Tommaso Ebhardt, Bloombergov dolgoletni dopisnik o koncernu Fiat Chrysler Automobiles, je v Italiji izdal knjigo o Sergiu Marchinneju, ki prinaša veliko zanimivih podrobnosti o zadnjih mesecih življenja dolgoletnega šefa koncerna FCA.
Kot Ebhardt trdi v knjigi, so predsedniku koncerna FCA Johnu Elkannu lansko poletje skoraj do zadnjega dne zamolčali Marchionnejevo težko zdravstveno stanje, zato so bili v vodstvu koncerna popolnoma nepripravljeni na vrzel, ki jo je v vodstvu zapustil Marchionne. Ko je Elkan prvič obiskal bolnišnico v Zürichu, so mu zdravniki odrekli vstop v oddelek intenzivne nege, saj so zatrjevali, da bi s tem kršili pacientovo zasebnost. Šele, ko je bolnišnico spet obiskal tri dni kasneje 20. julija, torej pet dni pred Marchionnejevo smrtjo, je lahko govoril z njegovo partnerico Manuelo Battezzato, ki mu je pojasnila, da se Marchionne ne bo nikoli več vrnil na delovno mesto.
Za bolezen vedel že dobro leto pred smrtjo
Avtor knjige poroča tudi, da je Marchionne, čeprav podrobnosti o njegovi bolezni uradno niso objavili, že dobro leto pred smrtjo 25. julija 2018 vedel da je resno bolan. Tudi v tednih preden je dokončno odšel v bolnišnico, je deloval bled in utrujen in je težko opravljal celo telefonske pogovore, po odhodu na operacijo 28. junija pa so vse novice o njem potihnile in le Battezatova in njegovi bližnji sorodniki so vedeli, da je v bolnišnici.
V informacijski temi so pustili celo vodstvo koncerna FCA vključno z Elkanom, k mu je šele 20. julija postalo jasno, da bo moral sam nadaljevati reformni projekt, ki sta ga zastavila z Marchionnejem, in sam izbrati tudi nove ljudi v vodstvu podjetja.
Marchionnejevi projekti
Knjiga poroča tudi, da je Marchionne želel koncern FCA povezati tudi z General Motorsom in potencialni sporazum z GM imenoval "operacija cilinder". Ko ga je GM zavrnil je razmišljal celo o sovražnem prevzemu, vendar je naletel na odpor ameriških oblasti in podjetij. Zato naj bi bil precej razočaran, vendar pa je tudi priznal, da mu ameriške oblasti ne bi nikoli dovolile, da odstavil prvo direktorico na čelu velike podjetja. V mislih je seveda imel direktorico GM-a Mary Barra.
Ebhardt v svoji knjigi poroča še, da je Marchionne po dizelskem škandalu razmišljal o prevzemu Volkswagnove ameriške dejavnosti, s francoskimi oblastmi pa naj bi se pogovarjal tudi o združitvi s skupino PSA. Čeprav tega javno ne prizna naj bi se bil tedanji novi direktor skupine PSA Carlos Tavares celo pripravljen pogovarjati o sporazumu, vendar je Marchionne tedaj že izgubil zanimanje zanj.