Chevrolet je s cruzom popihal na dušo evropskih voznikov, vsaj kar zadeva zunanjost. Notranjost, ki je sicer prirejena po vzoru Oplove insignie, po kakovosti izdelave še precej zaostaja.
Korejci so danes poznani po sodobni tehnologiji, dobrih agregatih in dobrem razmerju med vloženim in dobljenim. O obliki tokrat ne bomo pisali, več o tem si lahko preberete na našem prvem druženju s cruzom.
Kot rečeno, notranjost ni spektakularna, a je vseeno moderna. Pri testnem modelu so bile uporabljene različne barvne kombinacije in materiali, s čimer so se želeli izogniti preveliki količini plastike. Pohvalo si zaslužijo tudi udobni sedeži, nastavljivi po višini in dolžini, prav tako je po višini in globini nastavljiv volan, zato optimalnega položaja za volanom ni težko najti. Pohvalili bi še delovanje klimatske naprave. Minus smo pripisali glasnemu centralnemu zaklepanju vozila, ki spominja na cenene primerke.
Prostora za voznika in sopotnika spredaj je dovolj tako za roke kot noge. Nekoliko manj prostora za glave tistih, ki so višji od 185 centimetrov, je na zadnji klopi. Sorazmerno prostoren je tudi prtljažnik, ki je tipičen limuzinski, a ima omejeno funkcionalnost. Odprt pokrov prtljažnika pušča široko in nizko odprtino. Pozitivno je, da ob podrtju zadnje klopi dobimo ravno površino, ne pa tudi, da je pokrov prtljažnika vpet na klasična nosilca, ki 450-litrskemu prtljažniku še kratita uporabnost.
Na testu smo preizkusili 2.0 VCDi turbodizelski motor z močjo 110 kW/150 KM. Glede motorja nimamo nikakršnih pripomb. Res je, da je glasen in v nizkih vrtljajih len, zato pa se, ko odločneje pohodite stopalko za plin, odlično kosa z bencinskimi agregati. Pospešek do stotice je manj kot devet sekund, najvišja hitrost pa 210 km/h, več kot dovolj za vse tipe voznikov. Avtomobil je stabilen tudi pri hitrostih okoli 160 km/h, potniki pa bodo na avtocesti občutili vse
udobje, ki ga ponuja mehko podvozje. Obesa je dober kompromis med dinamiko in udobjem, še bolje pa bi bilo, če bi bile pnevmatike za palec večje (testnik je bil obut v 17-palčne pnevmatike).
Pogrešali smo šesto prestavo pri ročnem menjalniku, ki pa se ni izkazal za dovolj natančnega. Avtomatika je po našem mnenju boljša izbira. Prav tako volanski obroč med hitrim pospeševanjem in vožnjo v ovinkih ne omogoča športnih užitkov, avto pa se v ovinkih zahvaljujoč dobremu podvozju vede dovolj suvereno. To pa ne velja za zavore, ki so se pri zaviranju v sili izkazale za premalo zmogljive, zato je opozorilo o upoštevanju varnostne razdalje še kako na mestu.
Testni cruze pri opremi ponuja številne opcijske nadgradnje. Testnik je bil opremljen z zmogljivo samodejno klimatsko napravo, parkirnimi tipali, ki pa se jih ob glasnejši glasbi slabo sliši, tempomatom, potovalnim računalnikom, CD-MP3 radiem s šestimi zvočniki, električno ogrevanimi zunanjimi ogledali, senzorjem za dež, meglenkam in zavidanja vredno varnostno opremo: od voznikove in sovoznikove varnostne blazine, stranskih varnostnih blazin in varnostnih zaves do sistemov ABS, ESP, ISOFIX.
Cruz je limuzina privlačnega videza, namenjena množicam. Tudi zato je njegova cena bistveno nižja od primerljivih limuzin v razredu. za testnika je tako treba odšteti 19.380 evrov. Tudi zato cruze na naših cestah ni in ne bo redek.
Podatki o vozilu: (Chevrolet cruze 2.0 VCDI LT)
Motor: 1.991 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.597x1.788x 1.477, medosna razdalja 2.685, prtljažnik (v litrih): 450
Cena: 18.850/19.380 EUR (osnovna cena/testni model)