Avto
5910 ogledov

V Revoz prihajajo novi modeli!

Renault Clio I Feel Slovenia
1/27
Saša Despot
Trenutne razmere na trgu in v avtomobilski industriji so dobre. V Revozu v novem mestu si ob napovedih, da bo njihova proizvodnja naslednje leto rekordna, obetajo še nekaj novega.

V tovarni vozil Revoz v Novem mestu poleg twinga, smarta forfour, njegove električne različice EV  in četrte generacije clia že nekaj mesecev delajo v polnih treh izmenah. Letos bodo proizvedli več kot 190 tisoč vozil, kar je dobrih 20 tisoč vozil manj od rekordne proizvodnje leta 2011. Prihodnje leto, ko bo prvo polno leto izdelave clia, ki so ga po krajšem premoru letos junija spet začeli proizvajati v Novem mestu, tovarna obremenjena maksimalno, kar pomeni, da bi lahko prvič do zdaj izdelali okoli 220 tisoč vozil.  

Revoz ROBOTI V REVOZU Avto Revoz: Roboti delajo manj napak kot človek, kakovost boljša

Ob predstaviti omejene serije clia I feel Slovenia namenjenega ekskluzivno slovenskemu trgu vozil, smo se pogovarjali z Nevenko Bašek Zildzović, vodjo službe za komuniciranje in javne zadeve v skupini Renault.

Renault Clio I Feel Slovenia | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kdo je bil najbolj zaslužen, da se clio spet proizvaja v Sloveniji, v Revozu? Je ta odločitev prišla iz Pariza, ali je bila pobuda na strani Revoza, kjer niste zapolnili vse kapacitete tovarne?

Ideja je bila obojestranska. Revoz se je s svojo proizvodnjo clia izkazal že v preteklosti. V 44 letih, odkar izdelujemo v Novem mestu vozila znamke Renault, smo izdelali že skoraj štiri milijone vozil. Ta mejnik bomo dosegli na začetku prihodnjega leta. Skoraj polovica proizvedenih vozil do zdaj je cliov – natančneje clio 1 in clio 2. Z dosedanjim delom smo se v skupini Renault izkazali kot odlična tovarna za proizvodnjo tega modela. Ko smo dobili twinga III in smarta forfour smo clia za krajše obdobje izgubili. Zdaj, ko je naraslo povpraševanje po cliu v Evropi in tudi na širšem tržišču, smo z našim delom pridobili nazaj proizvodnjo clia. To je naš tradicionalen model.

Renault clio RS Velik uspeh za Dolenjce Avto V Revozu bodo kmalu proizvajali tudi model clio!

Kakšen delež proizvodnje trenutno predstavlja clio, ob smartu in twingu?

Trenutno je naša proizvodnja razdeljena na tri enakomerne deleže, če upoštevamo proizvodno smarta forfour, renault twinga ter clia. Letos bomo proizvedli 190.000 vozil, okoli 56 tisoč bo cliov, preostalo pa si delita twingo in smart forfour, skupaj s smartom EV.

Renault Clio I Feel Slovenia | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Clia ste začeli proizvajati sredi leta. Prihodnje leto ga boste proizvajali 12 mesecev. Boste s tem po dolgih letih ponovno maksimalno zapolnili kapacitete?

Drži. Mi upamo, da bo to leto stabilizacije. Po napovedih naj bi obratovali celo leto v treh izmenah. Če bo vse tako kot smo si zastavili cilje si lahko leta 2018 obetamo nov proizvodnji rekord.

To je?

Leta 2011 smo proizvedli 211 tisoč vozil, prihodnje leto se bomo približali številki 220 tisoč vozil, kolikor je maksimalna letna kapaciteta tovarne.

Smart ForFour Avto Iz Revoza prvi serijski električni avto

S prihodom clia se je veliko govorilo o novih delovnih mestih. Tudi druga slovenska podjetja težko najdejo usposobljene delavce za delo v proizvodnji. To je bil tudi eden od pogojev Magne, ki v prihodnjih letih načrtuje tudi proizvodnjo avtomobilov v Sloveniji. Za delavce se bo treba boriti.

Je težko. S tem smo se soočili na začetku letošnjega leta, ko smo morali dodatno zaposliti polno nočno izmeno za zagon serijske proizvodnje clia. Bili smo med prvimi slovenskimi podjetji, ki so iskala večje število delavcev. Če primerjamo, smo imeli konec lanskega leta okoli 3.000 zaposlenih, danes je v Revozu že več kot 3.300 zaposlenih. Število novih delavcev je bilo veliko. Mi smo se tega izziva lotili pravočasno. To je bilo ključno. Vključili smo vse možne partnerje, tako zavod za zaposlovanje, ministrstvo za delo, agencije, s katerimi sodelujemo, in izpostavili nov način sodelovanje z njimi. Sestankovali smo vsak teden, iskali rešitve, nove možnosti, vzpostavili nove avtobusne linije … Na koncu nam je uspelo pravočasno doseči želeno številko na novo zaposlenih, da je proizvodnja stekla nemoteno.

Renault Clio I Feel Slovenia | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Je lažje dobiti delavca iz Bosne ali Srbije, ki se preselil v Sloveniji, kot nekoga iz Ljubljane, da se vozi na nočno delo v Revoz?

Težko rečem. Mi imamo eno avtobusno linijo tudi iz Ljubljane. Delavci iz tujine delajo v vseh izmenah, tako v dnevnih izmeni, kot tudi v nočni izmeni. Ne vidimo nekega pravila. Vidi se, da je trg zaposlovanja zelo dinamičen. Veliko je prehodov. Ljudje odidejo in pridejo novi. To je tista razlika, ki jo opažamo s preteklimi leti.

