Po uveljavitvi novega pravilnika o izpitnih centrih za opravljanje vozniških izpitov za voznike motornih vozil sredi septembra, o tem smo prvi obširno poročali na zurnal24.si, so odzivi na terenu različni.
Agencija za varnost v prometu ugotavlja, da se za kandidate in tiste šole vožnje, ki so usposabljale skladno s pravilniki in predpisanim programom, praktično nič ni spremenilo.
V treh letih 70 novih šol vožnje
Direktor agencije Igor Velov je povedal, da so zasledili tudi nekaj izjav, da naj bi nekatere šole vožnje zapirale vrata zaradi novega pravilnika. Po njegovem mnenju so take izjave zavajajoče.
Dejal je, da se šole vožnje zapirajo, ker je na trgu preveč šol vožnje in glede na število kandidatov ne morejo vse ekonomsko obstati. "Primerjalno na dan 1. 7. 2011 je bilo 131 šol vožnje, danes pa jih je 200. Zapirajo se tudi šole, na katere pravilnik nikakor ni vplival," pravi Velov.
Župani na nogah
Pojasnil je tudi, da se s spremembo pravilnika ne omejuje pravica do opravljanja vozniškega izpita pod enakimi pogoji za občane nekaterih občin, kot to zatrjuje Občina Ilirska Bistrica, pač pa ravno nasprotno. Zmanjšujejo se razlike glede potrebnih znanj in spretnosti za opravljanje izpita glede na kraj opravljanja izpita.
Župani so sicer doslej dosegli, da kandidati lahko opravljajo teoretični del preizkusa vozniškega izpita tudi v Brežicah, Ajdovščini, Tolminu, Idriji, Ilirski Bistrici, Ormožu, Litiji in na Ravnah na Koroškem.
Prav tako bodo župani zahtevali sestanek pri infrastrukturnem ministru Petru Gašperšiču. Po oceni župana Ilirske Bistrice Emila Rojca tehtnih razlogov za ukinjanje centrov ni. Da so v Velenju neprimerni pogoji za opravljanje izpita, v Postojni pa so primerni, je zanj naravnost smešno. Opozoril je, da župani nikakor niso pozabili na to krivico, zato bodo zahtevali, da se vsebina pravilnika popravi.
Bovški podjetnik Samo Mlekuž pa je na ustavno sodišče podal pobudo za oceno ustavnosti pravilnika o izpitnih centrih. "Če je bila zadeva vložena v ustavno presojo, še ni nujno, da bo obravnavana. Vlagatelj mora izkazati pravni interes. Tudi, če bo obravnavana, ni nujno, da ji bo ugodeno," je ob tem dejal Velov.
Združitev izpitnih centrov
Namen združevanja centrov je sicer boljši izkoristek kadra, s tem pa naj bi po navedbah agencije zagotovili krajše čakalne dobe za opravljanje vozniškega izpita.
Po njihovih navedbah bodo v vseh 16 trenutnih izpitnih centrih opravljali tako teorijo kot izpite iz vožnje. Združili pa so izpitne centre Kranj in Jesenice, Ljubljano in Domžale, Maribor in Ptuj, Celje in Trbovlje ter Slovenj Gradec in Velenje.
Razlog za uvedbo novega pravilnika temelji v prvi vrsti na stroki in tudi predpisih, ki urejajo področja vozniških izpitov, dodajajo. S spremembo je omenjena agencija želela doseči, da bi vsi kandidati za voznike motornih vozil za vsako posamezno kategorijo opravljali vozniški izpit v primerljivem prometnem okolju in na ta način tudi usvojili primerna znanja, spretnosti in obnašanje v prometu, skladno z zahtevami predpisov, ki urejajo področje vozniških izpitov.
Drugi razlog pa je racionalizacija oziroma gospodarno zagotavljanje opravljanja vozniških izpitov.
mislim da bi avto šola,oz šola vožnje po novem,morala bit samo v domeni amzs.tako kot je bilo včasih.menim da bi blo manj taksnih voznikov na cesti ,ki so dobili vozniško dovoljenje na lepe oči,kot pravimo.in seveda sem za to da… ...prikaži več se uvede preverjanje znanja na vaskih 10 let.infrastruktura in promet se spreminjata z časom,našo znanje pa je na istem nivoju.prav tako bi blilo treba uvesti zrdavniški pregled na vsake toliko časa.bi bilo manj moznih in potencialnih kandidatov na cesti za prometne nesreče z najhujšim izidom.tako kot je v službi na vsake toliko časa zdravniški pregled bi moral tu biti isto.
Res jih je preveč, tudi zato,, ker so nekatere zelo slabe.Zakaj slabe ? Ker spustijo kandidate z nepopolnim znanjem na cesto.In zakaj jih spustijo z nepopolnim znanjem na cesto ?Ker se bojijo, da bi prišle na slab… ...prikaži več glas, kot strogi in bi se posledično nihče več hotel vpisati.pri njih.