V Veliki Britanji je podjetje MyTaxi izvedlo raziskavo, ki je dala zanimiv rezultat. Zaradi napačnih podatkov pri glasovnem vodenju navigacijska naprava povprečnemu vozniku vzame kar 29 ur na leto, saj v tem času tava naokoli in išče pravo pot do cilja, ali pa stoji v zastoju, ker ni pravočasno zavil na obvozno pot.
Napake se dogajajo predvsem zaradi nenatančne kartografije ali spremenjene cestne ureditve, ki je navigacija ne prepozna, voznik pa ne upošteva. Vozniki uporabljajo zastarele mape ali pa ne uporabljajo informacij o prometu v živo. Pri tem več kot polovica uporabnikov pravi, da se pri uporabi navigacijske naprave povsem zanesejo nanjo in se sploh ne trudijo, da bi še sami iskali ustrezne kažipote na cesti.
Prepirajo se z njo ...
Zanimiv pa je tudi odziv anketiranih uporabnikov, saj jih je kar 47 odstotkov priznalo, da pogosto verbalno izražajo nestrinjanje s podatki, ki jim jih servira naprava, 31 odstotkov pa se celo spusti v odkrit in glasen “prepir” s tem robotskim pomočnikom.
Raje kot to se velja zanesti na servise, ki pri podajanju klasičnih navigacijskih napotkov upoštevajo tudi promet v živo - Slovenci smo pri vgradnih navigacijah glede tega še omejeni zaradi nepodpore tehnologiji, zelo dobro pa v tej smeri delujejo mobilne aplikacije Google Maps ali Navigon.
dezurni@zurnal24.si