Pod drobnogled smo vzeli proračune devetih slovenskih mestnih občin: Ljubljane (Zoran Janković), Maribora (Franc Kangler, Andrej Fištravec), Celja (Bojan Šrot), Kranja (Mohor Bogataj), Kopra (Boris Popović), Novega mesta (Alojzij Muhič), Nove Gorice (Matej Arčon), Murske Sobote (Anton Štihec) in Ptuja (Štefan Čelan).
Na naša vprašanja glede proračunskih postavk in realizacije v letih med 2011 in 2013 so nam odgovorili v vseh občinah razen v Ljubljani in Murski Soboti. V ljubljanski službi za odnose z javnostmi so nas napotili, naj kar sami pobrskamo po spletu za podatki, v murskosoboški občini pa se sploh niso odzvali, tudi tam smo morali globoko v internet zakopane podatke poiskati sami.
Investicija v redarje se jim splača
Glavna ugotovitev je, da so imeli z izjemo Nove Gorice in Kranja vsi preostali župani v svojem iztekajočem se mandatu visoke apetite glede dohodkov s strani prometnih prekrškov, saj so to postavko v proračunu stalno poviševali. Mestna redarstva so tako imela vedno višje cilje, koliko sredstev morajo letno priskrbeti v občinske proračune.
-
V zgornji galeriji si oglejte želje županov slovenskih mestnih občin
-
Preberite še: Redarje zaradi dela tudi kamenjajo
-
Komentar: Redarji za župane le normni pobiralci cekinov
Daleč največ dohodkov s strani glob za prometne prekrške so si obetali v Ljubljani, saj je proračun v zadnjih štirih letih predvideval med 3,5 in 3,7 milijona evrov. Jankovićevi redarji so se več kot izkazali, realizacija je bila ves čas krepko prek 100 odstotkov, v rekordnem letu 2012 kar 4,2 milijona. Dostopni podatki sicer vsebujejo tudi tiste globe, ki niso v neposredni povezavi s prometnimi prekrški, a so v skupni vsoti v izraziti manjšini.
V Ljubljani zmanjkuje papirja za kazni
Kako dobri so bili redarji pri iskanju prehitrih voznikov in napačno parkiranih vozil, dokazuje letošnji julija sprejeti rebalans proračuna, v katerem Mestno redarstvo zahteva za 30.000 evrov dodatnih sredstev za svoje delovanje, "saj se je povečalo število plačljivih območij za parkiranje in se izvaja intenziven nadzor s strani predlagatelja. Prav tako predvidevamo povečanje prekrškov s področja prekoračitve hitrosti, zaradi določitve kritičnih lokacij, obojestranskega merjenja in ugodnih vremenskih pogojev."
Tudi pri javnem podjetu Ljubljanska parkirišča in tržnice so zelo smeli v svojih napovedih glede izdajanja obvestil o prekrških. Tako samo letos predvidevajo izdajo "preko 80.000 komadov tiskovin zunanjega izvajalca". Proračun jim je za delovanje namenil skupaj 161.525 evrov denarja.
Fištravec letos normo zvišal kar za petino
V Mariboru je bil minuli mandat zaznamovan s spornimi radarji, ki so bili zaradi revolta množic tudi povod za sestop Franca Kanglerja. Vseeno se pod naslednikom Andrejem Fištravcem predvideni dohodki niso zmanjšali, a jim redarji niso bili kos, zato je bila realizacija vedno pod 100 odstotki. Je pa v proračunu za 2014 predviden priliv poskočil kar za 20 odstotkov na prek milijon evrov, medtem ko si na občini obetajo še za okoli 400.000 evrov, ki so bili od leta 2012 predani v izterjavo carinski upravi. Ali gre za kazni glede spornih radarjev, na občini niso pojasnili.
V Kranju so se pričakovanja glede dohodkov s strani kazni pričela precej zmanjševati z vrnitvijo Mohorja Bogataja na oblast in so danes le še na polovici tistega izpred štirih let, zato tudi redarji zlahka presegajo "normo". V Novi Gorici pa je realizacija kljub konkretnemu padcu napovedi še vedno slabša od želja. Tako kot v Mariboru so se tudi v Novem mestu v letu 2014 zaželeni prihodki močno povečali.
Državi ne gre po načrtih
Dohodki s strani kazni v državni proračun se zadnja leta zmanjšujejo in so krepko pod načrti pripravljalcev proračunov. Tako je bilo leta 2011 pobranih 73,6 milijona evrov oziroma 2,9 odstotka manj od načrtov, naslednje leto pa je bil upad že 13,2-odstoten in je dosegal le še 63,9 milijona. V letih 2013 in 2014 se je posledično tako postavka v proračunu zmanjšala pod 70 milijonov.
..ja pa še sosed, ko te ni doma..;)
Brez skrbi. Kmalu bodo na radarje začeli loviti tudi pešce. Če bo pisalo nekje 1km/h pa bo to pomenilo 1,04km/h in niti metra ne več, kajne? Težava s to logiko je, da brezpogojno verjameš, da so državni ukrepi nezmotljivi. Pa… ...prikaži več niso. A če bi država zaukazala, da moraš vsak četrtek ob 8.45 z nago ritjo tekat okrog hiše, bi to tudi brezpogojno izvajal?
Kot S.p.-ja me kontrolirajo: na cesti: policija, redarji in carina; v podjetju: tržna, davčna, delovna, požarna inšpekcija; ko grem v svoj gozd po drva: gozdarska in lovska inšpekcija; Ko sem doma: žena. In vse to je treba futrat!!