najzmogljivejši dizelski agregat v opel insignii, dvolitrski CDTi, ki je opremljen z dvema turbinama, ki kljub veliki masi vozila omogočata dobro odzivnost tako v nizkih kot visokih vrtljajih.

Insignia je letos dobila nov zmogljiv dvolitrski dizelski agregat z dvema turbopolnilnikoma BiTurbo, s katerim želijo voznikom insignie ponuditi več dinamike in pridobiti delež voznikov, ki so do zdaj prisegali na vozila znamk Audi in BMW. Pa jim bo to res uspelo?

Dvolitrski turbomotor smo preizkusili v bogato opremljeni karavanski insignii s pogonom na prednji kolesi, čeprav je pogonski agregat na voljo tudi v kombinaciji s pogonom na vsa štiri kolesa (AWD) in elektronsko zaporo diferenciala zadaj.

Že na prvi pogled športna

Opel insignia biturbo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Na zunaj izstopa predvsem z oznako BiTurbo na zadku, ki je opremljen tudi z dvema ločenima kromiranima zaključkoma izpušne cevi, na levi in desni strani. Testnik je na svojo konjenico opozarjal še z velikimi 19-palčnimi platišči in nizko presečnimi pnevmatikami, ki vsekakor pripomorejo k večji atraktivnosti, manjkali pa niso niti odlično delujoči pametni ksenonski žarometi, po katerih je insignia postala prepoznavna. Zaradi novega aktivnega radarskega tempomata je nekoliko drugačna maska, njegova uporaba pa je lahkotna. Razdaljo do vozila spredaj nastavimo s pomočjo stikala na volanu, nato pa sistem sam vzdržuje razdaljo do vozila spredaj. Še bolje bi se obnesel v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, saj je predvsem ob vožnji čez cestninske postaje treba posegati po ročici menjalnika.

Ob oznaka BiTurbo bi pomislili, da gre za zverinski pogonski agregat, a ni tako. 143 kilovatov (195) konjskih moči na papirju res ni malo, če k temu dodamo še dva turbopolnilnika, bi si mislili, da sedimo v raketi, a je treba vedeti, da smo upravljali z 1,8 tone težkim karavanom.

Dobro "pokriti" nizki vrtljaji

Opel insignia biturbo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Da z mesta premaknemo tako maso, je tolikšna moč nujna, a bi prav zaradi dveh turbin lahko rekli, da "avtomobil lažje diha" (bolj zvezno pospešuje). Turbini sta namreč različno veliki, vsaka pa ima svojo funkcijo, delujete pa sekvenčno. Manjša štirivaljnemu dizlu pomaga v začetnih vrtljajih, kjer je vozniku na voljo že 320 Nm navora, še pod dva tisoč vrtljaji pa razpolaga z najvišjimi 400 Nm navora. V praksi to pomeni, da voznik ob pritisku stopalke za plin hitro začuti odzivnost in premikanje vozila brez turboluknje, a prav zaradi velike mase ne gre za brutalne pospeške kot v primeru insignie OPC. V vmesnem območju dva do tri tisoč vrtljajev delujeta obe turbopuhali, nad tri tisoč vrtljaji pa vlogo prevzame večje turbopuhalo, ki vse do najvišjih vrtljajev zagotavlja dobro izkoriščanje konjenice pri večjem vrtenju motorja. Za nameček ima vsak od dveh turbin svoj hladilni sistem. Na žalost napredek v uglajenosti v primerjavi s šibkejšim dvolitrskim dizlom ne odstopa. V tem pogledu sta tako Audi kot BMW spredaj.

Zaradi visoke cene jih ne bo veliko na cestah

Njen adut je avtocesta, kjer se obnaša kot velika admiralska ladja, pridobivanje in vzdrževanje visokih hitrostih je lahkotno. Pri tem mu je v pomoč soliden ročni menjalnik, ki sicer ni športno natančen, kljub vsemu pa solidno opravlja svojo vlogo, z njim pa od nič do sto kilometrov na uro pospešimo v 8,7 sekunde. Agregatu manjka le nekoliko športnejši zvok. Slabše se odreže na zavitih cestah, kjer mu ne pomaga niti preveč posreden volan. Poraba se vrti v okvirih pričakovanj, povprečje sedmih litrov pa lahko označimo kot dobro.

Opel insignia biturbo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Na žalost vsa napredna tehnologija stane – in to ne malo. Tako tudi testnik požene do 41.500 evrov, kar je že premijska cena, ki je sicer nižja od premium tekmecev, a se zastavlja vprašanje: je insignia res tako dobra? Dobra je, a do premium konkurence ji še manjka vsaj stopnička, je pa z vsemi popusti, ki jih ponujajo pri Oplu, dobra alternativa za tiste, ki jim ni toliko do tega, da imajo v rokah ključe svete nemške trojice.

Podatki o vozilu: (Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi BiTurbo)
Motor: štirivaljni, dizelski, biturbo
Prostornina: 1.956 cm3
Najvišja moč: 140 kW (195 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljaji na min.
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 134 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 8,9 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.908 x 1.856 x 1.520, medosna razdalja 2.737
Prtljažnik (v litrih): 540–1.535
Cena (v evrih): 33.060 (osnovni)/ 41.560 evrov (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.