Kje drugje bi bila lepša priložnost za predstavitev povsem nove usmeritve BMW kot pa avtosalon IAA v 'rodnem' Münchnu? A že pred tem smo imeli pri Žurnalu24 možnost prisostvovati svetovni premieri in se ena na ena pogovarjali s tvorci tega zgodovinskega koraka za BMW. Več o tem v prihodnjih dneh.
Oblikovni odmik od vsega, kar smo doslej videli na cestah
Koncept Neue Klasse uteleša svež pogled na avto jutrišnjega dne, interakcijo med človekom in strojem pa tudi po zaslugi naslednje generacije iDrive vmesnika postavlja v povsem nov zorni kot.
Koncept Neue Klasse je oblikovala ekipa okoli prodornga Domagoja Đukca, ki je že zadnjih nekaj let na čelu BMW dizajna. Že večkrat je dokazal, da s kontroverznostjo nima težav, bolj pomembno mu je, da oblika BMW vozil ne nasede skušnjavi zvodenele dolgočasnosti, na katero bi hitro pozabili.
Šef BMW Oliver Zipse je ob napovedi leta 2021 obljubil "visoko tehnologijo na štirih kolesih za stranke, ki želijo izkusiti, kakšen bo občutek mobilnosti leta 2030. Na razkritju v Münchnu je bilo jasno, da ni pretiraval. "Dizajn novega razreda je tipičen za BMW in tako napreden, da je videti, kot da smo preskočili generacijo modela," priznava Adrian van Hooydonk, glavni oblikovalec BMW. Kot smo izvedeli v neuradih pogovorih se serijske različice (na voljo bo šest različnih modelov, od limuzine do SUV vozila) ne bi smele več močno razlikovati od zdaj prikazanega vozila. Bavarci so naredili kvantni skok v primerjavi z aktualnimi modeli. Radikalno jasna zasnova z masivnimi kolesnimi oboki sprednjim delom, ki štrli daleč naprej, bodo novi modeli BMW še bolj drzno kot pri trenutnih serijah. Povsem nov je tudi Koncept osvetlitve, ledvička BMW, v katero so vstavljeni žarometi in še tom prednji žarometi so prvič tridimenzionalno animirani.
Koncept limuzine, po katerem se bodo ravnali vsi prihodnji modeli BMW, je zelo čistih oblik z le malo izrazitimi linijami. Pomembni detajli so dvojni žarometi in izrazit nos, ki ga primerjajo z morskim psom, ali pa močni boki s širokimi blatniki in 21-palčnimi kolesi. Tudi prednji ledvici s 3D učinkom in v katera so integrirana svetila, skupaj z oblikovnim elementom "Hofmeister Kink" na zadnjem stebričku v BMW oblikovnem jeziku že dolgo niso imeli tako izpostavljene karakterne vloge.
Za futuristično doživetje poleg svetlobnih elementov poskrbi e-črnilo, ki na stranskih steklih izpiše pozdravno sporočilo. Tudi svetlobni podpis zadnjih svetil je nekaj iz naslednje dobe, pa čeprav v njem prepoznamo tudi nekaj preteklosti.
Generalni vodja oblikovanja pri skupini BMW Adrian van Hooydonk je podobo koncepta komentiral z besedami, da oblika deluje tako progresivno, kot da bi vmes izpustili za celotno generacijo vozil.
Povsem nov je pristop v notranjosti s čistimi in ravnimi linijami, površina stekel je ogromna. Analognih stikal je le še nekaj, osrednjo vlogo ima nov način integracije vmesnika iDrive s pomočjo vetrobranskega stekla, čemur pri znamki pravijo Panaromic Vision.
Leta 2025 bosta na prodaj prva dva modela na novi, revolucionarni, povsem električni platformi. Neuradno bo prvi model SUV, ki naj bi nadomestil iX3, drugi pa limuzinska serija 3.
