Povprečen dizelski avto na parkirišču z rabljenimi vozili stoji že 100 dni, medtem ko je pri bencinarjih ta doba za petino nižja, torej 80 dni. To pomeni, da imajo trgovci s stoječimi dizli precej več stroškov, saj v povprečju dan na njihovem parkirišču stane 28 evrov - v povprečju imajo torej pri vsakem prodanem dizlu 560 evrov dodatnih stroškov, kar ni tako nezanemarljivo.
Razlogi za slabo prodajo so očitni, saj so nemške zvezne in lokalne oblasti v preteklih mesecih, spodbujene tudi z vsem, kar je na plano prinesla Volkswagnova afera Dieselgate, napovedale precejšnje omejitve glede vožnje starejših dizlov v mestih.
Na parkiriščih trgovcev z rabljenimi vozili v tem hipu "čepi" okoli 300.000 dizelskih avtomobilov z motorjem, ki ustreza starejšemu emisijskemu standardu 5 in ne aktualnemu euro 6, pri katerem bistvenih omejitev še ne bo. Skupna vrednost teh starejših avtov je kar 4,5 milijarde evrov, poroča Motor Talk.
A teh avtov bo v prihodnjih mesecih še več, ko se bodo razvezale pogodbe v lizinških flotah, saj v takšni obliki nakupa podjetij močno prevladujejo dizli. Kljub precejšnjemu dvigu prodaje novih avtomobilov na nemškem trgu pa je povprečni dvig prihodkov povprečnega trgovca zaostajal - povprečna marža je padla z 1,7 v letu 2016 le še na lanskih 1,3 do 1,6 odstotka na vozilo.
Jürgen Karpinski iz Združenja trgovcev z rabljenimi vozili je pozval svoje člane, naj za izboljšanje prodaje čim več svojih vozil opremijo s popravki programske opreme pri modelih, kjer je to mogoče. Na ta način bo njihov izpust postal čistejši in bodo zato morda privlačnejši tudi za kupce.
Že sedaj pri nas razmerje 3:1
Po drugi strani pa kopičenje dizlov pri nemških trgovcih in padanje njihovih cen pomeni lahko tudi zlato jamo za trgovce v drugih, predvsem vzhodnih članicah EU, med katere spada tudi Slovenija. Pričakovati je torej še povečan "uvoz" starejših nemških dizlov na naš trg rabljenih avtomobilov, kar ne govori v prid smernicam države o postopnem znižanju škodljivih emisij iz prometa. Že sedaj na vsak registriran novi avto v Sloveniji pride en takšen, ki je bil pripeljan in prvič registriran pri nas iz tujine.
"Za pridobitev rabljenega vozila iz druge države članice EU ni nobenih omejitev glede emisijskih stopenj pogonskega motorja vozila," pravijo na ministrstvu za infrastrukturo.
Trend pri novih avtih se je sicer v Sloveniji močno nagnil na stran nedizelskih motorjev. Če je bilo še leta 2014 kar 53,7 odstotkov vseh novih avtov v Sloveniji dizlov, je bil lani ta delež le še 42,8 odstotka, kaže analiza podjetja Porsche Slovenija. Največja upada sta bila v razredih razredu manjšega in nižjega-srednjega razreda.
dezurni@zurnal24.si
haha... 28 EUR na dan, ko avto stoji. Ma dejte ga mal manj biksat no. Zakaj ne napišete raj 100 EUR al pa 200 na dan... bo še bolj udarno, a ne.
Slovenec proda svoj zastarel avto z dizel motorjem. Ker nima dovolj denarja za nakup novega, kupi rabljen novejši avto z dizelskim motorjem, Tudi uvoženega, ki je boljši, varnejši in čistejši za okolje od njegovega starega. Naj mi kdo razloži, kaj… ...prikaži več je tu narobe za okolje. Pa še nekaj o dizel motorjih. Proizvodnja nafte je cenejša od bencina, z manj porabljene energije. Izkoristek nafte je boljši. Dizel motorji imajo boljši izkoristek. Porabijo manj cenejšega goriva. Rabite še kaj?
kupiš si to kolko denarja imaš, malo je takih ki bi si lahko nove avte privošli in še pol dražji bencin. in še bolj vzdržljiv in varčen je dizelski motor.