Nemško zvezno sodišče je sprejelo odločitev o zahtevi nemške okoljevarstvene skupine DUH, ki se zavzema za izboljšanje zraka v nemških mestih. Sodišče je dalo zeleno luč za uveljavitev prepovedi vožnje vsem dizelskim vozilom, ki nimajo motorjev, ki zadostujejo emisijskim standardom Euro 6, v nemških mestih. Ukrep je namenjen izboljšanju kakovosti zraka.
Veljavna prepoved pomeni, da bi v Nemčiji lahko vstop v mesta prepovedali kar 15 milijonom dizelskim vozilom. Mestne oblasti bodo tako imele možnost v vsakem nemškem mestu prepovedati vožnjo dizelskim vozilom, razen tistim z Euro 6 motorji in dizelskim vozilom, ki jih uporabljajo določene javne službe, reševalci, gasilci ... Samo v Münchnu bi lahko ostala "parkiranih" petina vozil.
V veljavi že jeseni?
Mesta lahko odločajo samostojno, morajo pa upoštevati smernice, kot je načelo sorazmernosti, kar pomeni, da morajo prepoved uvesti postopoma in zagotoviti določene izjeme. Prepoved bo lahko začela veljati s septembrom, in sicer najprej za motorje z emisijskimi standardi od euro 1 do euro 4, prihodnje leto pa še za euro 5.
Odprto ostaja vprašanje nadziranja prepovedi. Policija za sistematični nadzor po ocenah strokovnjakov kadrovsko ni dovolj podprta, zato bi lahko izvajala le naključni nadzor.
V Düsseldorfu in Stuttgartu, kjer imajo ob cestah postavljene merilne naprave, ugotavljajo, da so emisije ogljikovega dioksida, ki jih povzročajo avtomobili, znatno previsoke. Mesti morata zdaj izvesti izvesti revizijo okoljskih načrtov. V Stuttgartu naj bi tako prepoved lahko uvedli najprej v jeseni.
Merklova miri
Nemška kanclerka Angela Merkel je v odzivu dejala, da ima odločitev omejene posledice. Nanaša se na mesta, ki res potrebujejo intenzivne ukrepe. Izpostavila je, da mnoga onesnažena mesta omejitev ne presegajo toliko, da bi bilo tam treba posegati po tako drastičnih ukrepih. Vlada si bo po njenih besedah še naprej prizadevala za ukrepe na tem področju na ravni celotne države.
Nemška ministrica za okolje Barbara Hendricks je medtem poudarila, da sodišče ni uvedlo nobene prepovedi vožnje, temveč le pojasnilo zakonodajo. "Prepovedim vožnje se je mogoče izogniti. Moj cilj je in bo, da ne bodo uveljavljene," je poudarila. Da ne gre za obvezo, so izpostavili tudi v Združenju avtomobilske industrije, kjer so se ob tem zavzeli za postopne in sorazmerne ukrepe.
Prometni minister Christian Schmidt je ob tem spomnil na milijardo evrov težak paket pomoči v boju za čistejši zrak, ki ga je vlada za letos obljubila občinam. Ukrepi, ki jim bodo namenjene subvencije, med drugim predvidevajo izboljšanje povezav mestnega in primestnega prometa, elektrifikacijo voznega parka mestnih avtobusov, povečanje števila polnilnic za električne avtomobile ter nove kolesarske steze.
Schmidt naj bi o nadaljnjih korakih že to sredo razpravljal s člani parlamentarnega odbora za promet, k čemur ga je danes pozval predsednik odbora Cem Özdemir iz vrst Zelenih.
Bodo sledili tudi drugi?
Analitik Evercore ISI Arndt Ellinghorst je prepričan, da bodo nemškemu zgledu sledili tudi drugje v Evropi, piše autonews.com. Posledice odločitve bo čutiti tudi v Sloveniji. Pri nemških trgovcih z avtomobili se kopičijo dizli, ki jim padajo cene, to pa pomeni, da se bo v Sloveniji zelo verjetno povečal "uvoz" starejših nemških dizlov. Že sedaj na vsak registriran novi avto v Sloveniji pride en takšen, ki je bil pripeljan in prvič registriran pri nas iz tujine.
zmanjšanje onesneževanje se bi doseglo tudi s zakonsko določeno največjo močjo motorja osebnih vozil v vsej Evropi. Čemu služijo razni bahaški avtomobili s 150-200kw, vsaj vemo, da se da s 30-50 kw prav tako prispeti na cilj. Mudi pa se… ...prikaži več itak, kot mi je dejal carink na nemško avstrijski meji pred 40 leti, ko sem vzgajal neko nervozo, samo reševalcem, prevoznikom živine in mrličev.
Iz nafte se večinoma pridobiva bencin in dizel. Ker je zadnjih 30 let v Evropi prišlo do buma dizlov, je bencin začel ostajati, zato je bilo treba najti način, da se ga začne porabljati. Zamolčali pa so, da bencin vsebuje… ...prikaži več rakotvorni benzen in da pri izgorevanju bencina nastaja 2x več CO2, kot pri dizlu. Razlika med današnjimi bencinarji in dizli v izpustu NOx pa je praktično zanemarljiva. Vsaki takšni "globalni" ukrepi kot je ta, niso namenjeni navadnemu smrtniku, ampak zato, da nekdo zasluži.
Zagnal se bo nov ciklus odlične prodaje novih vozil, rast povpraševanja. BDP se bo dvignil. Zrak se bo za malenkost izboljšal. Na kratko: win - win situacija.