Pred dvema letoma smo poslušali smele napovedi o tem, kako se dizelskim vozilom bliža konec. A do tega še lep čas ne bo prišlo. Je pa zato več kot jasno, da se dizelski motorji vse bolj poslavljajo iz vozil nižjega in nižjega srednjega razreda, ki predstavljajo glavnino prodaje vozil pri nas in v Evropi.
Zato ni čudno, da statistike kažejo na znaten padec prodaje dizelskih vozil v Evropi oziroma rast bencinskih motorjev. Dizli ostjajo priljubljeni predvsem pri športnih terencih višjih razredov, pa tudi limuzinah višjih razredov, ki pa so prodajno v upadu. Nadaljnji padec gre pričakovat kljub temu, da so nekateri avtomobilski proizvajalci investirali ogromna finančna sredstva v razvoj čiste dizelske tehnologije.
Pri Automotive News Europe so se pri nekaj analitskih hišah specializiranih za dogajanje v avtomobilski industriji pozanimali kaj se bo v letu 2018 dogajajo s trgom dizelskih vozil v Evropi, ki je glede na statistiko prvih registracij v upadu.
"Ne vidim dramatičnega padca deleža dizelskih vozil v naslednjih letih. Njihov delež se bo zmanjšal za nekaj odstotkov," pravi Pietro Boggia, višji svetovalec pri Frost & Sullivan, kjer predvidevajo, da se bo delež dizelskih vozil v Evropi v letu 2018 zmanjšal za nadaljnjih dva do tri odstoke.
Al Bedwell, direktor za globalne raziskave motornih pogonov pri podjetju LMC Automotive pričakuje, da bo delež novih dizelskih vozil v Evropi padel pod 42 odstotkov, medtem, ko je bil pred dvema letoma še 50-odstoten. "Avtomobilski proizvajalci bodo morali do leta 2020 zadovoljiti stroge emisijske norme," najpomembnejši razlog bitke z emisijami omenja Bedwell.
Jose Avila, šef pogonskega oddelka pri Continentalu pravi, da morajo biti dobavitelji avtomobilske industrije pragmatični. "Ostati je treba realen, saj se situacija pri pogonskih motorjih še ni dramatično spremenila."
Časi dizelske slave končani
Kljub temu so časi dizelske slave v Evropi končani, saj Evropska komisija postavlja vse strožje emisijske standarde, za katerimi še bolj trdno stojijo po emisijskem škandalu, ki so ga zakuhali pri Volkswagnu. Mišljenje o dizelskih avtomobilih so nekoliko spremenili tudi potrošniki.
JATO Dynamics, kjer se ukvarjajo z avtomobilsko statistiko, beleži velik padec deleža dizelskih vozil v Evropi v zadnjih letih. Še leta 2011 je bil delež novih dizelskih vozil v 27 državah v Evropi 53 odstotkov (bencinskih 43 odstotkov), v prvih desetih mesecih leta 2017 pa je bil delež dizelskih modelov le še 44 odstoten. To je najmajši delež po letu 2003.
Največji preskok je bil viden v Franciji, kjer je delež dizelskih vozil iz 72 odstotkov leta 2012 lani padel na zgolj 48 odstotkov.
Razgledan človek bo kupil preverjeno dizel vozilo, kot preverjeno mislim na vozilo oziroma model, ki je na trgu vsaj 4 leta. Po registraciji bo odstranil PDF filter ter EGR. Naložil novo mapo na avto računalnik ter 4 lete do prvega… ...prikaži več tehničnega pregleda vozil z 0,5 litra manjšo porabo od realne porabe avtomobila. Po 8 letih uporabe nakup novega vozila ter ponovitev vaje.
Malo bom še počakal v katero smer se bo stvar razvijala, potem pa menjam avto. Imam 8let starega TD ki gre fantasično z malo porabo. Bolj se bojim da bodo nabili kakšne davke na dizlaše in nas s tem prisilili… ...prikaži več v menjavo. Drugače pa vzamem tudi električnega ko bo domet vsaj 700km,
Jaz imam vedno dizla in ga bom imel tudi naprej!! Ti zlovešči raziskovalci delajo samo reklamo za bencinske motorje seveda so za to plačani!! Imel bi električni motor vendar je zadeva še premalo izpopolnjena prav tako so vprašljiva polnilna mesta in čas polnjenja!