Od danes pa do 15. marca prihodnje leto morajo biti vsa vozila opremljena z obvezno zimsko opremo. Ta pozimi, ko so vremenske razmere nepredvidljive, predstavlja temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu, so opozorili na ljubljanski policijski upravi.
V skladu z zakonodajo se na slovenskih cestah pozimi kot ustrezna zimska oprema šteje, da je vozilo opremljeno s štirimi zimskimi pnevmatikami. Alternativa temu so letne pnevmatike, če ima voznik v prtljažniku še snežne verige. Ustrezno opremljeno mora biti tudi priklopno vozilo.
Kot so opozorili na Policijski upravi (PU) Ljubljana, morajo udeleženci v prometu, predvsem pa vozniki motornih vozil, v zimskem času računati na možnost hitrih sprememb voznih razmer. Od danes naprej pa bodo policisti ob svojem rednem delu pri nadzoru cestnega prometa preverjali tudi opremljenost vozil s predpisano zimsko opremo, povzema STA.
V Avstriji morajo obvezno opremo uporabljati že od začetka novembra. V minulih dneh je marsikatere dele države pokril sneg do nižin.
Upravitelj slovenskega avtocestnega omrežja Dars je sicer ministrstvu za infrastrukturo, ki pripravlja novi zakon o pravilih cestnega prometa, priporočil, naj bi tudi v Sloveniji tako kot v Italiji, Avstriji in na Hrvaškem zimske razmere na cestah vladale en mesec dlje, torej od 15. novembra do 15. aprila.
Prav tako Dars zaradi škode, ki jo povzročajo na cestišču, predlaga prepoved uporabe snežnih verig na avtocesti ("nameščanje snežnih verig je odpustek za tiste voznike, ki imajo slabe pnevmatike"). Vsa vozila pa bi morala imeti obvezno najmanj 4 mm profila na (avtomatsko zimskih) pnevmatikah.
Prav tako bi povišali kazni za neupoštevanje uporabe zimske opreme s 40 na 100 evrov in strožje postopali proti voznikom z neočiščenimi vozili.
Primerna oprema avtomobila, ko temperature padejo pod sedem stopinj Celzija, so le kakovostne zimske pnevmatike, poudarjajo na AMZS. Zimske pnevmatike imajo poleg opazno globjega profila in lamel za boljši oprijem tudi drugačno gumeno zmes, ki je namenjena nizkim temperaturam. Po navedbah AMZS zmes letnih pnevmatik pri nizkih temperaturah otrdi, posledično pa se poslabšata oprijem in vodljivost vozila.
Razliko med zimsko in letno pnevmatiko ponazarjajo tudi z dolžino zavorne poti. Po podatkih AMZS je pri hitrosti 50 kilometrov na uro zavorna pot v snegu z zimskimi pnevmatikami 31 metrov, z letnimi pa 62 metrov. Na poledeneli cesti pa je pri hitrosti 30 kilometrov na uro zavorna pot z zimskimi pnevmatikami 57 metrov, medtem ko je z letnimi 68 metrov.
dezurni@zurnal24.si
Ni mi jasno.Tudi če bo 15 novembra 20 stopinj je obvezna zimska oprema.A oprijem je slabši.Za zimske je potrebno 6 st. ali manj.Ni logike kot ni logike pri omejitvah hitrosti.
Se ena vecmilionska studija upliva verig na asfalt ???? Spravite se gradit mankajoce odseke on mankajoce 3 pasove.... Mimo grede uprasanje darsu koliko milimetrov novih avtocest ste zgradili letos ? In mimo grede koliko €€€ dobickov si boste porazdelili konec leta ???
Iščem moškega za odprto razmerje! Lahko me kontaktirate prek tega portala - www.GetMeets.com