Revoz EVROPSKI ŠEF RENAULTA Avto Kako evropski šef Renaulta gleda na prihodnost Revoza?

Koliko je danes tujih delavcev v Revozu?

Lahko povem za najemne delavce, ki niso neposredno zaposleni v Revozu. Teh je manj kot četrtina.

Nekaj pomembnih naložb se je letos pojavilo v Sloveniji, kjer bodo iskali tako tehnike, kot proizvodnje delavce. Med drugim tudi Magna, ki ima v končnem načrtu tudi proizvodnjo vozil v Sloveniji. Ciljajo na dva do tri tisoč zaposlenih. Kaj to pomeni za tovarno Revoz? Navsezadnje bo konkurenca na trgu dela velika?

Vsekakor smo veseli, da prihaja še en velik avtomobilski proizvajalec v Slovenijo. To pomeni razvoj, ki bo močnejši na tem področju v Sloveniji. Tudi kompetence, ki se bodo še razvijale. Predstavljajo pa tudi konkurenco, predvsem ko se pogovarjamo o zaposlovanju visoko usposobljenih strokovnjakov. Kar je lahko tudi dobro. Večja konkurenca nas prisili v to, da smo še boljši.

Renault Clio I Feel Slovenia | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport je ob prižigu zelene luči za Magno dejala, da se bo moralo vse večji potrebi po tehnično usposobljenih delavcih spremeniti tudi šolstvo. Kakšen je vaš pogled na to, da „proizvedemo“ veliko družboslovnega in manj tehnično usposobljenega kadra?

Tudi mi podpiramo to idejo. Želeli bi si, da bi bilo na trgu več tehnično usposobljenih dijakov. Opažamo, da je situacija na trgu zelo težka, ne le pri pridobivanju t. i. modrih ovratnikov, ko govorimo za delo v proizvodnji, ampak je situacija težka tudi kar se tiče belih ovratnikov.

Smart electric ZA VOLANOM Avto Smart electric drive: Prvi kilometri za volanom Revozovega električnega smarta

Koliko časa traja, da za delo usposobite delavca v proizvodnji?

Delavec se lahko vsega se priuči pri nas. Imamo uvajalni seminar, ki poteka 22 delovnih dni. Ta vključuje tako izobraževanja v dvorani, nato praktično izobraževanje v spretnosti gibov, izobraževanje na samem delovnem mestu, ko ga nadrejeni uči po načelu, da mu najprej pokaže, kako se dela, potem pa to stori tudi sam. Imamo standardni postopek uvajanja oziroma priprava delavca na delo.

Spodbujate svoje zaposlene, da kupujejo avtomobile, ki jih izdelujete v tovarni?

To si želimo. S tem tudi izkažejo pripadnost podjetju in tovarni. Že dobro leto imamo imamo znotraj tovarne poslovalnico, kjer si zaposleni lahko ogledajo vozila znamke Renault in Dacia, imajo tudi osebo, ki je na voljo za vse informacije. Imajo tudi določene ugodnosti, popuste, ki se iz meseca v mesec spreminjajo.

Renault Clio I Feel Slovenia | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V kakšno smer se bo razvijal Revoz v prihodnje? Se lahko tovarna oziroma proizvodnja še širi? 

To je naš namen. Revoz je že danes neke vrste pametna tovarna, tako, kar zadeva sam proizvodnji proces, robotizacija je zelo na visoki ravni – tu bomo šli še korak naprej, potem avtomatizacija vseh logističnih pretokov, samo vodenje proizvodnje z uporabo vseh digitalnih pripomočkov, kot so tablice itd. 

Revoz TO JE ODGOVOR Avto Tudi država je kriva, da delavec v Revozu nima plače primerljive francoski

Kaj pa novi modeli?

Hkrati si želimo, iščemo in pričakujemo, da bi nam skupina Renault oziroma širša zveza zaupala tudi kakšen nov projekt, naslednika, ki, kot vidimo na primeru clia, potegne za seboj nov veter, nov zagon.

Je kakšen nov model na vidiku?

Mislim, da so. Vse kaže, da so. Tudi trenutne razmere na trgu so dobre. Revoz se je že nekajkrat izkazal, da se zna hitro prilagoditi hitro in narediti vse, da določen projekt tudi uspešno izpelje.

V Revozu proizvajate električnega smarta forfour. Torej imate izkušnje s proizvodnjo e-vozil. V prihodnje bodo električne modele proizvajali na samosvojih platformah. Lahko Revoz postane specialist za proizvodnjo e-vozil?

Mi smo dejansko v to že vpeti. Vse kompetence za proizvodnjo električnih vozil imamo. Pričakujemo, da se bo delež električnih vozil povečal. To je nekaj, s čimer mi računamo v prihodnje.

Komentarjev 5
  • Avatar cvichekbrother
    cvichekbrother 07:33 08.december 2017.

    Pripadnost podjetju je premosorazmerna z višino plače. Torej, čim prej drugam!

  • glicinija 22:56 07.december 2017.

    po številu komentarjev, ja Slovence zanima Mirela in JJ

  • glicinija 22:54 07.december 2017.

    nihče ne vpraša delavcev, dobrih 800 evrov za cel mesec noćnega dela. Ko ješ, težko držiž zlico. Ne verjamente, Videl take prste. Ni samo sramotno, je preprosto žalostno.