Blindirani avtomobili pri BMW-ju niso nič novega, saj jih izdelujejo že 45 let, zato je bilo le vprašanje časa, kdaj bosta tudi novi BMW i7 in BMW serije 7 dobila oklepljeni različici za politike in pomembneže, ki ju označuje dodatek "protection" v imenu.
Oba avtomobila, ki si ju bodo lahko septembra v živo prvi ogledali obiskovalci avtomobilskega salona v Münchnu, se lahko pohvalita z "zaščito od znotraj", ki je boljša od naknadnih varnostnih nadgradenj.
Varen pred projektili
Pri BMW-ju namreč pravijo, da sta bili obe blindirani limuzini del razvoja BMW-jeve serije 7. Od "navadnih" limuzin se zato ločita predvsem po osnovni kletki iz oklepnega jekla, ki po eni strani služi konstrukciji avtomobila, po drugi strani pa bolje varuje potnike od naknadnih oklepnih dodelav. Pri BMW-ju takšni konstrukciji pravijo "Protection Core".
K paketu za varovanje potnikov poleg oklepnega jedra spadajo še oklepna vrata, posebna oklepna plošča pod kabino in varnostno steklo. Oba modela vozita na 20-palčnih litih platiščih s posebnimi Michelinovimi pnevmatikami, ki tudi prazne omogočajo vožnjo do hitrosti 80 kilometrov na uro. Poleg tega lahko kupcu priskrbijo tudi oskrbo s svežim zrakom v kabini, ki je sicer popolnoma zatesnjena, gasilni aparat z ročnim in samodejnim delovanjem, utripajoče luči, radijski oddajnik in palice za zastave.
Pri BMW-ju pravijo, da novi limuzini ponujata zaščito v razredu VR9, kar pomeni, da lahko potnike obvarujeta pred balističnimi napadi s projektili, ki letijo s hitrostjo 820 metrov na sekundo. Varna sta tudi pred eksplozivi, kroglami vseh vrst, napadi dronov in ročnimi granatami. Poleg tega jima štirikolesni volan omogoča povečano okretnost.
Dva pogona
Med obema je za nas gotovo bolj zanimiv električni BMW i7 protection, ki ga poganja pogonski sklop iz dveh elektromotorjev, ki ga sicer najdemo v BMW-ju i7 M70 xDrive, razvija pa moč 400 kilovatov in navor 745 njutonmetrov. Tako motorizirana limuzina do 100 kilometrov na uro potrebuje 9 sekund, kar je 5,3 sekunde počasneje kot v primeru enako motorizirane neoklepljene limuzine. Pri BMW-ju pravijo, da bo BMW i7 na voljo le v Evropi.
Si bodo pa kupci s povečano potrebo po varnosti drugje po svetu lahko omislili BMW serije 7 protection, ki ga poganja 48-voltno blago hibridizirani 4,4-litrski twin-turbo motor V8, ki razvoja moč 390 kilovatov in navor 750 njutonmetrov, ki ju na podlago tudi prenaša preko vseh štirih koles. Ta bo še hitrejši, saj bo do 100 kilometrov na uro potreboval 6,6, kar je še vedno 2,4 sekunde počasneje od ekvivalentne neoklepljene limuzine BMW 760i xDrive.
Po sanaciji poplav pričakujem pri nas ene 7 takih,ker bo še nekaj evrov ostalo,zanima pa me ,če bodo električni,verjetno da ne
Upam, da ne bo kakšen politik ali kdo, ki rad svetuje politikom, prebral tega članka.
Glih to rabim,osli!