Avto
14 ogledov

Pazite se kosmate ceste

Avto v mrazu Profimedias
Slovenija bo naslednje dni objeta v objem polarnega mraza. Če mislite, da bo v prometu vse teklo kot običajno, se zelo motite. Velika nevarnost poledice, tisti s starim gorivom v rezervoarjih pričakujte težave.

Vremenoslovci napovedujejo, da bodo vključno do četrtka z izjemo Primorske po vsej državi vztrajale temperature pod ničlo. Zaradi jasnega vremena in snežne odeje bodo še posebej noči zelo mrzle, napoveduje se padce celo pod minus 15 stopinj Celzija, poleg tega se obeta veter, ki bo še okrepil občutek mraza.

Takšne razmere "pravila igre" spreminjajo tudi v prometu. Najprej je tu velika nevarnost poledice, saj morajo vozniki predvidevati, da bo zvečer staljena voda, ki se bo na cestišču pojavila od spluženega snega, znova zamrzovala. Še posebej nevarno bo na vetru izpostavljenih mestih, denimo na mostovih in podvozih. Zvečer in ponoči bo asfalt vlažen in zelo spolzek. 

Nikar z glavo skozi zid

Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZS, opozarja voznike, naj bodo pozorni na barvo cestišča. "Da je cesta suha, prepoznamo po sivi barvi, ki je posledica ostankov soljenja. Vlažna cesta postane temnejša, takšni cesti pravimo, da je 'kosmata'. Preudaren voznik mora stalno paziti in prilagajati hitrost razmeram, prav tako je pomembna zadostna varnostna razdalja. Na vsak način pa velja upoštevati priporočila pristojnih služb in naj pot na območja, kjer so razmere zaostrene, preložimo, če res ni nujna. Skratka, nikar z glavo skozi zid."

Stari dizel bo imel probleme

Vozniki dizlov morajo ob ekstremno nizkih temperaturah vzeti v ozir tudi možnost "zmrzovanja" goriva, oziroma izločanja parafinov, zaradi česar se dizelsko gorivo zgosti in zamaši filtre. Pri največjem slovenskem distributerju goriv Petrolu pojasnjujejo, da mora biti v skladu s pravili vso dizelsko gorivo, točeno med 16. novembrom in 28. februarjem, odporno na temperature najmanj -20 stopinj Celzija, medtem ko njihovo gorivo običajno zdrži še precej več.

Bencinska črpalka | Avtor:  Foto: Dejan Mijovic Foto: Dejan Mijovic
Če pa imate v rezervoarju gorivo, ki ste ga točili do sredine novembra, pričakujte težave, saj takšno gorivo zdrži le temperature do okoli -10 stopinj Celzija. "Poletno" gorivo, točeno do konca septembra, pa se denimo prične gostiti že kmalu pod lediščem. Bencin je precej bolj vzdržljiv.

Realna temperatura lahko še precej nižja

Da mraz avtu ne bo prišel do živega, je potrebno skrbeti za formo obtočnega sistema goriva, v prvi vrsti redno menjavo gorivnega filtra. Upoštevati pa je tudi potrebno, da je med vožnjo zaradi vpliva vetra in zaradi bližine tal realna temperatura okoli rezervoarja tudi več kot pet stopinj nižja od tiste, ki jo navajajo vremenoslovci za vaš kraj. Prav tako je filtrirnost goriva merjena v laboratoriju, do zgoščevanja v naravnem okolju lahko pride še dve ali tri stopinje prej. 

V dnevih, ko so napovedane zelo nizke zunanje temperature, ki lahko presežejo mejo naravne temperaturne obstojnosti goriva, je priporočljiva tudi uporaba namenskih aditivov za izboljšanje filtrirnosti. A takšni dodatki delujejo le preventivno, torej, ko je gorivo v rezervoarju še bistro, prav tako je za dobro mešanje aditiv potrebno dodati pred točenjem goriva. Nekateri sodobni avtomobili imajo sicer samostojne grelce filtra za gorivo, ki omogočajo normalno filtriranje. Če avto zaradi zgostitve goriva vendarle obstane, praviloma pomaga le izčrpanje goriva iz rezervoarja in napolnitev z svežim. Praksa, ko nekateri kar podkurijo pod rezervoarjem, je seveda vse prej kot priporočljivo početje.

Komentarjev 1
  • frogstomp 13:17 30.december 2014.

    potrjujem glede starih dizlov. v današnjem mrazu dasn zjutraj obtičal na odstavnem apsu avtoceste. po 10 minutah mi je ratalo ponovno vžgat, ne vem še kaj je bilo krivo.