Avto > Testi
6972 ogledov

Vozili smo enega zadnjih pravih gran turismov

BMW M850i
1/38
Saša Despot BMW M850i
Vozili smo avtomobil, ki je popolni predstavnik stare avtomobilske šole iz časov, ko je bila od prijaznosti do okolja bolj pomembna gola moč motorja.

V pogovorih s kolegi pogosto slišimo koga, ki se priduša, da bo še pred prepovedjo motorjev z notranjim zgorevanjem kupil močan športni avtomobil, vsaj z motorjem V6, če že ne z motorjem V8 ali s še več valji, in se bo z njim vozil do konca svojih dni, saj ne namerava prestopiti v tabor "električarjev".

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot

Takšni avtomobili so danes, enako kot najmanjši predstavniki avtomobilske vrste, v dobršni meri že postali eksotika. Priznati moram, da nas njihov prihod v redakcijo kot navdušene avtomobiliste vedno prijetno preseneti. Spomladi sem se tako za nekaj dni lahko vozil z avtomobilom, ki se danes že uvršča med klasike, z BMW-jem serije 8 namreč, štirivratnim kupejem, ki je v celoti slišal na ime BMW M850i xDrive Gran Coupe.

Motor V8

Najpomembnejši razlog za zadovoljstvo ob misli na vožnjo s takšnim avtomobilom je gotovo tisto, kar se skriva pod dolgim motornim pokrovom, 4,4-litrski s turbinskima polnilnikoma izdatno podprti motor V8, ki poleg tega oddaja rezko-gromki zvok, ki pritiče športnim avtomobilom stare šole. Osem valjev razvije moč 390 kilovatov, kar je enako 530 pri nas že nekaj časa prepovedanim 'konjskim močem', in navor 750 njutonmetrov, ki je na voljo v širokem razponu med 1.800 in 4.600 vrtljaji.

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot

To je obilo moči, kar kaže tudi podatek, da več kot dve toni težak BMW M850i s pomočjo športnega štirikolesnega pogona xDrive in ZF-ovega osemstopenjskega samodejnega menjalnika v vsega 3,9 sekunde doseže hitrost 100 kilometrov na uro. Gotovo bi lahko šel tudi veliko hitreje od elektronsko omejene največje hitrosti 250 kilometrov na uro. Takšni pospeški so sicer razburljivi že na ravnih odsekih avtocest, kjer se vožnja lahko hitro spremeni v "drag race", še bolj pa je prijeten občutek lahkotne vožnje pri 130 kilometrih na uro, ko se zdi, da motor prede povsem brez naporov. Na avtcoesti pa vam lahko pri vožnji izdatno pomaga tudi radarska elektronika, zato je vožnja lahko precej brezskrbna.

Športen, eleganten in udoben

Vendar pa je to le ena plat osebnosti BMW-ja M850i xDrive. Še boljša se pokaže na zavitih podeželskih cestah, ki jih štirikolesni pogon s prioriteto zadnjega pogona in M diferencialom z lahko to požira in pogosto vas šele siljenje zadka iz smeri spomni, da ste zelo hitri. Vožnja namreč ni le hitra in s hitrimi pospeški, ampak tudi presenetljivo nevtralna. Naj je cesta še tako zavita, strahu pred nepričakovanimi odzivi pri vozniku tega avtomobila ne vzbudi. Če pa pride do krize, pa so tu še vedno učinkovite zavore z modrimi čeljustmi, ki jih je tudi prispeval oddelek M Sport, in zelo učinkovita stabilizacijska elektronika, ki avto hitro postavi v pravo smer.

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot

Tako kot drugi BMW-jevi modeli je tudi BMW M850i xDrive opremljen z vrsto voznih programov. In če boste na ovinkih z veseljem uporabljali program sport ali celo sport plus, na avtocestah in medkrajevnih cestah pa normalni ali prilagodljivi program vožnje, je v mestu povsem dovolj že eco pro način vožnje. Motor ima namreč toliko moči in navora in je v nizkih vrtljajih tako tih, da sem v Ljubljani imel skoraj ves čas občutek, da se vozim v prostem teku.

Tedaj pa do izraza pride, da BMW M850i xDrive ni gran turismo stare šole le, ko gre moč motorja in športne vozne lastnosti, ampak to kaže tudi z udobjem za štiri potnike. Udobno namreč ni samo spredaj, ampak enako tudi zadaj, vrh tega pa imata potnika zadaj tudi lastna vrata, torej odpade nerodno prerivanje skozi majhno odprtino za prednjima sedežema. In tudi pri prtljagi jim ni treba skopariti, saj je na voljo tudi prtljažnik s solidno prostornino 440 litrov. Pri BMW-ju so sicer poskrbeli, da se tudi v notranjosti lepo sliši hrumenje osemvaljnika, vendar pa so to bolj ali manj tudi vsi zvoki, ki prodrejo vanjo, zato je možno tudi uživanje glasbe iz zmogljivega zvočnega sistema.

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot

Veteran

BMW serije 8 je na ceste zapeljal že "davnega" leta 2018 in je vmes doživel tudi osvežitev, ki pa mu je prinesla le najnujnejše novosti. Spada torej v BMW-jevo prejšnjo generacijo, kar se pozna predvsem v voznikovem delovnem prostoru. Čeprav je okolje povsem digitalizirano, se mu pozna avtomobilska starost. In čeprav bi morda kdo pred seboj hotel imeti velikanske zaslone, so takšni elektronski nadebudneži verjetno med potencialnimi kupci tega modela le redki. Avtomobilu, kakršen je BMW M850i xDrive, se pač malce starejša tehnika dobro prilega. Morda tega ne bi smel napisati, a osebno bi mi še najbolje ustrezali klasični analogni okrogli instrumenti, ki pa jih je na žalost tudi v takšnih klasikih "povozil čas".

BMW M850i xDrive je torej še eden zadnjih predstavnikov gran turismov stare šole, ki bi ga moral kupiti vsak, ki ceni to vrsto avtomobilov. Žel bo zanj moral odšteti zajeten kup denarja. BMW serije 8 že v osnovi namreč stane krepko več kot 100 tisočakov, za testnega pa bi bilo treba odšteti še dobrih 50 tisočakov več. Vendar takšni avtomobili niso nikoli bili poceni in tisti, ki ga kupuje, gotovo ve, čemu namenja tak zajeten kup denarja. Navsezadnje je, poleg vsega naštetega, lahko tudi statusni simbol.

dezurni@styria-media.si

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot

BMW M850i xDrive

Motor: turbobencinski, V8, 4.395 ccm

Največja moč: 390 kW (530 KM) pri 5.500-6.000 vrtljajih

Največji navor: 750 Nm pri 1.800-4.600 vrtljajih

Zmogljivosti: 250 km/h, 3,9 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 5.082 x 1.932 x 1.407, medosna razdalja 3.023

Prtljažnik (v litrih): 440

Poraba: 11,0-10,9 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 252-284 g/km

Cena v evrih: 164.860

BMW M850i | Avtor: Saša Despot BMW M850i Saša Despot
 

Komentarjev 2
  • Toma 07:41 15.julij 2023.

    Pa pade toča in imaš le še golf žogico z razbitimi stekli ;-)