Z vzpostavitvijo storitev inteligentnega prometnega sistema se bo vzpostavilo tesno sodelovanje med 20 državami članicami EU, pristojnimi organi za cestni promet ter zasebnimi deležniki, kar bo izboljšalo storitve na glavnem evropskem cestnem omrežju, so sporočili iz Bruslja.
Uporabnikom bodo na voljo varnostne in prometne informacije, interoperabilnost storitev inteligentnega prometnega sistema pa bo zagotovljena po vsej EU. S temi projekti bosta prav tako izboljšana ureditev prometa in čezmejna izmenjava informacij med državami članicami EU, kar bo zmanjšalo zamude zaradi gostega prometa in izboljšalo varnost na evropskih cestah.
Slovenija v projektu Crocodil
Sistem se bo izvajal v petih ločenih projektih, ki bodo osredotočeni na posamezne dele Evrope. Slovenija bo vključena v projekt Crocodil, ki bo zajel tri glavne cestne koridorje, in sicer koridor Baltik-Jadran (povezava Nemčije z Italijo in Slovenijo), Ren-Donava (od Nemčije do Bolgarije) in vzhodni/vzhodno-sredozemski koridor (od Nemčije do Grčije).
Projekti so bili v okviru večletnega razpisa TEN-T izbrani kot upravičeni za dodelitev finančnih sredstev EU ter pomoči zunanjih strokovnjakov. Njihovo izvajanje bo spremljala Izvajalska agencija za inovacije in omrežja pri Evropski komisiji, zaključeni pa naj bi bili do decembra letos.
Kar rabimo v Sloveniji, je sistem, ki bo butastim voznikom dopovedal, da namen prehitevalnega pasu ni konstantna vožnja po njem.