O pravilni izbiri gum za zmago se lahko vsakič znova prepričamo ob spremljanju dirke formule 1 ali prvenstva MotoGP. Še pomembnejša pa je pravilna izbira v vsakdanjem prometu, ko ne govorimo več o zmagi, temveč o varnem prihodu na cilj brez nesreče
Strokovnjaki za varnost ne opozarjajo zaman, da so pnevmatike zadnja stvar pri avtu, na kateri se varčuje. Ne glede na vrsto ali naprednost avta ter na seznam vgrajenih asistenčnih sistemov bo na koncu zgolj kvaliteta tistih nekaj kvadratnih centimetrov gume, ki se dotikajo asfalta, odločalo o tem, ali se bo avtomobil pri zaviranju v sili pravočasno ustavil, ali pa bo še vedno v gibanju, ko bo dosegel oviro, drugo vozilo ali celo pešca.
Jože Robežnik ni mogel razumeti, zakaj se ne more ustaviti:
Še veliko bolj kot razlike v posameznih tipih pnevmatik različnih proizvajalcev pa na obnašanje pnevmatike pri zaviranju v sili vpliva dejstvo, ali gre za zimski ali za letni tip pnevmatike. Poleti, ko na asfaltu in v ozračju vladajo višje temperature, so v prednosti nesporno letne pnevmatike, saj je sestava njihove zmesi in oblika dezena prilagojena optimalnemu delovanju (optimalnemu stiku) pri višjih temperaturah.
Nasprotno pa so zimske pnevmatike tiste, ki pri temperaturah ozračja in asfalta pod sedmimi stopinjam Celzija zaradi drugačne kombinacije sestavin v gumi ter zaradi drugačne oblike dezena zmorejo opraviti s poznojesenskimi in zimskimi razmerami na cestah, ki so nemalokrat spolzke, zasnežene ali celo poledenele. Razlike so zelo očitne pri različnih scenarijih vožnje - pri vožnji skozi ovinek, pri spodrivanju mrzle vode, brozge ali snega in še posebej pri zaviranju.
Na poligonu smo pred izziv postavili dva enaka golfa sedme generacije. Prvi je imel nameščene letne pnevmatike Continental ContiSportContact 5 (225/45 R17), drugi pa najnovejšo generacijo zimske pnevmatike istega proizvajalca WinterContact TS 860 (205/55 R16). Avtomobila sta se morala zapeljati po posebno spolzki podlagi z nizkim oprijemom, ki simulira vožnjo po rahlo zasneženi oziroma poledeneli cesti. Pri doseženi hitrosti 50 km/h je moral voznik na isti točki maksimalno pritisniti na zavoro in počakati, da se je avto povsem ustavil. Pri tem so bili vsi varnostni sistemi (ABS, ESC) vklopljeni. Zunanja temperatura zraka je bila osem stopinj Celzija.
Test pa je dokazal vse razsežnosti neučinkovitosti letnih pnevmatik v enakih razmerah in to pri temperaturi visoko nad lediščem. Čeprav je šlo za premijski tip pnevmatike, ki je na neodvisnih testih letnih pnevmatik vedno požela najvišje ocene, pa bi avto z njimi v zaostrenih zimskih razmerah pogorel. Oziroma bi bili vsi potniki v njem ter drugi udeleženci pred njim v občutno nevarnejši situaciji, saj je bila zavorna pot belega avta na letnih pnevmatikah kar trikrat daljša od tistega na zimskih!
To pomeni, da bi takšen avto kljub razmeroma nizki hitrosti pred zaviranjem treščil v vse prepreke in pešce, ki bi mu prišli na pot še štirideset metrov za točko, ko je rdeči avto že obstal, in to še vedno pri dovolj visoki hitrosti, da bi lahko še posebej pri pešcih povzročile hude poškodbe!
Ne čakajte, da se obrabi na tri milimetre
Na zavorno pot in sam oprijem zelo vpliva tudi globina dezena. Čeprav je za zimsko pnevmatiko po predpisih dovolj, da ima najmanj tri milimetra profila (meri se v sredini oboda pnevmatike, ne na robovih!), pa strokovnjaki toplo priporočajo, da zimske pnevmatike z novimi zamenjate prej, saj je tako majhen profil premalo za učinkovit oprijem, ko je na cesti sneg.
dezurni@zurnal24.si
Tukaj si oglejte enak primerjalni test zimske in letne gume, samo da NI plačan s strani AMZS. https://www.volan.si/ekstra/nasveti/992-primerjava-zimskih-in-letnih-pnevmatik/ Čudno a ne, vse enako samo rezultati so obrnjeni, slovenčki začnite misliti s svojo glavo.
Jože ne nabijaj.. skoraj vse zimske pnevmatike se v mokrem (tudi v mrazu) obnesejo slabše kot letne.