Pisalo se je leto 2008. Čas velike gospodarske krize. Avtomobilska industrija se je soočala z najslabšimi prodajnimi rezultati v zadnjih nekaj desetletjih. Pesimizem nekaterih direktorjev vodilnih avtomobilskih gigantov je bil velik.
Najdlje v pesimizmu je šel zdaj že pokojni šef Fiata Sergio Marchionne. Pred dobrim desetletjem je izpostavil, da lahko pričakujemo masovno konsolidacijo industrije in številne bankrote avtomobilskih gigantov. Italijan je celo pričakoval, da bo od velikih proizvajalcev v končnici obstala le ena velika ameriška hiša, eden enako velik nemški proizvajalec, konzorcij japonsko-francoskega proizvajalca, japonsko ter kitajsko podjetje ter še en evropski proizvajalec avtomobilov. Povedano na kratko, preživelo naj bi jih le šest.
Avtomobilski proizvajalci so se pobrali, ne vsi. A so pred novo preizkušnjo. S prihodom električnih vozil želijo primat v prihodnje prevzeti Kitajci.
Kot bomba odjeknila novica
Potrebna bodo še tesnejša povezovanja. Avtomobilski proizvajalci in celo koncerni so se po krizi začeli v korist čim nižjim stroškom proizvodnje vozil in skupnih vlaganj v raziskave in razvoj in s tem ustvarjanja večjega profita, med seboj še bolj tesno povezovati. Na primer, Opel je že prvo leto po priključitvi h koncernu PSA po dolgih letih postal dobičkonosen.
Zdaj je kot bomba odjeknila novica, da naj bi se združila dva velika koncerna, Renault, ki želi znova začeti pogovore z Nissanom, ki bo kot prvi korak do ustvaritve večjega avtomobilskega konglomerata, in bo vključeval ponudbo obeh družb za Fiat Chrysler Automobiles, poroča Financial Times.
Prevlada nad ostalimi
Ustanovitev novega združenja, ki ga vodi predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard, je izboljšalo zaupanje v sodelovanje Renaulta in Nissan, ki je bilo skrhano po aretaciji prejšnjega šefa naveze Carlosa Ghosna, tako, da lahko obe strani nadaljujeta z načrti združitve, so zapisali v časniku. Navajajo še, da imajo zanesljive vire, ki poznajo razmišljanje obeh strani.
Kombinacija Renaulta, Nissana, Fiata in Chryslerja bi ustvarila avtomobilskega megalomana, ki ne samo, da bi lahko tekmoval, ampak tudi prevladal nad globalnimi konkurenti, kot sta Volkswagen in Toyota. Zgornja tržna meja Fiat Chryslerja je ocenjena na okoli 20 milijard evrov.
Carlos Ghosn, nekdanji predsednik Renaulta in Nissana, ki je bil novembra lani aretiran v Tokiu zaradi obtožb o finančnih napakah, je pred dobrima dvema letoma vodil pogovore o združitvi Renaulta s Fiat Chryslerjem. Ghosnov predlog je ustavila francoska vlada, so še zapisali pri Financial Times.
Fiat Chrysler trenutno sam išče partnerstvo ali združitev, njegov predsednik John Elkann pa se je srečal tudi z drugimi tekmeci, vključno s skupino PSA, da bi ocenil možnost dogovora.
Pri Renaultu in Nissanu za zdaj niso želeli komentirati članka.
Novi temelji za Renault-Nissan
Ghosn je pred aretacijo načrtoval, da bo popolnoma združil Nissan in Renault. Moral se je soočiti z odporom znotraj Nissana, vključno s šefom Hiroto Saikawo. Namesto globljega kapitalskega povezovanja si je Nissan prizadeval za izboljšanje japonskega pogajalskega položaja v partnerstvu, za katerega je dejal, da je predolgo podpiral francosko stran.
Zveza Renault-Nissan je bila sicer pogosto navedena kot primer uspešne kombinacije. Toda partnerstvo je bilo obremenjeno zaradi škandala, ki je obkolil Ghosna, pri čemer se je ustvarilo mnenje, da je zaupanje med partnerjema poslabšano.
Kljub temu je mesec marec prinesel dogovor o novi upravljalni strukturi, predvsem o racionalizaciji operativnih odločitev, pri čemer je Senard postal predsednik koncerna.