Avto
13894 ogledov

V Sloveniji strm padec v prodaji dizelskih avtomobilov

Prodajni salon Reuters
Po tem, ko so dizelski avtomobili vrhunec pri nas doživeli v letih 2013 in 2014 je v letu 2017 mogoče zaznati strm padec prodaje dizelskih modelov.

"Prodamo vse več bencinskih modelov,“ je pogost stavek avtomobilskih uvoznikov na novinarskih konferencah ob predstavitvah novih modelov avtomobilov.

mazda 6 Tukaj je Avto Mazda uvaja hibrid med dizlom in bencinarjem

Prečesali smo statistiko in ugotovili, da so bencinski modeli v zadnjih treh letih res močno znižali delež dizelskih vozil v Sloveniji. Predvsem iz segmenta malih kompaktnih vozil se dizelski motorji več kot očitno poslavljajo, zato pa imajo velik primat pri večjih in dražjih vozilih, kjer se večina kupcev odloči za dizelsko motorizacijo, enako velja za segment lahkih gospodarskih vozil (LGV). Baterijski avtomobili, razen pri znamkah Toyota in Lexus, še vedno predstavljajo zanemarljiv delež prodaje.

 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Žurnalova delavnica s Toyotinimi hibridnimi vozili Avto Zakaj Slovenci kupujejo hibridna vozila in zakaj ne?

Pri Toyoti le še vsak deseti dizel

Prav pri Toyoti se je od leta 2010 naprej najbolj zmanjšal delež dizelskega motorja pri prodaji novih avtomobilov. Statistika kaže, da je bil na slovenskem trgu delež dizelskih vozil še leta 2010 komaj 42-odstoten, leta 2014, to so bila zlata leta za dizelska vozila, je poskočil na 59-odstotkov, lani pa je bil zgolj še 51 odstoten. Še večji in bolj strm padec pa je možno pričakovati v prihodnjih letih.

Dizel Avto Analitiki: Še večji padec dizelskih vozil v letu 2018

Pri Toyoti je bil leta 2010 delež novih dizelskih avtomobilov 28 odstotkov, delež hibridov, pa je predstavljal le dobre tri odstotke prodaje novih vozil. Leta 2014, ko je večina znamk beležila močan skok prodaje dizelskih vozil, so tudi pri Toyoti beležili večjo prodajo dizelskih modelov (36 odstotkov), hibridov pa so prodali že več kot deset odstotkov. Lani je pri japonski znamki, ki dizelske motorje umika iz večine svojih osebnih vozil, znašal le še 10 odstotkov, hibridov pa že skoraj 40 odstotkov. Toyota je večino dizelskih motorjev prodala v modelih, ki se poslavljajo, corolla verso in avensis. V prihodnje jih bodo nadomestili novi hibridni modeli. Dizli bodo tako ostali le še v največjih modelih kot sta pick-up hilux in veliki terenec land cruiser in LGV programu. Ne bo jih več niti pri športnem terencu RAV4. "Dejansko danes po RAV4 v dizelski različici ni več povpraševanja,“ pravijo pri Toyoti Slovenija.

Toyota C-HR Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Toyota C-HR Hybrid Anže Petkovšek

Avto Kaj moramo paziti pri nakupu dizelskega avtomobila?

V razredu megana in navzdol bencinski modeli

Pri podjetju Renault Slovenija trend povečanja deleža prodaje vozil z bencinskim motorjem opažajo od leta 2013 naprej. Za znamko Renault je takrat delež bencinskih motorjev predstavljal 47 odstotkov prodaje. Do konca leta 2017 pa je zrastel na 61 odstotkov celotne prodaje. Delež bencinskih motorjev je najvišji na manjših modelih. Twingo z dizlom ni na voljo, clio in najmanjši križanec captur dosegata 75 oziroma 82 odstotkov prodaje z bencinskim motorjem, zadnja tri leta pa beležijo povečanje prodaje bencinskih motorjev tudi na modelih C razreda (Megane, Scenic, Kadjar), kjer je delež bencinskih motorjev zrasel na 45 odstotkov. Dizel je priljubljen v večjih Renaultih, kot sta talisman in espace.

Renault Clio RS | Avtor: Anže Petkovšek Renault Clio RS Anže Petkovšek

Primož Tiringar Avto Na slovenske ceste prihaja več kot 1.000 novih hibridov

Dizel pri golfu še vedno št. 1.

Bolj kot pri Renault, so dizelski modeli priljubljeni pri največjem tekmecu Renaulta pri nas, pri Volkswagnu. Pri uvozniku za znamko VW so nam postregli s podatkom, da je v zadnjih treh letih delež dizelskih motorjev padel za več kot 10 odstotkov na dobrih 42 odstotkov. Predvsem v razredu, kjer imajo pola, je več kot 95 odstotkov bencinskih modelov, med tem, ko pri golfu večina Slovencev še vedno izbere dizelski motor (58 odstotkov). Pri večjih modelih, od passata navzgor, močno prevladujejo dizelski motorji.

