Dogajalo se je minulo soboto, ko je bila skupina Nizozemcev na poti iz Amsterdama v Pariz. Nekje na francoski avtocesti je eden izmed 82 potnikov opazil, da šofer vozi nenavadno, saj si je jemal po dva pasova hkrati. Po poročanju Daily Maila je oseba odšla na nos dvonadstropnega avtobusa in pričela s telefonom snemati cesto. Nekaj trenutkov kasneje je avtobus spet zavil s desnega na sredinski pas, nato pa na desno prek polne črte proti bankini. Tam je avtobus prebil varovalno ograjo ...
Končalo se je s kričanjem, počenim vetrobranskim steklom in razmetanimi potniki. K sreči sta le dva potrebovala bolnišnično oskrbo.
Od novembra letos bodo novi varnejši
Dogodek je spet nazorno pokazal, kako nevarna je vožnja, če smo utrujeni, saj je dovolj že nekaj hipov, da gredo stvari zelo narobe. K sreči bo kmalu za vse nove avtobuse in tovornjake obvezen pripomoček postal sistem za nadzor nad voznim pasom, ki bo voznika opozarja, če brez prižganega smerokaza prevozi smerne oznake.
Z letom 2018 pa bodo morali zaradi novih pravil EU imeti prav vsi novi tovornjaki in avtobusi tudi sistem za samodejno zaviranje v sili (AEB). Škoda, ker avtomobili tej praksi še ne sledijo, saj oba sistema dokazano pripomoreta k večji prometni varnosti.
Se pa ob videu pojavalja še eno vprašanje. Zakaj potnik ali potnica ni raje, kot da je vzel(a) telefon v roke, šel oziroma šla preverit, kaj se dogaja s šoferjem? Morda bi pomagalo že glasno opozorilo.
dezurni@zurnal24.si
res nenavadno, da ni raje šoferja budil... sicer pa bi mogli tako avtobusom kot tovornjakom dodat pedal za budnost, po podobnem sistemu kot jih imajo vlaki. vsake toliko sekund bi ga moral šofer stisnit da bi se lahko normalno peljal,… ...prikaži več drugače pa bi avtobus ali tovornjak sam zaviral in se ustavil. kar se v današnjih časih dogaja, ko tovornjakarji s tempomatom vozijo in imajo noge povsod drugod, samo na pedalih ne, je enostavno tempirana nesreča. za trenutek pade glava in je nesreča tu.
Buksel.. raje snemal, kot šoferja budil.. upam da je med tistima dvama...