Dobra novica je tudi ta, da Smart ostaja v Revozu, kljub temu da Mercedes najavlja odprtje tovarne za električne avtomobile v Franciji. Prihaja tudi električno vozilo znamke Renault.
Štiri milijone vozil znamk Renault in Smart ter 12 različnih modelov so od leta 1973 naprej proizvedli v Novem mestu, kjer danes stoji tovarna Renault, ki je zaživela leta 1989.
To je toliko avtomobilov, da bi bila kolona vozil dolga 16 milijonov kilometrov, z njimi bi lahko napolnili desetpasovnico od Novega mesta do Pariza. To pomeni tudi okoli 16 milijonov koles, ki jih v Revoz vozijo iz bližnjega skladišča, in okoli 16 milijonov sedežev, ki jih dostavlja dobavitelj.
20 let za prvi milijon, sedem za zadnji
Za prvi milijon vozil "Made in Slovenija" so potrebovali kar 20 let, zadnji milijon so proizvedli v sedmih letih.
Kaan Ozkan, predsednik uprave Revoza, je ob tem jubileju, dejal, da je 4 milijone proizvedenih vozil rezultat partnerstva, ki se je začelo leta 1972 s podpisom s podjetjem IMV in Renaultom za proizvodnjo modela renault 4 v Novem mestu.
Jože Bele, direktor proizvodnje v Revozu je ponudil pogled v preteklost in tudi v prihodnost.
Začelo se je s katrco
Proizvodnja je stekla leta 1973 z začetkom proizvodnje renaulta 4, še bolj znanega pod imenom katrca. To je bilo prvo od petih pomembnih obdobij proizvodnje vozil na Dolenjskem.
Katrco so v takratni IMV preselili iz Litostroja. Proizvodni proces je obsegal sestavo karoserij, lakiranje in montažo. V tovarni je avtomobile ročno sestavljalo 4.000 ljudi. Leta 1979 je prva katrca iz Revoza zapeljala na evropski trg.
Sledilo je obdobje modela renault 5, s katerim smo nedavno obujali spomine na dogodku ob praznovanju 120-letnice znamke Renault v Franciji. Število zaposlenih se je povečalo na 6.000, na dan pa so proizvedli trikrat več vozil. Velike spremembe so se zgodile v vodenju, uvedli so pristop celovite kakovosti in ga zaključili z uspehom.
Leta 1989 je bilo ustanovljeno podjetje Revoz, leto zatem delniška družba. Montažna linija je bila že podobna današnji, še vedno pa so vse operacije potekale ročno.
Prvi robot v Novem mestu
Sledilo je obdobje clia prve in druge generacije. Posodobili so proizvodni proces, začeli z dvema izmenama dela, kasneje pa uvedli še tretjo, stalno nočno izmeno, ki je bila posebnost za Slovenijo. Clio I je v tovarno prinesel tudi prvega robota. To je bil robot za nanos mase na obloge vrat. Sledila je robotizacija presernica in karosernice. Pomembna pridobitev je bila tudi nova lakirnica.
Clio druge generacije je prinesel rekorde. Število zaposlenih se je sicer prilagajalo potrebam na trgu, leta 2009 pa so proizvedli rekordnih 212 tisoč vozil.
Zadnje obdobje je obdobje twinga tretje generacije in najnovejšega clia četrte generacije. Z vlaganjem so povečali proizvodne zmogljivosti. V tovarni je zaposlenih 3.381 ljudi, povprečna starost je 39 let, ženske pa predstavljajo 24 odstotkov delovne sile. Nova karosernica se lahko pohvali s 75-odstotno stopnjo avtomatizacije, omogočila pa je tudi prehod na lakiranje z laki na vodni osnovi, s čimer so zmanjšali obremenitve na okolje in izboljšali kakovost. Velik pomik naprej so naredili na avtomatizaciji logističnih pretokov.
Največji slovenski izvoznik
V Revozu pravijo, da so lahko s proizvodnjo več modelov bolj prilagodljivi glede na razmere na trgu. V zadnjem letu dni, po pridobitvi proizvodnje clia IV, je število zaposlenih zraslo za 1.000 ljudi. Revoz je v zadnjem letu dni obnovil status največjega slovenskega izvoznika in tretje največje tovarne po prihodkih. Tovarna je lani ustvarila za 1,6 milijarde evrov prihodkov, kar pomeni 3,7 odstotka slovenskega BDP in 4,4 odstotka celotnega slovenskega izvoza.
Tovarna Revoz se je v skupini Renault-Nissan tudi na račun digitalizacije in avtomatizacije proizvodnega procesa in avtonomnosti spet pridružila skupini najboljših tovarn skupine.
Bele je dodal, da v tovarni pričakujejo nove projekte, s tem pa tudi naložbe v nove tehnologije, proizvodnjo električnih vozil in pospešeno digitalizacijo. Na novinarski konferenci so razkrili, da bo v tovarni nastajalo tudi električno vozilo znamke Renault, pred kratkim pa je bila na obisku tudi direktorica Smarta. Potrdila je, da so zadovoljni z delom tovarne in da znamka, ki bo v prihodnosti 100-odstotno električna, računa tudi na Dolenjsko, kljub temu da bo Daimler odprl tovarno za proizvodnjo električnih vozil v Franciji.
Naslednji mejnik ne bo povezan z dizlom
Trenutno je v Revozu obdobje zaupnosti, kar pomeni, da proizvodnega procesa nismo mogli fotografirati. Neuradno, kar smo izvedeli tudi iz svojega vira, se v Novem mestu pripravljajo na proizvodni proces najnovejšega clia, pete generacije.
Ob jubileju so pokazali štirimilijonto vozilo, ki je dizelski renault clio. Bele pa pravi, da petmilijonto vozilo, ki ga lahko pričakujemo v naslednjih štirih ali petih letih, ne bo več dizelski clio, ampak verjetno električno, delno tudi že avtonomno vozilo.
migranti nova moč za revoz.nova leva vlada jim bo na stežaj odprla mejo
http://svet24.si/clanek/novice/slovenija/592d9b44e2d95/zakaj-v-gorenju-in-revozu-raste-nezadovoljstvo
VIDEO: Zamolčano: Na poti 50.000 migrantov, cilj: “Slovenija!”