Avto
18 ogledov

Toyota z varnostjo cilja na množice

Pešec in avto Toyota
Toyota je malce pozno, a zato toliko bolj zanesljivo skočila na vlak naprednih varnostnih sistemov v svojih modelih in modelih znamke Lexus. Za prihodnje leto napoveduje dva izdatna paketa aktivne varnosti in možnost komunikacije z infrastrukturo.

Toyota bo s prihodnjim letom aktivni varnosti namenjala veliko pozornosti, do leta 2017 pa naj bi bila z naprednimi pomagali za preprečevanje trkov opremljena že večina njenih vozil. Novosti so ohlapno združili v dva paketa. Paket "C" bo namenjen kompaktnim vozilom in vsebuje marsikatere že obstoječe tehnološke rešitve za aktivno varnost, ki pa so bile doslej pri Toyoti rezervirane za dražje modele: sistem opozorila na trk, sistem za preprečevanje nenamerne menjave pasov, avtomatsko priklapljanje dolgih žarometov ... Temu sedaj dodajajo "laserski" radar, ki ob pomoči kamere zaznava vozila pred seboj in s samodejnim zaviranjem preprečuje ali vsaj omili nalete med hitrostmi 10 do 80 km/h.

V višjerangirani paket "P" pa bodo sodila najsodobnejša pomagala, med njimi bodo vozila, opremljena z njim, imela klasični mikrovalovni radar, ki bo zaznaval tudi pešce in preprečeval trke z njimi, v primerjavi z zgornjimi rešitvami pa bo lahko še učinkoviteje zmanjševal hitrost. Radar bo služil tudi za potrebe prilagodljivega tempomata. Paket P bo namenjen višjerangiranim vozilom.

Prihodnje leto bodo avti govorili med seboj in s cesto

Obenem so pri največjem globalnem proizvajalcu vozil napovedali še novo generacijo LED glavnih svetil, ki bodo lahko prilagajala snop svetlobe glede na ostali promet (to nekateri drugi proizvajalci že nekaj časa poznajo), hkrati pa velik poudarek namenjajo komunikaciji med vozili in med vozili ter cestno infrastrukturo.

Toyota car-car | Avtor: Toyota Toyota
Luksuzni Toyotini modeli bodo tako na željo lastnika že prihodnje leto opremljeni z možnostjo komunikacije na 760 MHz za komunikacijo z zunanjim svetom ter na ta način zbirati informacije, ki jih sami senzorji vozila ne morejo zaznati. Tako bo lahko v nepreglednih križiščih avto samodejno opozorjen na bližino drugih vozil ali pešcev, če jih bodo zaznala tipala nad cestiščem, informacije pa se bodo lahko prenašale tudi med vozili, tako da bodo vozniki opozorjeni z zvočnimi ali svetlobnimi signali.

Dodatni vir informacij bo pridobil tudi radarski tempomat, saj ga bo vozilo pred vami prek radijskih valov obveščalo, kdaj zavira in kdaj pospešuje, s čimer bo vožnja še bolj učinkovita in udobna.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.