Agencija za varnost prometa (AVP) je skupaj z Mestno občino Maribor začela pilotski model, ki naj bi izboljšal prometno varnost kolesarjev.
Slovenija je ena od šestih držav v regiji, ki sodelujejo v projektu, s katerim želijo pristojni povečati varnost za ranljive udeležence cestnega prometa na primarnem in sekundarnem cestnem omrežju ter hkrati ozavestiti različne udeležence cestnega prometa o pomembnosti stanja prometne varnosti, posledicah, medsebojnih odnosih in kulturi.
Omenjeni ukrep "sharrow" predstavlja souporabo voznega pasu s kolesarji in kolesarjem omogoča enakovredno vključitev v promet z motornimi vozili. Takšna rešitev omogoča, da si kolesarji in avtomobilisti delijo sredino voznega pasu, pri čemer motorna vozila na njem nimajo več prednosti.
Gre za inovativno prometno ureditev, ki izhaja iz ZDA, v Evropi pa so jo doslej uvedli na Nizozemskem in Češkem, je pojasnil predstavnik mariborske gradbene fakultete Tomaž Tollazzi.
Ideja bo poskusno zaživela predvidoma v tretjem tednu oktobra na območju Slomškovega trga in nekaterih okoliških ulicah. Agencija bo nato ovrednotila rezultate projekta, ob tem pa na tem območju zagotovila še prikazovalnik hitrosti, ki bo voznike motornih vozil opozarjal tudi na prisotnost kolesarjev.
Vse več nesreč kolesarjev
Glede na regijo po številu poškodovanih kolesarjev v prejšnjem letu izstopa osrednja Slovenija, kjer so beležili skoraj tretjino vseh takšnih dogodkov v državi, nekaj več kot petino vseh nesreč pa so lani zabeležili v Podravju. Ob tem na agenciji poudarjajo, da se delež takih nesreč še povečuje, zato je treba kolesarjem in kolesarskemu prometu posvetiti prav posebno pozornost.
V Nici imajo vsi izvozi in uvozi na aerodrom prednost pred kolesarji . Narejena je šikana in kolesarka pobarvana rdeče. Ne moreš faliti , kajti šikano in količek se ne da prepeljati z več kot 3km/h. Nikjer ni štang prometnih… ...prikaži večnih znakov , samo na tleh je vgravirana omejitev na 20km/h. Pri nas so pa kolesarke posiljeno postavljene na pločnike z diletacijami uvozov na vsakih 10m , pa ti po temu vozi. Take kolesarke so narejene izključno za šolarje , da se ne vozijo po cesti in so pa za kolesarje v tranzitu smrtno nevarne . Zato se je varneje voziti po cesti. !
Kaj ima prof. gradbeništva z kolesarjenjem in kolesarji, razen tega , da je nejkaj videl in se sedaj dela pametnega in to v mestu on širše , kjer je pijanih voznikov ohoho !
Kolesarke so v Franciji nepobarvane . Pobarvane so pa na križiščih in to z zeleno , če ima kolesar prednost , z zebra zeleno če ima deljeno prednost - semaforji delajo ali ne - in pa rdečo , če kolesar… ...prikaži večar pred avtomobilom nima prednosti. Tako ti ni treba gledati v nobene znake , kakor se jih tudi izogibati , pa veš kje si v prometu . V LJ so vse piobarvane RDEČO . Samo to pove kolk so teli smooklicaniin samopostavljeni strokovnjaki pametni. Še čez planke se jim ne da pogledat , da o vožnji kolesa z njihove strani sploh ne govorim. Nekateri ga sploh niso nikoli zajahali !