Avto
241 ogledov

Janković močno širi območje parkirnin

Parkomat
1/2
Anže Petkovšek
Ljubljana očitno postaja mesto parkirnin, saj želi župan Zoran Janković po hitrem postopku najmanj podvojiti površino plačljivega parkiranja. To bo po predlogu mogoče povsod znotraj ljubljanskega avtocestnega obroča.

Na julijski seji ljubljanskega mestnega sveta bodo svetniki odločali tudi o predlogu sprememb odloka o urejanju prometa na območju MOL.

Predlog drastično širi območja, kjer bi bilo v bodoče lahko parkiranje plačljivo, saj bi po novem zajelo celotno območje znotraj ljubljanskega avtocestnega obroča. Medtem ko bi coni 1 (ožje središče) in 2 (spodnji del Bežigrada in del Trnovega) ostali nespremenjeni, pa bi se cona 3 iz zdajšnjih območjih na Viču, Rožne doline, Šiške, Bežigrada in Poljan razširila tako, da bi denimo nekoč morali parkirnino na javnih mestih plačevati tudi na Vrhovcih, Kosezah, Novih Jaršah, Fužinah ali celo Spodnjem Rudniku.

Govora je zgolj in samo o dohodkih

Utemeljitve, zakaj so potrebne razširitve con, nimajo nobene podlage v spremenjenih voznih navadah v prid ekomobilnosti, ki jo bodo v Ljubljani v okviru naziva ekoprestolnica Evrope 2016 verjetno radi poudarjali. 

"Zaradi možnosti ureditve dodatnih parkirišč in s tem postavitve parkomatov, zaračunavanje parkirnine in možnosti pridobitve parkirnih dovolilnic se razširi cona 3 do avtocestnega obroča (obvoznice). Obenem pa gre tudi za uskladitev obsega cone 3 z dejanskimi parkirnimi prostori ob vozišču občinskih cest, na katerih je parkiranje plačljivo po tarifi za cono 3 (kar znaša za osebni avto 0,40 eura na uro)," pojasnjuje župan Zoran Janković predlog sprememb.

"Ker se območje cone 3 širi, je pričakovati povečano število prosilcev za pridobitev parkirnih dovolilnic in temu posledično tudi več pobrane takse za parkiranje, ki je prihodek proračuna MOL. Obenem se bo povečal prihodek iz naslova plačane parkirnine na novem (razširjenem) območju cone 3. Parkirnina, ki bo pobrana na novih javnih parkirnih površinah, bo prihodek izvajalca gospodarske javne službe urejanja in čiščenja javnih parkirišč. Obenem bodo nastali stroški zaradi ureditve dodatnih parkirišč in s tem postavitve parkomatov."

"Nepotrebna napetost pri stanovalcih in obiskovalcih"

"Težnja MOL, da širi pasove obveznega plačevanja pakirnih prostorov s sočasnim povečevanjem območji rezerviranih samo za pešce, sta v duhu sodobnih evropskih mest, kjer se raba avtomobila v strogem mestnem jedru nedvomno krči. A po drugi strani je več kot na dlani, da MOL za tak urban mobilnostni jutri še zdaleč ni pripravila," opozarja strokovnjak za mobilnost Andrej Brglez iz Inštituta za civilizacijo in kultuo in urednik oddaje Avtomobilnost. 

"Manjšanje možnosti brezplačnega parkiranja v gospodarsko nestabilnem času po nepotrebnem ustvarja napetost pri 130.000 tistih, ki za prihod na delo vsak dan v večini primerov še vedno uporabljajo osebna vozila. Ti v Ljubljani tudi kupujejo, obiskujejo predstave, lokale in podobno, in so torej v mestu zelo zaželeni.  Vsak tak ukrep, ki na drugi strani nima ustrezne alternative, pa odbija in ustvarja nepotrebno napetost in slabo voljo tako pri stanovalcih kot pri obiskovalcih," še dodaja.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 29
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 16:33 17.junij 2015.

    važn da on dobi dnar da pol svojim prisklednikom priskrbi kakšen drag posel.

  • Andrej Šmerjokl 09:18 17.junij 2015.

    In kaj ste potem v zrak skakali, ko so vam lastniki zemljišča zapornice zmontirali???

  • encijan 09:18 17.junij 2015.

    Daj lepo te prosim! S čim pa naj razmišlja?!???