Pred desetimi leti, ko je Slovenija križarila proti članstvu v Evropski uniji, je na lokalno Pivovarno Union vrgel oko belgijski pivovarski velikan Interbrew, zgodbo o ljubljanski pivovarni začenja tiskovna agencija Reuters. Kasneje je s pomočjo politike v pivovarski vojni za lastništvo Uniona zmagala Pivovarna Laško. Belgijci tako niso prevzeli slovenskega nacionalnega ponosa, kakor je politika označevala Union in Laško.
Sledila je streznitev
Deset let pozneje se je nakopičilo na milijone evrov dolga. "Vsi smo računali na dobiček. Skupaj smo imeli večje možnosti, da bi preprečili prevzem s strani Interbrewa," je združitev pivovarn za Reuters komentiral nekdanji direktor prodaje v Pivovarni Laško Dušan Siljan, ki predstavlja tisoč malih delničarjev – ti imajo v lasti okoli pet odstotkov pivovarne.
Zdaj po Siljanovih ocenah obstaja verjetnost, da se Laško proda po veliko nižji ceni od realne, saj se Sloveniji mudi zbrati denar, s katerim bo zmanjšala primanjkljaj v državni blagajni in reformirala javni sektor. Pred dvema tednoma je namreč Slovenija objavila skoraj petmilijardno luknjo v svojem bančnem sistemu, piše Reuters. Navajajo, da je na seznamu za prodajo trenutno 15 državnih podjetij.
Laško v nemilosti bank
Čeprav Laško ni na seznamu državnih podjetij za prodajo, pa je obsojen na milost in nemilost večinskih lastnikov, ki se ga bodo poskušali znebiti. V lastniški shemi osem bank skupaj nadzira več kot 50 odstotkov podjetja. Svoje deleže bodo verjetno morale prodati, da bi se prestrukturirale.
Cena delnic podjetja je od leta 2007 s 100 evrov padla na vsega tri evre. Trenutna tržna vrednost Laškega je 31 milijonov evrov, a je vrednost podjetja zaradi dolgov precej manjša.
Heineken ne komentira
"Najverjetnejši izhod je prodaja tujemu kupcu, po vsej verjetnosti neki evropski pivovarni," je za Reuters dejal Sašo Stanovnik, analitik slovenske borzne hiše Alta. "V tem primeru bi zgodba o nacionalnem interesu doživela ironičen konec, ki pa bi bil verjetno dober za nadaljnji razvoj pivovarne," dodaja strokovnjak.
Prodati ne bo lahko, tudi po nižji ceni. Med morebitnimi kupci se omenja turški pivovarski velikan Efes, od koder pa so za Reuters potrdili, da Pivovarno Laško poznajo, a jih nakup ne zanima. Omenja se tudi Heineken, kjer pa morebitnega nakupa slovenske pivovarne niso želeli komentirati.
Največji delničar v Laškem, banka NLB, ki ima 23 odstotkov delnic podjetja, ni želela razkriti načrtov, medtem ko so z Nove KBM za Reuters dejali, da bodo svoj delež v Laškem zagotovo prodali, a ko bo čas za to. Iz banke Hypo, ki je lastnica sedmih odstotkov delnic, so sporočili, da je njihov glavni cilj pred deleži v podjetjih zagotoviti kakovostne finančne usluge, iz česar gre sklepati na namero izhoda iz lastniške strukture Laškega.
Delavci v Pivovarni Union v Ljubljani za Reuters niso želeli razpravljati o svoji usodi. Vodja sindikata Andrej Škorja je o morebitni prodaji pivovarne tujim lastnikom za Reuters dejal: "Tuji lastniki? To je naša prihodnost. Ne vidim druge poti. Pripravljeni smo za to pot. Edino vprašanje je, ali bo to pomenilo težavo za ... zaposlene?"
kak nacionalni interes v pivovarnah...vse je vprašanje kdo dela v takih firmah in če je visoko v politiki. Poglejmo nabavne cene teh pijač,ki so vse kakor nacionalne...Nemško pivo ,ki je pripeljana iz tišoče km stran v Si je za polovico… ...prikaži več ceneja...razliko v ceni pa pobašejo banke in drugi samozvani nacionalni interesi. Ja šrot je naredil iz pivovarn nacionalno traparijo ,ki so jo samo politiki sprejeli...mali ljudje jo pa samo plačujemo.
za 0,50 eura po steklenici lahko v nemciji kupis boljse vrste piva medtem ko jih lahko primerljive z nasimi dobis tudi po 0,29 eura za steklenico toliko o dejanski vrednosti in precenjenosti piva v sloveniji sicer je glavni krivec drzava… ...prikaži več s trosarinami a vseeno kar je predrago je pac predrago
Slovenci in blagovne znamke. Čokolešnik, mobitel, fructal, union, laško? Zanimivo je opazovati, kako nekatere znamke so nacionalni interes, druge pač ne. Ko pride do alkohola, smo Slovenci neizprosni. Dejstvo je, da Slovenci v svoji mali tlačanski logiki v 2 desetletjih… ...prikaži več nismo razvili refleksa,kako pomembna je ali pa kako najpomembnejša je blagovna znamka. Donald Trump živi le še od tega. Koliko sredstvev mora podjetje skozi leta in desetletja nameniti in vložiti v blagovno znamko. In vendar, ko je g. Bavčar prvi zares brez kančka razmisleka prodajal blagovne znamke na dražbi, se nihče od poklicanih ob to ni obregnil. Klinc gleda nacionalni interes. Podjetje deluje v nacionalnem interesu, ko zna skrbeti za blagovno znamko, vlaga letno v inovacije, ima odličen nagrajevalni sistem zaposlenih, posluje uravnoteženo in razpršeno, ima odlično razvojno strategijo za naslednjih 10 let. To je nacionalni interes. Prihodnost preživetja