Vojko Anzeljc z AP Ljubljana je uvodoma pojasnil, da avtobusni linijski promet že od leta 2009 naprej pridobiva na priljubljenosti. Samo lani so beležili desetodstotno rast v mednarodnem prometu, letos pa naj bi bila rast prav taka.
Vzroki za to so različni. Prvi je povečanje števila povezav, ter odhodov in prihodov. Anzeljc je pojasil, da pred tremi leti sploh ni bilo direktne linije Zagreb – Ljubljana. Danes je v Zagreb 20 odhodov na dan, 15 v München, deset v Trst, po šest v Milano in Pulj, dvakrat na dan avtobus odpelje proti Dubrovniku in Dunaju …
Ljubljana z dodajanjem novih linij postaja eno najpomembnejših vozlišč v Evropi, menijo pri AP Ljubljana, kjer kot vzrok za popularnost avtobusov v Ljubljani, poleg geostrateške pozicije, pojasnjujejo tudi z dejstvom, da je predvsem v Zahodni Evropi bolj razvit mednarodni promet po železnici in z letali, pri nas pa avtobusni poromet predstavlja 80 odstotkov prevozov. Danes avtobusi vozijo skozi Ljubljano do 10.000 postajališč v 19 evropskih državah.
Ugodne cene avtobusnega prevoza
Drugi vzrok so ugodne cene avtobusnega prometa na mednarodnih linijah. Pri AP Ljubljana pravijo, da ne na račun prihoda "nizkocenovnega ponudnika“, ampak splošne ponube. Pred kratkim je bilo možno v München potovati za devet evrov, trenutno je cena 19 evrov. Pri tem poudarjajo, da so se zaradi dolgih mednarodnih linij, nekatere so dolge tudi po 2.000 kilometrov, prilagodili tudi avtobusni prevozniki. Ti ponujajo udobnejše avtobuse, opremljeni so z brezžično internetno povezavo, vsak sedež ima svojo vtičnico za polnjenje telefona, razmik med sedeži je v prid udobja večji, na avtobusu je možno kupiti pijačo in prigrizke …
Na AP Ljubljana pravijo, da se je spremenila tudi struktura potnikov. Veliko je še vedno potnikov, ki se vozijo na Zahod zaradi delovnih obveznosti, predvsem pa zaznavajo potnike, ki potujejo v lastni režiji, bodisi sami, v paru ali majhnih skupinah. Tovrstnim potnikom so lani ponudili novo storitev - Paketno avtobusno vozovnico +, ki olajša dostop do nekaterih slovenskih turističnih znamenitosti (Bled, Škodja Loka, Postonjska jama ...). Z nakupom vozovnice imajo prednostno pravico pri vstopu, na primer v Postonjsko jamo, mimo dolgih vrst pri blagajni za nakup vstopnic. Za nameček so morali prej turisti hoditi peš od glavne avtobusne postaje v Postojni do Postonjske jame, zdaj pa je tam urejeno avtobusno postajališče.
Slovenijo bi radi videli v pol dneva
Zaznavajo namreč, da veliko ljudi želi videti Slovenijo v enem dnevu ali pa celo pol dneva. S to storitvijo lahko obiščejo Bled in Postonjsko jamo v razmaku nekaj ur. V letu 2015, ko so tržili samo prevoz do Postonjske jame, so na ta način napolnili preko 100 velikih avtobusov, v letošnji prvi polovici leta pa z dodajanjem novih destinacij že beležijo enak promet kot v celotnem lanskem letu.
Kljub katastrofalni infrastrukturi, na tiskovni konferenci so prisotni povedali, da nimajo prav nikakršnih informacij s strani MOL o prenovi Avtobusne postaje Ljubljana, pa pravijo, da je storitev tista, ki povečuje zadovoljstvo potnikov. Pojasnili so, da se tuji turisti niti ne pritožujejo nad podobo avtobusne postaje, še več, pravijo, da je zelo "retro“. Bolj se nad videzom zgražajo domači potniki, pojasnjuje Anzeljc. Vsem potnikom pa naj bi bilo po trditvah Anzeljca skupno, da cenijo uslugo, ki jo dobijo. Velik zalogaj je namreč s pojavom številnih novih linij, predvsem mednarodnih, postalo usklajevanje voznega reda. Zato je možno na telefonski številki 1991 ali na spletni strani dobiti vse informacije o najbolj ugodnih voznih redih in najbolj ugodnih cenah, možnostih prestopov ...
odgovornim priporočam, da si eno slikco in eno številko pogledajo, slikca je iz atlasa evrope, kjer se najde slovenija, kaj to pomeni bi še bolje dodala številka ki je na koledarju, ampak letnica, ki je nihče ne opazi, to je… ...prikaži več bilo naslovljeno že mnogo mnogo let nazaj, ampak, ta dežela bo postala oaza miru, narodnega parka, kjer je polovica prebivalstva upokojencev, invalidov in podobno, druga polovica se pa deli na polovico javnih uradnikov, ostane še mladina, otroci in na koncu še tisti ki so najbolj prešvicani za 500€ na mesec, ampak nova železnica - aka drugi tir se še vedno ne splača - to je slovenija
Kje?
Zapel se do dohtarja !