Avtomobil, ki vozi na drva? Sliši se kot šala, a tudi takšni avtomobili vozijo po cestah. Še več, to niti ni novost.
Že v drugi svetovni vojni, ko je po Evropi primanjkovalo goriva, se je po cestah ob pomoči omenjenega energenta vozilo več kot milijon vozil. Način delovanja avtomobila na drva nima nič skupnega s parnim strojem. Avtomobil namreč uporablja standardne agregate. Namesto bencina ga poganjajo plini, ki nastajajo z izgorevanjem lesa. Sistem je narejen iz svojevrstne peči, v kateri les počasi izgoreva, ter filtrov in hladilnika, v katerih se plini prečiščujejo in hladijo, preden končajo v valjih. Les je tudi do petkrat cenejši od bencina, a je tehnologija primerna le za zanesenjake in potrpežljive voznike.
Pred vožnjo mora voznik razsekati les, ga pospraviti v prtljažnik, zakuriti ogenj in počakati deset minut, da se naredi dovolj plina za zagon motorja. Po koncu vožnje je treba pospraviti tudi pepel. Z okoli 45 kilogrami lesa se je mogoče z agregatom s 73 kilovati moči (100 KM) peljati 100 kilometrov daleč. Težava je ta, da les razvije 50 odstotkov manj moči, zato se vozilo ne more ravno pohvaliti z dobrimi pospeški. Poraba okoli dveh evrov za 100 kilometrov pa je v današnjih časih kar mamljiva.
Moderna konstrukcija tehta od 200 do 300 kilogramov, zato jo najpogosteje vgrajujejo v pick up modele, kjer je dovolj prostora za "rezervno gorivo". Redki niso niti taki vozniki, ki imajo celoten sistem z lesom vred spravljen v prikolici.
291
ogledov
Zakuri les in pohodi plin
Avtomobil, ki ga poganja les, se sliši kot nepraktičen način za pogon vozila. Kljub temu po vsem svetu obstajajo zanesenjaki, ki so se odrekli gorivu in za pogon svojih vozil uporabljajo drva.