Komisarka za industrijo Elzbieta Bienkowska je v pismu generalnemu direktorju Volkswagna Mathiasu Müllerju jasno zahtevala, naj koncern nikar ne postavlja kupce v Evropi v drugi razred in naj jim ponudi primerljivo kompenzacijo kot ameriškim lastnikom. Tam so več desettisoč lastnikom dizelskih avtomobilov s sporno kodo namreč pri koncernu ponudili odškodnino v višini 1.000 dolarjev (917 evrov).
Pismo, o katerem poroča Reuters, ki je imel tudi vpogled vanj, je bilo poslano 15. januarja, v njem pa je Bienkowska, pod katere pristojnost spada dogajanje v zvezi z avtomobilskimi emisijami, Müllerju zapisla: "Želim, da vnovič premislite vaše stališče glede kompenzaciji v smeri, da bi jo ponudili tudi evropskim potrošnikom. Pomen kompenzacij gre prek pravnih razlik med ZDA in EU ter so bistvenega pomena, da se bo VW jemalo za odgovorno in zaupanja vredno družbo."
Komisarka je od šefa VW zahtevala še podrobnejše informacije za vse trge 28-erice glede števila prizadetih vozil in ukrepov, ki bodo sledili za odpravo napake.
Kiritike na VW zaradi politike na evropskem trgu letijo tudi iz nacionalnih držav, celo iz Berlina. Morda tudi zato koncern menda razmišlja o posebnem popustu, ki bi ga pri nakupu novih avtov ponudil lastnikom prizadetih modelov. A le za nemške kupce.
Morda je škodoval okolju, ne pa lastniku ...
Po vsem svetu je zaradi afere Dieselgate prizadetih več kot 11 milijonov dizelskih avtov, od tega v Evropi 8,5 milijona. VW je že večkrat zavrnil idejo, da bi evropskim kupcem ponujal odškodnino, saj po njegovem mnenju niso utrpeli nikakšrne škode, če je njihov avto med vožnjo izpuščal veliko višje ravni zdravju škodljivih dušikovodikov od sprejemljivih.
Vpoklic prizadetih avtov, med katerim bodo vsakemu avtu na novo naložili neoporečno programsko kodo, pri tistih z 1,6 TDI motorjem pa še vgradili poseben usmerjevalnik zraka, se bo pričel v prihodnjih tednih.
dezurni@zurnal24.si