Toyota je corollo v 11. generacijah, ki so se zvrstile od leta 1966 dalje, prodala v več kot 40 milijonov primerkih. Danes jo proizvajajo na 16 lokacijah, prodajajo pa v 150 državah po vsem svetu.
Tri tisočake pod avensisom
Toyota je uspeh corolle gradila na zanesljivosti in tudi novih tehnologijah, a smo med testom z evropsko različico corolle vsaj najnovejše asistenčne sisteme pogrešali.
Enako zmogljiva corolla je v primerjavi z avensisom tri tisočake cenejša izbira. Namenjena je voznikom, ki so jim bolj pri srcu limuzine in jih ne moti, da je odprtina sicer globokega prtljažnika manj praktična od karavana. Limuzine so bolj elegantne in aerodinamične, zato se tudi peljejo lepše in bolje.
Mi smo preizkusili osnovno in edino različico dizelskega agregata (hibrid ni na voljo), kar pomeni 1,4-litrski turbodizelski motor z 66 kilovati moči (90 KM) in drugo stopnjo opreme (Luna), ki je od osnovne opreme (Terra) dražja za tisočaka.
Brez tempomata
Potovalni prostor je zelo podoben tistemu v aurisu, a sestavljen slabše, tudi materiali na oko in otip zaostajajo. Večji del je sicer povzet po aurisu, kar pomeni enak sistem prezračevanja dvoobmočne klimatske naprave, ki je opremljena z veliki gumbi, na sredino armaturne plošče je vgrajen barvni zaslon na dotik, ki služi tudi kot prikazovalnik slike kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, ki sodeluje v kombinaciji s parkirnimi tipali.
Položaj za volanom štirivrane limuzine je zelo športen, hvalimo tudi razporeditev stikal in njihovo enostavno uporabo, pregledni so tudi merilniki v modri barvi. Grajamo pa dejstvo, da druga oprema ni imela tempomata, voznik ali potniki zadaj stekel pa ne morejo odpirati s pomočjo elektronike, pač pa morajo na klasičen starodoben način zavrteti ročico.
Zadaj se sicer sedi povsem udobno, tudi prtljažni prostor z osnovnimi 452 litri zadovolji družinske potrebe, a le če mamice ne moti visok nakladalni rob in majhna odprtina v primerjavi s karavani. Večjim vozičkom je treba sneti kolesa. Prevoz daljših predmetov ni mogoč, saj luknje v naslonu zadnje klopi nima.
Gospodaren dizel edina izbira
Zagon je tih, vožnja umirjena, vendar kljub turbopuhalu manj poskočna, kot bi si to želeli. Najvišji navor je pri turbinskih motorjih na voljo že nekaj nad tisoč vrtljajev, tu se prava "akcija začne" šele od 1.800 vrtljajev naprej. Pospeški niso najboljša plat, je pa 66 kilovatov, oziroma 90 konjskih moči, dovolj za hitro vožnjo po avtocesti. Motor preseneti s prožnostjo, vožnja je zahvaljujoč mehkemu in prijetnemu šeststopenjskemu menjalniku umirjena tudi pri 160 km/h in več. Smeh na obraz ob merjenju porabe privabi pogled na potovalni računalnik. Po avtocesti iz Kopra do Ljubljane je bila povprečna poraba dobrih pet litrov na 100 kilometrov, kombinirana poraba, vključujoč vožnjo po mestu in podeželskih cestah, pa 5,6 litra.
Corolla v dizelski različici z drugo od štirih stopenj opreme po ceniku stane 19.150 evrov, s popustom dva tisočaka manj. V ceno je vključeno 24 urna brezplačna pomoč na cesti, kot tudi 3-letna garancija oziroma na 100.000 prevoženih kilometrov in petletno jamstvo (brez omejitve kilometrov).
Motor:1.364 cm3, dizel. Moč: 66 kW (90 KM) pri 3.800 vrt. Navor: 205 Nm med 1.800 in 2.800 vrtljaji
Poraba na testu:5,6 litra/100 km, 106 g CO2/km
Zmogljivosti:180 km/h, 13,0 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:od 13.950 evrov (testnik 17.540 evrov)
AvtoTest
Pogon, poraba, videz zunanjosti, udobje v vožnji;
Brez tempomata in ročnim pomikom stekel zadaj, vklop dnevnih luči, ni hibrida;
Materiali in vgradnja so slabši kot v družinskih modelih z oznako auris, ki so v prvi vrsti namenjeni zahodno evropskemu trgu. Si pa s slednjim deli cel kup sistemom, kot je samodejna klima in barvni zaslon na dotik s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Udobje izboljšujejo velika in za uporabo enostavna stikala, ki bodo všeč tudi starejšim, sedi se udobno tako spredaj, kot zadaj, vožnja se za udobno izkaže tudi na daljših poteh.
Edina izbira na dizelski strani je na papirju s kilovati osiromašen 1,4-litrski prisilno polnjen agregat, ki se za lenega izkaže le do območja 1.800 vrtljajev. Od tam naprej bo konjenica in odzivnost zadovoljila širok krog voznikov. Najboljša plat je poraba, ki je lahko ob varčnem načinu vožnje nižja od petih litrov, potovalni računalnik je na avtocesti
pokazal porabo 5,1 litra. Pogrešamo izbiro hibridne tehnologije, ki je aurisova prednost pred konkurenco.
Ob bok corolli postavljamo hyundai elantro, ki pa je naprodaj le v kombinaciji s cenejšo bencinsko tehnologijo, in sicer 1,6-litrskim agregatom
z 97 kilovati moči in z
ačetno ceno 13.990 evrov. Elantra z najvišjim paketom opreme, ki vključuje tempomat, gretje prednjih in zadnjih sedežev, dvoobmočno samodejno klimo in parkirne senzorje zadaj, ne pa tudi ekran na dotik in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, na ceniku stane 16.390 evrov.
Limuzine so za nalaganje prtljage manj praktične, kot karavani, a je, če nimate majhnega otroka, lahko to razumna odločitev za nakup. Eleganca je na strani limuzine, tudi pelje se bolje kot karavani. Za nameček je corolla na voljo s preverjeno dizelsko tehnologijo, zaradi česar bo mesečni strošek za gorivo nizek, a zadnji krik tehnike le ni. Sicer trpežen potovalni prostor daje občutek, da so nekateri predali tam samo zato, da ni luknje. Uporabnost je pred estetiko.
Citiram:"da dnevne luči (LED) osvetljujejo le sprednji del, medtem, ko so zadnji žarometi ugasnjeni, kar je neprijetno za voznike za nami, ko zapeljemo v tunel."Kolikor vem imajo vsi avtomobili za dnevne LED luči možnost nastavitve luči na… ...prikaži več ročki na "Auto"...Ob tej nastavitvi se vam luči avtomatsko prižgejo, ko zapeljete v tunel, ali zunaj pade mrak... ;)Lp Aleksander