Avto
10 ogledov

Vožnja bo stvar kompromisov

Koncept mute Reuters
Kar 200 znanstvenikov z 20 univerz je na Tehnični univerzi München sodelovalo pri izdelavi električnega avtomobila prihodnosti, ki je prilagojen potrebam posameznikov. Prvi koncept mute so predstavili na avtosalonu v Frankfurtu.

Kar 200 znanstvenikov je v zadnjih dveh letih sodelovalo na projektu konceptnega električnega avtomobila mute, ki so ga predstavili na avtosalonu v Frankfurtu. Vodja projekta Stephan Fuchs pravi, da se njihov avtomobil bistveno razlikuje od drugih električnih avtomobilov proizvajalcev, kot so Daimler, Opel, Renault, Mitsubishi in drugi.

Avtomobil mora biti prilagojen potnikom
"Da bi izdelal električni avtomobil, ne moreš vzeti kar konvencionalnega avtomobila, mu odstraniti motor z notranjim izgorevanjem in ga nadomestiti z električnim," pravi Fuchs in dodaja, da današnji električni avtomobili niso dovolj prilagojeni za mobilni električni svet, saj imajo številne enake slabosti kot njihovi predhodniki. So predragi, preveč neučinkoviti in nezanesljivi.

Ključna prednost koncepta mute je, da je bil zasnovan na podlagi potreb ljudi, ki se vozijo v mestih in v mesta. "Ljudje pogosto ne izkoristijo vsega, kar avtomobil ponuja. Sedeži so večinoma časa prazni, prav tako prtljažni prostor," dodaja profesor, ki trdi, da tržne raziskave v Nemčiji kažejo, da je kar 98 odstotkov voženj krajših od sto kilometrov. "Raziskave so nas vodile do tega, da naredimo avtomobil po meri voznika, ki bo s tem dobil prav vse, kar potrebuje. Avtomobil mora sprejeti dva človeka in dva standardna kovčka, ki se prilegata vozilu," še trdi Fuchs, ki se ne strinja, da so majhni avtomobili nevarni: "Avtomobil je treba narediti iz lahkih, a trdnih materialov. Okvir mora biti iz aluminija, mesta, kjer je pritisk sile ob nesrečah največji, pa je treba ojačati s plastiko in drugimi materiali."

Koncept mute | Avtor: Reuters Reuters
Lahki avtomobili so nuja
Avtomobil ne sme tehtati več kot 500 kilogramov, saj majhna teža ponuja številne prednosti, še posebej pri vgradnji baterijskega sklopa, ki je najdražji del električnega avtomobila. Mute, ki je dimenzij fiata500 in v dolžino meri 3,55 metra, je opremljen z litij-ionskim akumulatorjem kapacitete 10 kWh, kar je dovolj, da z enim polnjenjem prevozimo sto kilometrov. Pri tem mute razvije najvišjo hitrost 120 km/h. Če bi želeli povečati doseg, lahko v nekaj sekundah na prednji odbijač priključimo dodatne zink-zrak akumulatorje, ki vožnjo podaljšalo za 50 kilometrov. Vtičnica za polnjenje akumulatorja je na prednjem delu vozila, pod pokrovom pa je tudi drugi manjši prtljažnik. Na repu je glavni prtljažnik v velikosti 510 litrov.

"Z mutom želimo pokazati, da ni potrebno, da električna vozila lahko izdelujejo le prestižne avtomobilske znamke," pravi Fuchs, ki potrošnike opozarja, da prihodnost v vožnji prinaša kompromise, ljudje pa se bodo morali opredeliti do svojih potreb. V mestih se bodo vozili z javnim prevozom in električnimi vozili, na dolge relacije pa s konvencionalnimi.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.