Avto
13594 ogledov

Analitiki: Še večji padec dizelskih vozil v letu 2018

Dizel Shutterstock
Dizelski avtomobili več kot očitno izgubljajo primat med pogonskimi agregati. Padec prodaje v letu 2018 naj bi bil še večji kot v letu 2017.

Pred dvema letoma smo poslušali smele napovedi o tem, kako se dizelskim vozilom bliža konec. A do tega še lep čas ne bo prišlo. Je pa zato več kot jasno, da se dizelski motorji vse bolj poslavljajo iz vozil nižjega in nižjega srednjega razreda, ki predstavljajo glavnino prodaje vozil pri nas in v Evropi.

PRIMA test prestižnih limuzin MERILI SMO PORABO GORIVA Avto Bencinski hibrid s porabo goriva povsem konkurenčen dizelskim strojem

Zato ni čudno, da statistike kažejo na znaten padec prodaje dizelskih vozil v Evropi oziroma rast bencinskih motorjev. Dizli ostjajo priljubljeni predvsem pri športnih terencih višjih razredov, pa tudi limuzinah višjih razredov, ki pa so prodajno v upadu. Nadaljnji padec gre pričakovat kljub temu, da so nekateri avtomobilski proizvajalci investirali ogromna finančna sredstva v razvoj čiste dizelske tehnologije.

ljubljana 16.06.2010 avtobus LPP, mocan crn izpusni dim, izpuh, Stegne, Ljubljan KDAJ PO POTI PARIZA? Avto Bodo slovenske občine prepovedale vožnjo v mestih s starimi dizelskimi vozili?

Pri Automotive News Europe so se pri nekaj analitskih hišah specializiranih za dogajanje v avtomobilski industriji pozanimali kaj se bo v letu 2018 dogajajo s trgom dizelskih vozil v Evropi, ki je glede na statistiko prvih registracij v upadu. 

"Ne vidim dramatičnega padca deleža dizelskih vozil v naslednjih letih. Njihov delež se bo zmanjšal za nekaj odstotkov," pravi Pietro Boggia, višji svetovalec pri Frost & Sullivan, kjer predvidevajo, da se bo delež dizelskih vozil v Evropi v letu 2018 zmanjšal za nadaljnjih dva do tri odstoke.

Dizel Nov trend Avto Proizvajalci vozil zavohali, kako bi lahko "dizelsko krizo" speljali na svoj mlin

Al Bedwell, direktor za globalne raziskave motornih pogonov pri podjetju LMC Automotive pričakuje, da bo delež novih dizelskih vozil v Evropi padel pod 42 odstotkov, medtem, ko je bil pred dvema letoma še 50-odstoten. "Avtomobilski proizvajalci bodo morali do leta 2020 zadovoljiti stroge emisijske norme," najpomembnejši razlog bitke z emisijami omenja Bedwell.

Jose Avila, šef pogonskega oddelka pri Continentalu pravi, da morajo biti dobavitelji avtomobilske industrije pragmatični. "Ostati je treba realen, saj se situacija pri pogonskih motorjih še ni dramatično spremenila." 

Mazda, Skyactiv, i-ELOOP Leta 2019 Avto Leta 2019: bencinar, ki bo porabil toliko kot dizel

Časi dizelske slave končani

Kljub temu so časi dizelske slave v Evropi končani, saj Evropska komisija postavlja vse strožje emisijske standarde, za katerimi še bolj trdno stojijo po emisijskem škandalu, ki so ga zakuhali pri Volkswagnu. Mišljenje o dizelskih avtomobilih so nekoliko spremenili tudi potrošniki.

Sistem na prikazovalniku med merilniki prikazuje podatke o hitrosti, ki jo mora Slovenska Hidria Avto Slovenska Hidria je olajšala življenje voznikom dizelskih avtomobilov

JATO Dynamics, kjer se ukvarjajo z avtomobilsko statistiko, beleži velik padec deleža dizelskih vozil v Evropi v zadnjih letih. Še leta 2011 je bil delež novih dizelskih vozil v 27 državah v Evropi 53 odstotkov (bencinskih 43 odstotkov), v prvih desetih mesecih leta 2017 pa je bil delež dizelskih modelov le še 44 odstoten. To je najmajši delež po letu 2003.

Največji preskok je bil viden v Franciji, kjer je delež dizelskih vozil iz 72 odstotkov leta 2012 lani padel na zgolj 48 odstotkov. 

Komentarjev 8
  • Jonathan Archer 21:25 07.januar 2018.

    Razgledan človek bo kupil preverjeno dizel vozilo, kot preverjeno mislim na vozilo oziroma model, ki je na trgu vsaj 4 leta. Po registraciji bo odstranil PDF filter ter EGR. Naložil novo mapo na avto računalnik ter 4 lete do prvega ...prikaži več tehničnega pregleda vozil z 0,5 litra manjšo porabo od realne porabe avtomobila. Po 8 letih uporabe nakup novega vozila ter ponovitev vaje.

  • optimist11 20:24 07.januar 2018.

    Malo bom še počakal v katero smer se bo stvar razvijala, potem pa menjam avto. Imam 8let starega TD ki gre fantasično z malo porabo. Bolj se bojim da bodo nabili kakšne davke na dizlaše in nas s tem prisilili ...prikaži več v menjavo. Drugače pa vzamem tudi električnega ko bo domet vsaj 700km,

  • Avatar omega_v6
    omega_v6 18:16 07.januar 2018.

    Jaz imam vedno dizla in ga bom imel tudi naprej!! Ti zlovešči raziskovalci delajo samo reklamo za bencinske motorje seveda so za to plačani!! Imel bi električni motor vendar je zadeva še premalo izpopolnjena prav tako so vprašljiva polnilna mesta in čas polnjenja!