Golf TDI avtomatik | Avtor: Anže Petkovšek Golf 7 TDI Anže Petkovšek

Tudi križanec peugeot 3008 z bencinskim motorjem

Podobo velja za Peugeot, kjer je bil delež novih dizelskih modelov lani dobrih 55 odstotkov. Delež dizelskih motorjev se je najbolj zmanjšal v razredu malih kompaktnih vozil, torej peugeotu 208 in peugeotu 2008, pa tudi pri novem peugeotu 3008, ki sodo v razred višje. Vozila Peugeot 508 in partner tepee se prodajajo pretežno z dizelskim motorjem. Izključno samo z dizelskimi motorji se prodajajo vsa lahka dostavna vozila (LGV).

Peugeot 3008 | Avtor: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Anže Petkovšek

Emisije Avto Odločitev, ki lahko dokončno pokoplje zanimanje za dizelske avtomobile

Pri Fordu LGV vozila zvišujejo delež dizelskih vozil

Pri Fordu, kjer so močni pri prodaji LGV vozil, še vedno beležijo 60 odstotno penetracijo dizelskih motorjev. "Tržni delež je prevladujoč pri gospodarskih vozilih ter pri nakupih podjetij. Podjetja racionalizirajo nakup, saj običajno poslovna vozila naredijo več kilometrov,“ pravi Uroš Mihelčič, produktni specialist pri Summit Motors Ljubljana, uvozniku za vozila znamke Ford Mihelčič dodaja, da je pri fizičnih osebah naklonjenost bencinskim motorjem jasna, saj gre tudi za cenejša vozila. Fordu je po letih rastel delež dizelskih motorjev v skupni prodaji. Mihelčič pojasnjuje, da je običajno, da pri vozilih višjega cenovnega razreda kupci posegajo pogosteje po dizelskih motorjih, kot pri vozilih nižjega cenovnega razreda:"Npr. v razredu majhnih vozil je bil delež dizelskega goriva šest odstotkov v letu 2017, v segmentu zgornjih srednjih pa 78 odstotkov. Podobno velja tudi za blagovno znamko Ford.“

Ford transit | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Le Lexus ne gre na dizel

Precej drugače je pri prodajalcih vozil premium razreda, izključujoč znamko Lexus, kjer se prodajo zgolj hibridni modeli, torej kombinacija električnega in bencinskega motorja. Zato smo pogledali statistiko pri znamkah BMW in Mercedes-Benz.

Pri zastopniku za znamko vozil Mercedes-Benz Autocommercu so nam pojasnili, da se je delež prodanih dizelskih modelov lani glede na leto 2010 precej povečal. Pri zastopniku pojasnjujejo, zakaj: "Ko govorimo o dizelskem avtomobilu, imamo danes v večini v mislih boljše vozne lastnosti, manjšo porabo goriva, pa tudi čistejši so kot v preteklosti.“

Lexus NX 300h | Avtor: Anže Petkovšek Hibridni Lexus NX300h Anže Petkovšek

TZ moje mesto 05.11.07 severna ljubljanska obvoznica, avtomobili, promet, cesta, Tega so se bali Avto Potrdili usodo dizelskih avtomobilov

Kljub temu pa je glede na leto 2014 mogoče opaziti, da se je delež prodanih dizelskih modelov zmanjšal. To se odraža predvsem na račun široke ponudbe bencinskih in dizelskih pogonskih izvedb znotraj t. i. segmenta kompaktnih vozil Mercedes-Benz, kot so razred A, razred B, CLA in GLA. Ti modeli so cenovno dostopnejši. Delež dizelskih modelov je najbolj prevladujoč v segmentu limuzin, karavanov in terenskih vozil. Od mercedesa razreda C in navzgor. Pri Mercedes-Benzu je bil sicer delež bencinskih modelov lani 17,88 odstoten, delež dizelskih pa 82,05 odstoten.

Mercedes-Benz CLA shooting brake | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Bencinski modeli že konkurenčni dizelskim

Pri BMW Group Slovenija so nam pojasnili, da se v Sloveniji kupci večinoma odločajo za dizelske različice: "Sicer opažamo, da delež bencinskih motorjev raste in je v lanskem letu predstavljal skoraj četrtino vseh registriranih vozil. Kar je v primerjavi z leti 2010 in 2014, ko je bil delež bencinskih motorjev le okoli sedem odstotkov, več kot trikratno povečanje.“ 

Kupci se za bencinske različice odločajo večinoma v vstopnih serijah, torej pri seriji 1, 2 in 3, pomemben delež pa predstavljajo vozila BMW M. „Poudariti velja, da vozila BMW M zavzemajo prevladujoč, več kot 70 odstotni delež v segmentu visokozmogljivih športnih vozil v Sloveniji,“ pravijo pri BMW Group Slovenija.

BMW X5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pojasnjujejo še, da se kupci pogosteje za bencinske motorje odločajo zaradi inovacij, ki so omogočile, da tudi bencinski motorji danes dosegajo dovolj ugodno porabo goriva, ponekod je lahko celo enakovredna dizelskim, trdijo pri BMW.