Kot poudarjajo pri agenciji za varnost v prometu (AVP), so nivojski prehodi ena najbolj kritičnih mest, s katerimi se srečujejo udeleženci v cestnem prometu.
Voznik, ki se približuje nivojskemu prehodu mora torej voziti s potrebno previdnostjo in takšno hitrostjo, da lahko pred prehodom varno ustavi.
Na AVP ugotavljajo alarmantno število primerov, ko so vozniki obvozili spuščene zapornice ali s premajhno pozornostjo opazovali dogajanje v preglednostnem prostoru nivojskega prehoda in postavljeno prometno signalizacijo.
Kot znova opozarjajo, je potrebno na prehodu vedno ustaviti, če se mu približuje tirno vozilo, prav tako pa morajo udeleženci vključno s pešci prehajati tire le na nivojskih prehodih.
Pred nekaj tedni je bil tudi primer v Medvodah, ko se zapornice niso spustile kljub bližajočemu se vlaku. V takšnih primerih je potrebno takoj obvestiti center za obveščanje ali policijo.
Leto 2015 je statistično gledano najuspešnejše tako z vidika izrednih dogodkov (14), kot tudi infrastrukturnega vidika urejanja nivojskih prehodov, saj so jih lani zaradi drugačnih prometnih ureditev ukinili 28. Od preostalih 759 nivojskih prehodov je z zapornicami ali polzapornicami ali svetlobnimi znaki zavarovanih le 322.
"Na nivojskih prehodih beležimo v letu 2015 eno smrtno žrtev motorista, ki je obvozil zapornice in enajst poškodovanih, v štirih primerih pa beležimo zgolj materialno škodo."
Vsak,ki poskuša,kdo je močnejši ali avto ali vlak,na koncu spozna resnico,no nekateri jo tudi ne morejo širiti naprej in takih ni škoda,ker zavestno izzivajo nesrečo,ki ma v glavnem strašne posledice,žal.
Če ne bi bili vozniki tako objestni bi bili tisti dve lučki čist zadost za preprečevanje nesreč.