Sredinski zaslon sicer še vedno obstaja, a prava interakcija se dogaja s pomočjo projekcije čez celotni spodnji rob vetrobranskega stekla. V serijskih avtih bo šlo za eno prvih takšnih rešitev, ko se celotno steklo hkrati uporablja za zaslon, tako da vozniku ni več treba odmikati oči s ceste. V predelu voznika je projekcija na steklo v 3D tehnologiji, ob pomoči katere avto voznika natančno vodi po cesti in med njenimi oznakami. Pri BMW pravijo, da bo mogoče zaradi izboljšanega glasovnega pomočnika večino interakcije opraviti kar z glasom, sicer pa tudi prek volanskih gumbov, občutljivih na dotik.
30 odstotkov večji doseg, 30 odstotkov hitrejše polnjenje, 25 odstotkov večja učinkovitost - z novim razredom tehnološko napredujemo in prinašamo učinkovitost vožnje v novo dimenzijo, sporočajo iz Münchna.
Volan velja še posebej omeniti, saj je prisekan tako zgoraj kot spodaj, prečki sta pokončni. Tu so še drugi detajli, kot so stekleni izbirnik menjalnika ali pa prednja sedeža, ki sta v dno pritrjena prek enojne noge in tako sprostita prostor za zadnje potnike. V konceptu sta sicer zadaj dva sedeža, pri znamki pa izpostavljajo, da so se zavestno odpovedali dekoraciji v obliki kroma ali usnja in poleg uporabe recikliranih materialov tudi tako dosegli manjši ogljični odtis pri izdelavi avta. Posebno pozornost so sicer namenili tudi njegovi reciklaži.
Zakaj je Neue Klasse (novi razred) za BMW tako močna skovanka besed?
BMW je na prelomnici, ko se mora odločita, ali bo le še sledil trendom ali pa jih bo znova postavljal. Nekoč, natančneje pred več kot 60 leti, je že bil v takšnem položaju, takrat se mu je šlo za preživetje. Bavarci so v tistih časih naredili zelo pogumen korak in vse stavili na takratno serijo vozil Neue Klasse (1500, 1800, 2000 C, 2000 CS …).
S tem preobratom so odkrili novo bistvo svojega obstoja v športnih limuzinah, ki so bili vse odtlej podlaga za vse, kar danes predstavlja logotip znamke in čemur so kmalu začeli slediti tudi drugi. Že iz tistih časov mimogrede izhaja znameniti Hofmeister Kink, značilna znamkina oblika C stebrička.
Ob prehodu v novo dobo električnih, digitaliziranih in povezanih vozil je nastopil čas, da znamka v času povsem drugačnih pričakovanj in zahtev lastnikov spet pritisne 'reset' tipko. Le tako bo lahko v poplavi inteligentnih novincev še naprej ostala ena gonilnih znamk sodobne mobilnosti.
Pogon na novih temeljih
"30 odstotkov daljši doseg, 30 odstotkov hitrejše polnjenje, 25 odstotkov bolj učinkovit." Te besede Franka Webra, ki je pri BMW kot član uprave zadolžen za izredno pomembno polje razvoja, utelešajo preskok, ki ga Vision Neue Klasse obljublja glede pogona. V serijskih vozilih, ki bodo začela na trg prihajati z letom 2025, bodo namreč vgradili naslednjo šesto generacijo v lastnih laboratorijih razvite eDrive tehnologije pogona. Ena od pomembnih značilnosti je znatno zmanjšanje uporabe naravnih materialov in fosilnih goriv pri njegovi izdelavi.
Poleg novih bolj učinkovitih elektromotorjev pri BMW napovedujejo tudi tehnologijo na novo razvitih cilindričnih baterijskih celic z več kot 20 odstotnim prirastkom energijske gostote glede na doslej uporabljene. Poleg tega so izboljšali hitrost polnjenja za tretjino, serijski modeli generacije Neue Klasse pa bodo imeli za 30 odstotkov daljši doseg, napovedujejo pri znamki.
en BMW so žedali med zbirko najgrših avtov, mogočepa bo BMW-ju uspelo da bo lestvico počasi zasedeal samo BMW.
Kaj tako grdega pa še ne! Me prav zanima, kdo bo kupil to grozoto. Še zastonj ga ne maram!
ZELO ZELO GRDOoooooooooooo,popolnoma nevšečno,ja,vsake oči imajo svojega malarja