GR supra je predstavljal utelešenje sanj Akia Tojode, predsednika korporacije Toyota, ki si je vedno želel avtomobil, ki bi ponujal prvinski vozniški užitek. Kasneje sta GR supri pridružila še GR yaris in kupe GR86.
Od začetka prodaje je bila GR supra na voljo z vrstnim 6-valjnim 3,0-litrskim motorjem s 340 konjskimi močmi (250 kW) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Leto pozneje je bil ponudbi dodan nov 2,0-litrski motor z 258 konjskimi močmi (190 kW) in že znanim samodejnim menjalnikom. Do danes je v zraku ostalo vprašanje, ali bo na voljo tudi z ročnim menjalnikom?
Iz Toyote so sporočili, da so prisluhnili svojim strankam in ljubiteljem športnih avtomobilov. Tako bo v Evropi kmalu predstavljena nova GR supra s šeststopenjskim inteligentnim ročnim menjalnikom (iMT). Namenjena je voznikom, ki prisegajo na nadzor, ki ga ponuja natančen ročni menjalnik. Po novem bodo vsi trije modeli iz družine GR na evropskem trgu na voljo z ročnim menjalnikom in tremi pedali. GR yaris je z ročnim menjalnikom na voljo serijsko, GR supra in GR86 pa opcijsko.
Nov menjalnik je bil skupaj z novo sklopko zasnovan tako, da ustreza lastnostim moči in navora 3,0-litrskega motorja, ki poganja GR supro. Hkrati sta bila na novo zasnovana in nastavljena zavorni sistem in vzmetenje.
Ročni menjalnik namensko zasnovan za GR supra
Ročni menjalnik je bil zasnovan in nastavljen posebej za ta model. Inženirska ekipa je modificirala obstoječe ohišje menjalnika, pogonsko gred in komplet zobnikov ter odstranila nekatere nepotrebne elemente, kot je na primer akustični paket. S temi ukrepi so še dodatno zmanjšali težo. V središču menjalnika je na novo zasnovana sklopka z večjim premerom in ojačano membransko vzmetjo. Z večjim območjem trenja in močnejšo vzmetjo ponuja zmogljivost, ki je primerna za uporabo z motorjem z visokim navorom.
Menjalnik iMT uporablja pametni nadzorni sistem z novo programsko opremo, ki daje prednost športnim zmogljivostim. Pri prestavljanju v višje prestave so parametri nastavljeni tako, da optimizirajo navor motorja v trenutku vklopa in sprostitve sklopke. Pri nižjih prestavah je bila programska oprema natančno nastavljena za dosledno delovanje.
Da bi se izognili počasnemu pospešku in občutku nizkega pospeševanja, je bilo končno pogonsko razmerje skrajšano s 3,15 (v avtomatski GR supra) na 3,46. Rezultat je športna odzivnost in prestavno razmerje, ki ustrezata zmogljivosti športnega avtomobila.
Spremembe na vzmetenju
Tudi vzmetenje GR Supre je na novo nastavljeno. V sprednjih in zadnjih pušah stabilizatorja je uporabljena bolj trda vulkanizirana guma. Na novo so nastavljeni tudi blažilniki. Mehanski sestavni deli v električnem servo volanu in delovni parametri sistema so bili prav tako nastavljeni na novo.
Nov ročni menjalnik je narekoval tudi prilagojeno zasnovo kabine. Pri tem ni šlo zgolj za zamenjavo ene prestavne ročice za drugo, saj je bilo treba za prestavno ročico najti optimalen položaj, ki omogoča natančno, hitro in učinkovito prestavljanje.
Obstoječa zasnova sredinske konzole ni omogočala ustrezne razdalje med prestavno ročico in nadzorno ploščo klimatske naprave. Za popolno ergonomijo je bilo potrebno preoblikovati sredinsko konzolo in krmilnik za izbiro načinov vožnje. Poleg tega je bilo treba spremeniti razmerje vzvoda, ki je prilagojeno tudi za uporabo vzvratne prestave. Prenovljena postavitev zagotavlja 42-milimetrsko razdaljo med prestavnim gumbom in ploščo klimatske naprave. Občutek ročnega prestavljanja je sestavni del človekove senzorične povezanosti z avtomobilom, zato so pozornost namenili tudi teži in obliki prestavne ročice ter kakovosti samega prestavljanja.
V vožnji navkreber tudi v drugi prestavi
Tudi zavorni sistem in sistem za nadzor zdrsa sta optimizirana za skladno delovanje z ročnim menjalnikom. S samodejnim menjalnikom je pri vožnji navkreber možno uporabiti drugo prestavo, ko se nasprotna kolesa nahajajo na površinah z različnimi stopnjami oprijema – na primer, ko je avtomobil delno parkiran na poledeneli cesti. To omogoča tekoče premikanje brez zdrsa koles. Pri ročnem menjalniku je treba uporabiti prvo prestavo, sprostitev sklopke pa poveča tveganje za zdrs in vrtenje koles. Da bi rešili to težavo, so inženirji znamke Toyota prilagodili sistem za nadzor zdrsa (TRC) in s tem dosegli enako nemoteno delovanje, kot ga omogoča samodejni menjalnik. Sistem je optimiziran tudi za značilen visok navor motorja, široke pnevmatike in pogon na zadnja kolesa.
Končno en spodoben avtomobilistični članek, ne pa ena sama električna neumnost.