Avto
18 ogledov

VW za 6.000 evrov

Volkswagen EPA
Če želi Volkswagen postati največji proizvajalec avtomobilov na svetu, se bo moral dejavno vključiti v segment nizkocenovnih vozil. Nemški velikan želi do leta 2015 na Kitajskem ponuditi nizkocenovno vozilo, ki naj bi stalo med 6.000 in 7.000 evri.

Največji evropski proizvajalec avtomobilov, nemški Volkswagen, namerava na Kitajskem v sodelovanju z lokalnimi partnerji in kar 2.000 prodajalci doseči 20-odstotni tržni delež.

Na avtosalonu v Šanghaju so prišle v javnost informacije, da naj bi kmalu predstavili nizkocenovne modele enoprostorca, karavana in male limuzine v vrednosti med 6.000 in 7.000 evri. Pri Volkswagnu pravijo, da bodo ob morebitnem uspehu koncept ponovili tudi drugje po svetu.

Preskok v razmišljanju

Širitev v razred poceni vozil s seboj prinaša določena tveganja, saj je skupina Volkswagen več kot polovico od 11,5 milijarde evrov dobička iz poslovanja dosegla z luksuznimi znamkami, kot sta Audi in Porsche. Pa tudi konkurenca ne miruje.

"Za vsakega proizvajalca vozil je težko preskočiti desetletja v razmišljanju," o VW-ovem preskoku iz tradicionalnega fokusa, iz tehnološko naprednih vozil tudi na nizkocenovna vozila, pravi direktor podjetja za avtomobilski razvoj IHS iz Indije Deepesh Rathore.

V luči nadaljnjega krčenja avtomobilskega trga v Evropi pri Volkswagnu nadaljujejo močno ofenzivo na rastoče svetovne trge, kot je azijski, želijo si tudi večjega preboja v Afriko. "Na trgih, na katerih prej nismo bili prisotni, moramo nastopati agresivneje," menijo v Wolfsburgu. Priložnost se zdi prevelika, da bi jo izpustili, saj podatki IHS kažejo, da se bo avtomobilski trg na Kitajskem in v Indiji povečal za 44 oziroma 100 odstotkov vozil.

Suzuki pol cenejši od pola

Vse to na račun nizkocenovnih vozil, kjer želi eno od glavnih vlog odigrati Volkswagen. V Indiji, kjer so vozila v povprečju krajša od štirih metrov, bodo pri VW napadali trenutno največjega svetovnega proizvajalca vozil Toyoto in tudi General Motors (GM). Trenutno imajo pri Volkswagnu le pola, ki je enkrat dražji od najbolj prodajanega avtomobila v Indiji, suzuki alta.

Prav zato se zdi VW-ova poteza, da z nizkocenovnim modelom začne na bolj razvitem in največjem svetovnem trgu, na Kitajskem, logična poteza, saj ima skupina tam za seboj tudi že tri desetletja izkušenj in rastočo prodajo. Zaradi lokalnih pravil se bodo morali povezati v sodelovanje z lokalnim partnerjem, SAIC ali FAW Group.

Kitajska bo odločilna

Pri izdelavi nizkocenovnega modela naj bi razvoj vseboval rešitve iz modelov vozil, ki so že odšla iz proizvodnje ali pa so pred koncem proizvodnje, zato projekta ne bodo začeli na nepopisanem listu papirja, je za agencijo Reuters dejal VW-šef, zadolžen za razvoj znamk Ulrich Hackenberg.

Nemci se bodo morali pognati v boj z GM-om, ki je že predstavil nizkocenovno znamko Baojun v tandemu s podjetjema SAIC in Wuling, Nissan pa v sodelovanju z Dongfengom znamko Venucia. Tudi če na Kitajskem VW-u uspe, se analitiki sprašujejo, ali jim bo uspel tudi preboj na druge rastoče trge, kjer nimajo toliko vpliva in znanja kot na Kitajskem.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.