Na predlog pravilnika o vzdrževanju cest ministrstva za infrastrukturo, ki so ga pripravili v sodelovanju z Direkcijo za infrastrukturo in Darsom, se je zgrnila kopica pripomb, katerih skupna točka je nasprotovanje zamisli, kako naj bi država v bodoče poskrbela za vzdrževanje asfaltiranih prometnic po državi.
Občine pa imajo na pravilnik še številne druge pripombe. “Na Skupnosti občin Slovenije odločno nasprotujemo predlaganemu pravilniku, saj ta na občine ponovno prenaša nove obveznosti, ne da bi zanje zagotovili finančna sredstva,” opozarjajo v eni izmed treh krovnih organizacij, ki združujejo slovenske občine. “Z navedenim pravilnikom bi naj občinam zmanjšali stroške, a smo pri pregledu osnutka ugotovili ravno nasprotno,” dodajajo.
Pri tem izpostavljajo trditve države, da bodo imele občine zaradi zmanjšanja obveznosti rednih obhodov manjše odhodke. “To ne drži, prihranek bo imela predvsem država, saj ima večina občinskih cest manj kot 4000 povprečnega dnevnega letnega prometa, kjer pa se obveznosti ne spreminjajo.”
Moti jih tudi, da so pisci pravilnika med naloge rednega vzdrževanja brez privolitve občin dodali kopico novih postavk. Med drugim pravilnik po novem tudi izključno določa, da je “vzdrževanje hortikulturnih ureditev v območju cestnega sveta v pristojnosti lokalnih skupnosti."
Ministrstvo: poslušali bomo pripombe strokovne in laične javnosti
Ministrstvo skuša v odzivu umiriti vznemirjenje občin in javnosti. Kot so za Žurnal24 pojasnili na Direktoratu za infrastrukturo, želijo z novim pravilnikom predvsem uskladiti pravila vzdrževanja javnih cest z Zakonom o cestah. Kot nadaljujejo, so na ministrstvu po večkratnih sestankih z Darsom in Direkcijo za infrastrukturo pripravili osnutek in ga posredovali v mnenje občinam "saj imajo le te glede na obseg cestnega omrežja, ki ga upravljajo, pomembno besedo pri oblikovanju strokovnih rešitev na področju rednega vzdrževanja javnih cest."
"Ker gre za urejanje področja, ki ima pomemben vpliv tako na zagotavljanje varstva javnih cest, kot tudi na varnost udeležencev cestnega prometa, smo zato, da bi pridobiti mnenja in pripombe javnosti, osnutek objavili na spletu. Rešitve v objavljenem besedilu so le osnutek. Končno besedilo je odvisno od mnenje in pripomb, ki jih bomo dobili," transparentno postopanje zagotavljajo na Direktoratu in ne izključujejo ustreznih sprememb.
"Osnutek pravilnika je zgolj osnova, ki je podlaga za nadaljnje razgovore z zainteresirano strokovno in laično javnostjo, s ciljem oblikovanja rešitev, ki bodo po eni strani upoštevale njihove argumente, hkrati pa ne bodo zniževale doseženih standardov prometne varnosti. Naša velika pozornost bo zagotovo namenjena tudi zagotavljanju varnosti udeležencev cestnega prometa."
Še en novi pravilnik jim utegne zaradi cest osušiti blagajno
Omenjeni pravilnik je že drugi, ki bi - če bi pričel veljati v takšni obliki - utegnil v kratkem zagreniti skrbnike občinskih proračunov. Kot smo na Žurnalu24 poročali septembra, imajo občine veliko pripomb tudi na predlog pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi, saj ta predvideva precej pogostejšo uporabo horizontalnih oznak (talne označbe), za kar pa bodo morale v največji meri poskrbeti občine same.
Med drugim bi morale ustrezno pobarvati oziroma označiti vse priključke nekategoriziranih cest s kategoriziranimi cestami, a so občine prepričane, da za kaj takšnega preprosto nimajo dovolj sredstev, zato da bo realno stanje še dolgo neusklajeno s pravilnikom.
andrej.leban@zurnal24.si