Avto
1609 ogledov

Legendarni znamki s trizobom kaže zelo slabo

Maserati MC20 Maserati
Maserati drvi proti breznu. Razmere na trgu govorijo proti načrtu družbe o elektrifikaciji, matični Stellantis pa je zategnil pas na zadnjo luknjo.

Maseratiju se ne piše nič dobrega. Italijanski simbol prestiža in športne elegance se sooča z enim najtežjih obdobij v svoji zgodovini, poroča Automobilwoche. Teh je bilo sicer veliko, a še nobeno ni postavljala znamke pred takšne izzive.

Pri Bloombergu pa dodajajo, da je v luči ameriških carin, ki so še dodatno zavrle prodajo, Stellantis že najel zunanje svetovalno podjetje McKinsey. To naj bi ocenilo, kako sploh pomagati Maseratiju in tudi znamki Alfa Romeo, ki prav tako še išče tla pod nogami v koncernu Stellantis.

Ali bodo tokrat še lahko rešili trizob?

Gre za boj za preživetje. V ozadju so tudi težave matičnega podjetja Stellantis, ki je ob padcu prodaje uvedlo stroge varčevalne ukrepe. Maserati je ostal brez kar 1,59 milijarde evrov sredstev, namenjenih razvoju novih modelov in elektrifikaciji. To je močno zamajalo njegovo prihodnost.

Prvi veliki udarec je bila odpoved prihajajočega MC20 Folgore, električne izvedenke paradnega konja znamke. Uradno naj bi bila odločitev posledica pomanjkanja povpraševanja, vendar analitiki opozarjajo, da je pravi razlog nezadostna podpora s strani skupine in zamujena elektrifikacija – zlasti na ključnih trgih, kot je Kitajska.

Maserati levante | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novo vodstvo Stellantisa na čelu z Johnom Elkannom se drži stroge linije nekdanjega izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa: "Znamke, ki ne ustvarjajo dobička, bomo zaprli." Finančni direktor Doug Ostermann je poudaril, da Maserati ni dohajal pričakovane hitrosti prehoda na elektriko, zato so bila sredstva ustrezno zmanjšana.

Znamka z znamenitim trozobom v logotipu sicer že ponuja tri električne modele - grecale, granturismo in grancabrio folgore. Vendar je povpraševanje po njih nizko. Kupci so namreč znamko Maserati vedno povezovali s čustvi, zvokom in in značajem, ki jih ponujajo klasični motorji z notranjim zgorevanjem. Več kot očitno postaja, da električni modeli kljub tehnološkemu napredku tega ne morejo nadomestiti.

Potrebuje sebi podobnega 

O nadaljnji usodi Maseratija, ki so ga pred več kot sto leti zasnovali štirje bratje Maserati, je veliko ugibanj. Ali lahko preživi, bi bila morda rešitev prodaja zunanjim investitorjem? Stefan Bratzel iz Centra za avtomobilski management (CAM) je v odzivu za Automobilwoche povedal, da se mu zdi izhod znamke iz skupine Stellantis in morebitna povezava z drugo luksuzno znamko – na primer Ferrarijem – ena zadnjih preostalih možnosti.

Bratzel je poudaril pomen, ki ga ima pri današnjih avtih razvoj programske opreme, kar je za majhno samostojno znamko izjemno trd oreh.

Znotraj zdajšnjega giganta, ki se osredotoča na množične blagovne znamke, pa je ohranjanje nišne identitete vse prej kot enostavno.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 20:07 08.april 2025.

    mislim tole s stelatlantisom je nekako tako kot z našimi pivovarji. vsi v eno štalo, potem pa pride volk in je vseh konec. tu je mali problem monopolizma kajti veliko firm je konkurenca, vsaj čisto malo. iz zgodovine se učimo ...prikaži več zakaj je nastal lamborgini. lep primer je angleška avto industrija. na koncu bomo imeli enga ponudnika , ki bo sicer ponujal 30 firm in vsaka 10 modelov, ampak cene bo pa določal en sam. zato dam predlog, in alfa in lancia in maserat stran od stelantisa pa pomagi italia

  • 4krogci 20:04 08.april 2025.

    imaš 200 jurjev oz. več na razpolago za avto....kdo slucajno po kaksnem cudnem naklucju pomislil, da bi si kupil Maseratija? Se mi je zdelo da ne!