CX-5 je cestni terenec, zrisan v skladu s smernicami – postaven, udoben, tehnološko napreden. Pa je to dovolj, da izstopa iz konfekcijskih meril?
Mazda je s CX-5 pogumno ugriznila v kolač popularnih srednje velikih športnih SUV-ov, malce presenetljivo pa se je v zameno poslovila od večjega in še vedno impozantnega CX-7, ki se nam je prikupil tudi s svojimi dinamičnimi zmogljivostmi.
Veliki čevlji torej za CX-5, ki prinaša s seboj novo Mazdino filozofijo tehnološke naprednosti, združene v tehnologiji skyactive. Njena osnovna merila so učinkovitost, varčnost in lahka gradnja. Hkrati gre za prvi model, ki ga je Mazda zgradila brez sodelovanja z nekdanjim partnerjem Fordom.
Hvalimo varnostne sisteme
Anže Petkovšek
In kako se je prvenec v mnogih pogledih izkazal v praksi? Oblikovno gre za zelo dinamičen in skladen izdelek, z markantnim nosom in lepo zaključenim zadnjim delom. Notranjost je malce bolj zadržana, a korektna, nov volan lepo sede v roke, prostora je dovolj v vse smeri, še posebej za zadaj sedeče. Dodatno vgrajena TomTomova navigacijska naprava je zmogljiva, infotainment sistem zahteva nekaj vaje s postavitvijo podatkov. Zaslon za prikaz podatkov je povprečno velik, a vseeno velik preskok od majhnega vodoravnega prikazovalnika v dosedanjih mazdah. Prijetno presenečenje je velik prtljažnik, katerega prekrivni rolo se umika hkrati z odprtimi vrati. Ravno dno omogoča prevoz neobičajno velikih predmetov. Hvalimo varnostno opremo, poleg učinkovitega nadzora nad nenamernim prehajanjem voznega pasu ali vozil v mrtvem kotu je bil testnik opremljen tudi s sistemom za preprečevanje trkov pri nižjih hitrostih, medtem ko je varnost za potnike dokazal na nedavnem EuroNCAP testu.
Z avtomatikom bi raje kombinirali dizla
Anže Petkovšek
Zaradi lahke gradnje avtomobil tehta 1.530 kilogramov, kar naj bi zagotavljalo dobro obnašanje na cesti. Vseeno nas je presenetil občutek težkega nosu, ki je v ostrih ovinkih prehitro želel peljati naravnost. Volanski mehanizem daje občutek športne trdote, a v primerjavi z dosedanjimi mazdami deluje manj neposredno. Bencinski 2,0-litrski motor je bil v testnikovem primeru povezan s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom. Tej kombinaciji bi se kot kupec odpovedali, saj ne en ne drug ne zmoreta dati vsega od sebe. Motor za pospeševanje zahteva visoke vrtljaje, kar deluje mučno in glasno. Poraba zlahka preseže devet in še več litrov, le z veliko mero zadržanosti smo jo v kombinirani vožnji ustavili pri 8,8 litra. Menjalnik, ki sam po sebi zlasti v ročnem režimu deluje odzivno, bi tako raje namenili dizelskemu motorju in njegovemu navoru. Pogrešali smo možnost manipulacije s štirikolesnim pogonom, treba se je navaditi tudi na zavore, ki v skladu s tradicijo pri mazdah primejo pozneje.
Andrej Leban
S CX-5 Mazda ni želela brcniti v temo. Avtomobil po našem mnenju kljub drznemu videzu v nekaterih pogledih zato deluje nekoliko preveč konfekcijsko, tudi na račun ostrine dosedanjih mazd. Pri znamki se z njo spogledujejo celo s premium razredom, vseeno glavni tekmeci ostajajo tiguan, sportage, ix35, ASX, kuga in drugi, med vsemi pa je CX-5 po merah največja. Testnik je po opremi spadal v vrh ponudbe, zato je končna cena 35.232 evrov visoka, ne pa presenetljiva.
Podatki o vozilu: (Mazda CX-5 2,9 AT AWD revolution)Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.998 ccm
Najvišja moč: 118 kW (160 KM) pri 6.000
Najvišji navor: 208 Nm pri 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 187 km/h, pospešek 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.550 x 1.840 x 1.710, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik: 505 litrov
Cena: 32.690 evrov (osnovni)/32.232 evrov (testni)